Перейти к основному содержанию

Парад планет: В кризу бренди проявили чудеса лояльності один до одного

пн, 07/20/2020 - 12:52

Опинившись в екстремальних умовах пандемії та карантину, власники об’єднують бізнеси, щоб вижити.

Якщо ви не вірите у співпрацю, подивіться, що відбувається з візком, який втратив одне колесо. COVID-19 та його наслідки змусили підприємців всього світу не тільки запропонувати нові сервіси та технології, одночасно переглянувши підходи до завоювання прихильності клієнтів. В умовах кризи бізнесменам довелося проявити ще й чудеса лояльності... один до одного, відчути себе спільнотою і запустити спільні бізнес-процеси (і це без будь-яких натяків на майбутні злиття та поглинання!).

Наразі перша хвиля коронавірусу позаду. Напередодні ж “другої частини Марлезонського балету” дуже важливо ретельно зібрати й проаналізувати прийняті антикризові рішення і напрацювання. Незважаючи на те що більшість з них були відверто спонтанними, карантинні “осяяння” можуть виявитися вдалими не тільки під час пандемії, але й після її завершення.

Співпраця гігантів

Найбільш разючий приклад співпраці, за результатами якої, без перебільшення, стежить увесь світ, це колаборація фармацевтичних гігантів, що долучилися до спільних проєктів з розробки ліків і вакцин від COVID-19. Конкурентна боротьба, недовіра та секретність відкладені для більш спокійніших часів.

У спецпроєкті “Бізнес-трансформація” БІЗНЕС згадував про “Альянс світових фармацевтичних компаній”, які об’єдналися, щоб розробити та почати виробництво гіперімунного імуноглобуліну. Призначення препарату — лікування хворих із ускладненим перебігом захворювання. Ініціатива спільних дій почалася з компаній CSL Behring (США) і Takeda (Японія). До них приєдналися Biotest (Німеччина), BPL (Великобританія), LFB (Франція), Octapharma (Швейцарія), а згодом — українська “Біофарма”.

collab

Крім того, про початок спільної роботи заявили південнокорейський виробник ліків Samsung Biologics та американська біолабораторія Vir Biotechnology, німецька BioNTech і китайська Fosun Pharma, французька Sanofi та Департамент охорони здоров’я США. Об’єднуючи бюджети, напрацьовані методики та інтелект науково-дослідних кадрів, фармацевтичні компанії прагнуть створити вакцину від нового коронавірусу і запустити її у виробництво в максимально стислі терміни.

Допомога слабким

Як продемонструвала криза, у важкий час прагматичні гравці ринку здатні безкорисливо протягти руку допомоги знесиленим партнерам і конкурентам.

Зокрема, культовий американський виробник спортивного взуття та одягу Vans випустив тематичну лінійку на підтримку малого бізнесу — так звану Vans Family. Мова про партнерські магазини з продажу спортивного обладнання, ресторани, галереї тощо. На нових “венсах” тепер можна побачити символіку тієї чи іншої компанії “родини”. Розмістивши рекламу, бренд ще й допомагатиме Vans Family грошима — всі вторговані від лінійки товарів гроші підуть партнерам.

Британський онлайновий винний ритейлер NakedWines, своєю чергою, запустив оригінальну програму лояльності. Клієнти щомісяця вносять на свій винний депозит 30 фунтів стерлінгів, які NakedWines потім інвестує у невеликі виноробні підприємства. Натомість клієнт отримує знижку на продукцію онлайн-магазину і зберігає за собою право вільно розпоряджатися “депозитом” (розплатитися за вино або просто зняти гроші в будь-який момент).

planet1

Під час карантину вітчизняні мережі АЗС допомогли приватним підприємцям, надавши площі для продажів товарів, які клієнтам більше ніде було купити. З іншого боку, завдяки цим рішенням крамниці розширили власний асортимент. “Подумки повертаючись в перші дні пандемії COVID-19, коли закрилися більшість флористичних салонів і магазинів, я ловлю себе на відчутті страху від втрати улюбленої справи нашої сім’ї. Саме тоді народилася ідея створювати букети-компліменти для клієнтів автозаправних станцій. Для нас це був перший досвід продажів в ритейлі”, — згадує Катерина Лепеха з квіткового господарства Floravital.

