Перейти к основному содержанию

Цементобетонні дороги дозволить заощадити на їх утриманні і досягти 90% локалізації

ср, 08/05/2020 - 17:32

Кількість цементобетонних доріг в Україні до 2021 року має становити до 5% від загальної кількості доріг, а до 2040 року їх має бути близько 30%.

Про це йшлося під час презентації Програми розвитку цементобетонних доріг в Україні.

За словами народної депутатки України Олени Шуляк, вартість програми з будівництва цементобетонних доріг, яка розрахована на п’ять років, становитиме 95,5 млрд грн. Кошти до неї будуть залучатися з державних, місцевих бюджетів та інших джерел, як наприклад, міжнародні фінансові організації.

За підрахунками фахівців, говорить Шуляк, при будівництві цементобетонних доріг можна буде локалізувати виробництво на рівні 90%. Це також дозволить мати стабільну ціну на основний матеріал — цемент. Ціна на нього не залежатиме від курсових коливань, адже в Україні є достатньо власних заводів для його виробництва.

Крім того, цементобетонні дороги більш екологічні і при їх будівництві можна використовувати відходи промисловості в цементобетонних сумішах.

За словами Шуляк, якщо програма буде втілена, то це забезпечить:

  • ріст ВВП за рахунок повернення 90% коштів у реальний сектор економіки;
  • мережу бетонних доріг — 30% від загальної до 2040 року;
  • збільшення рентабельності вантажних перевезень за рахунок більш стійких доріг;
  • зменшення витрат на утримання доріг;
  • створення 6 тис. робочих місць.

За словами директора ДП «ДерждорНДІ» Артема Безуглого, вартість будівництва асфальтобетонних та цементобетонних доріг приблизно однакова: 2590 і 2240 грн за метр квадратний відповідно, проте термін експлуатації останніх у середньому становить 21 рік, тоді як для асфальтобетонних — 12 років.

Очікувані результати виконання програми

Як повідомив міністр інфраструктури України Владислав Криклій, наразі цементобетонні дороги становлять лише 1% від загальної протяжності мережі автошляхів в Україні.

«Ми будемо змінювати цю ситуацію. Перші проекти з цементобетонним покриттям вже реалізуються на дорозі Н-31 Київ-Дніпро в Полтавській області. Також триває реконструкція обходу Житомира на дорозі М-06 та капітальний ремонт автошляху Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв в Миколаївській області», — сказав він.

Він також наголосив, що таку технологію важливо використовувати на дорогах з найбільшою інтенсивністю і великим навантаженням на дорожнє покриття, адже вони є набагато стійкішими.

Читайте також