Перейти к основному содержанию

Вакантність київських ТРЦ збільшилася до 12%: аналітики очікують на відкриття там коворкінгів

ср, 08/05/2020 - 18:22

Частка вільних площ в торгово-розважальних центрах (ТРЦ) Києва в січні-червні 2020 року збільшилася на 7,6 процентних пункти у порівнянні з аналогічним показником 2019 року і склала 12%.

Про це з посиланням на звіт NAI Ukraine повідомляє «Інтерфакс-Україна».

При цьому вакантність більшості регіональних або суперрегіональних ТРЦ не зазнала серйозних змін з огляду на збереження потоку покупців.

Стососвно роздрібного товарообігу, то він в Україні зріс на 1,4%.

«Україна показує схожу тенденцію зі зміни продажів в ритейлі з країнами Європи, США – падіння в квітні і скорочення падіння в травні, при цьому, червневі темпи відновлення — куди вищі +1,4% до 2019 року офіційно, тоді як більшість інших країн тільки намагаються вийти на рівень минулого року», — зазначив генеральний директор компанії NAI Ukraine Віталій Бойко.

На його думку, споживчий ринок України досить великий і за часів кризи він є рятувальної подушкою для галузі.

«До всього, велика частина грошей, яку українці зазвичай витрачали на шопінг за кордоном, або ж збирали на відпочинок — а це, за різними оцінками, до $2,5 млрд, залишилася в країні, адже міжнародний туризм зараз обмежений, а локальний варто в рази дешевше. Ці фактори, а також відкриття фуд-кортів і зон розваг в липні, сприяли тому, що відвідуваність ТРЦ за підсумками шести місяців склала 85-95%», — стверджує експерт.

За даними NAI Ukraine, збільшився і середній час відвідування ТРЦ — з 85 до 135 хвилин. Збільшення частки покупок на тиждень/місяць, кошика/середнього чека позитивно вплинуло на загальне зростання ринку.

При цьому в липні аналітики NAI прогнозують тимчасове зниження обсягів продажів. Відновлення ринку проходить активно, але багато хто з рітейлерів займаються оптимізацією асортименту, зміною форматів і площ.

"Період локдауну і невизначеність призвели до значно нижчих обсягів закупівель товару, ніж зазвичай. А тому, липень почався з напівпорожніх вітрин і скороченого асортименту. Саме тому, за результатами місяця очікується зниження товарообігу в рамках 10%. Але це явище короткострокове і надалі ми побачимо зростання», — наголошується в дослідженні компанії.

Орендні ставки в першому півріччі знижувалися нерівномірно. Так, в сегменті ресторанів ставки знизилися до 50%, в fashion-ритейлі — до 30%. При цьому за підсумками другого кварталу в стріт-ритейлі ставки в середньому знизилися на 21%, тоді як оренда кращих площ в ТРЦ знизилася лише на 15%.

Крім того, основними трендами на ринку торговельної нерухомості експерти NAI вважають розміщення коворкінг в ТРЦ, розвиток омніканальних продажів, а також віртуальні моли — створення маркетплейсів на базі ТРЦ.

Читайте також