Московський сервіс супроводу дітей на таксі KidsWay із закриттям шкіл на карантин втратив 70-80% заказів. Без роботи залишилися 300 автонянь, які працювали у штаті компанії. “Ми терміново запропонували родинам клієнтів три невластивих нам послуги: поїздки для батьків, доставка продуктів і бебі-сіттінг. Для запуску другого напрямку я опублікувала на своїй сторінці у Фейсбук пост про пошук партнерів, після цього у нас було близько 60 запитів від ресторанів і торгових мереж”, — розповідає засновниця KidsWay Ганна Філіппова.

Співдружність рівних

За час пандемії сервіси доставки були одними з тих, хто більш ніж вдало тримався на плаву, та ще й об’єднувався у спільні ініціативи із найбільшими вітчизняними виробниками.

Зокрема, новий спільний проєкт виробника м’яса птиці компанії МХП і сервісів Rozetka та iPOST дозволив споживачам Сум та Кропивницького замовляти додому свіжу курятину і м’ясопродукти. Доставка продукції безкоштовна і здійснюється протягом доби після замовлення.

planet

Власниця кооперативу з виробництва часнику “УкрАп” Ганна Морозова об’єднала навколо себе п’ять десятків українських фермерів, що вирощують зелень, ягоди, фрукти, овочі тощо, у новому спільному продукті “Вітамінна Коробка”. Як зазначає пані Морозова, від ідеї до реалізації проєкту пройшов лише тиждень, за який постачальники погодились триматися купи, створили сайт, знайшли склад та сформували складські запаси.

“Уявляєте, яких збитків зазнала б компанія МакДональдз, якби вона не співпрацювала з Uber, Glovo, Raketa та іншими сервісами по доставці їжі? Довелося б просто закритися на карантин або, максимум, працювати тільки для водіїв, які купують їжу в МакДрайв. Для створення конкурентної переваги і заняття кращої позиції на ринку необхідно групуватися. Адже в будь-яку кризу виживають тільки великі монополісти, які мають реальні можливості лобіювати свої інтереси на державному рівні. Але якщо дрібний бізнес починає об’єднуватися, то у нього з’являється ідеальна можливість мінімізувати можливі ризики”, — резюмує Ярослав Цвіркун, економіст і аналітик фінансової компанії FinStream.

Читайте також

План П: що пропонує Мінекономіки для підтримки промисловості

чт, 09/17/2020 - 10:11
Стратегія розвитку промислового комплексу на період до 2030 р. очима Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Рік "риночку": Скільки протримається хиткий енергобаланс

ср, 09/16/2020 - 15:26
Головна причина дисбалансу на ринку енергії не вирішена

Підняти не можна втратити: що відбувається з українською промисловістю

вт, 09/15/2020 - 19:16
Які галузі тягнуть її додолу, як довго це триватиме та які державні ініціативи допоможуть у ситуації, що склалася

Паперова робота: "зелений" проект Житомирського картонного комбінату

чт, 09/10/2020 - 12:13
Виготовлення пакування лише з екологічно безпечної сировини. БІЗНЕС представляє чергового учасника ТОП-10 спецпроекту "Ековідповідальне рішення" Виклик

Давно не іграшки: великий бізнес кіберспорту

пн, 09/07/2020 - 13:13
Олег Крот, керуючий партнер холдингу TECHIIA   Нині з 15 найбільших компаній, які організовують кіберспортивні турніри у всьому світі, три — українські, зокрема WePlay! Esports, яка входить в технологічний холдинг TECHIIA.

Дмитро Нікулін: “Літій-іонні батареї можуть вирішити існуючі проблеми стабільної роботи електромережі”

пн, 09/07/2020 - 12:41
Засновник компанії “Гутарьов та Партнери Україна” — про склади для електроенергії, водневу програму та стратегію виведення енергетики з кризи