Перейти к основному содержанию

Шлях подолають гнучкі: як компаніям “облаштувати” власне місце у новому job-світі?

пн, 12/20/2021 - 12:15

Гнучкий графік, гібридний формат, часткова зайнятість, проєктна робота… Компаніям, які прагнуть залучити та утримати кращих з кращих співробітників, варто навчитись швидко жонглювати різноманітними формами зайнятості залежно від потреб персоналу.

І без пандемії завтрашні управлінці та їхні підлеглі чекали б на геть інші умови праці, ніж сьогоднішні працівники. Адже вже до 2030 р. більшість (за деякими оцінками, до 75%) робочої сили у всьому світі складатимуть працівники, які обирають свідомість, залученість, емпатію як цінності, та зручний графік, більше вільного часу, родинні стосунки як данину балансу між роботою і особистим життям. Пандемія 2020-2021 рр. лише прискорила ці тренди. Зокрема, за даними даньської компанії Jabra, яка опитала більш ніж 5 тис. працівників креативної сфери.

  • 59% респондентів відповіли, що гнучкість для них важливіша за зарплату;
  • 77% відмітили, що надають перевагу роботі в компанії, яка гарантує можливість працювати в будь-якому місці, а не в офісі;
  • 61% повідомили, що їм би було значно зручніше, аби роботодавці дозволяли приходити в офіси за потребою, а більшість роботи виконувати з дому;
  • 59% зізналися, що не стали б працювати в компанії, яка вимагала би від них приходити в офіс п’ять днів на тиждень.

У світовому тренді рухається й український ринок праці.

У вересні портал grc.ua опублікував дані дослідження “Барометр ринку праці”, в якому взяли участь більше 2190 респондентів-пошукачів та понад 220 компаній-роботодавців.

За даними опитування, і пошукачі, і роботодавці вважають, що за нетрадиційними формами зайнятості — майбутнє. І хоч певні розбіжності в пріоритетах присутні (див. “Як ви вважаєте...”), вони свідчать про те, що повернення до восьмигодинної щоденної праці в офісі неможливе.

Цікаве спостереження: якщо на початку пандемії загальна продуктивність працівників, які були відправлені в “домашні офіси”, впала, то вже у 2021 р. цей показник вирівнявся. За це можна дякувати швидкій автоматизації та роботі HR-департаментів, які змогли налаштувати інструменти підтримки.

Обертатися на 360°

У виграші будуть й ті, хто надасть перевагу екстериторіальності у доборі персоналу. Сьогодні прогресивному роботодавцю неважливо, де географічно мешкає його працівник — у Києві, Запоріжжі, Кракові чи на островах Карибського басейну. Інструменти, якими ще декілька років тому активно користувався лише IT-сектор, нині взяли на озброєння інші сектори. Далі — буде.

“Ще минулого року ми активно почали найм на ремоут-позиції та зокрема найм ІТ-спеціалістів у регіонах. Колосально, але саме пандемія дозволила зробити це в таких масштабах. Раніше для успішної кар’єри потрібно було переїжджати в інше місто, а ІТ-спеціалісту — туди, де є офіси ІТ-компаній. Сьогодні ж прив’язки до офісу немає, а відтак людина в Полтаві чи Ужгороді має такі самі можливості, як людина у Києві, наприклад”, — розповідає Костянтин Пилипчук, старший віцепрезидент Global Talent Operations у SoftServe.

Про збільшення чисельності “пілігрімів”, категорії працівників, які можуть мандрувати світом і підключатись до роботи з різних куточків планети, як про один з трендів ринку праці у найближчі два-три роки йшлося і на нещодавньому форумі “PEOPLE MANAGEMENT: Атланти для талантів”.

Повертаючись до діджитал-інструментів в рекрутингу, слід зазначити, що успішне їхнє запровадження здатно зменшити витрати на найм на 17%, а час роботи кадровиків — на 26%. Отже, що можна автоматизувати вже сьогодні:

• первинний збір даних в Мережі, так званий соціальний рекрутинг та сорсинг;

• обробку резюме;

• скринінг кандидатів;

• створення персоніфікованих пропозицій тощо.

Запропонувати більше, ніж гроші

Зрозуміло, що у розпал пандемії, 2020-го, на перший план у кожної людини вийшли первинні, базові потреби — безпека та наявність роботи, яка здатна задовольнити фізіологічні запити. Але рік потому пошукачі та вже найняті працівники знову згадали про довіру та сенси, які декларує роботодавець. Люди схильні шукати цікаві проєкти. Особливо молодь прагне бути причетною до чогось більшого, глобального, а не просто знайти гідну оплату своєї праці. Ба більше: досить посередню за розміром зарплату можна компенсувати “великою місією” роботодавця, головне — щиро самому вірити в неї та декларувати не на словах, а реальними справами.

“Команди досягають неймовірних результатів, коли мають спільну місію та спільні цінності, — впевнена Ольга Панівник, коуч у бізнесі та кар’єрі. — Сьогодні це стає конкурентною перевагою на ринку талантів, який намагається оперувати тільки більшою заробітною платнею та пільгами”.

Саме спільна велика справа допомагає утримати таланти.

“Люди, особливо молоді, вже не обирають вас, тому що у вас “красивий офіс” та “стабільна робота”. Вони навіть не обирають за бенефіти, “плюшки” і комфортні умови. Найголовнішим є сенси та можливість бути дотичним до справді важливих речей. Згідно з Human Capital Trends 2020 від Deloitte, для 83% компаній розвиток приналежності у працівників є умовою їхнього успіху”, — погоджується HR-консультант Ольга Прохоренко.

Ще один мегатренд, який вже майорить на обрії, — “велика перестановка”, як його назвав СЕО LinkedIn Райан Росланскі. Зараз люди говорять не лише про те, ким і де вони хочуть працювати. Вони хочуть усвідомлювати, навіщо вони працюють. Люди задаються питанням, з якою компанією вони хочуть працювати і чиї завдання погодяться виконувати завтра. Люди йдуть не з компаній. Вони йдуть від менеджерів. Тому варто вже почати глибоко оцінювати безпосередні умови праці та особистісні якості конкретного працівника і зрозуміти, як місія компанії співвідноситься з його персональною місією та філософією.

Наталія Власенко

Читайте також

До чого має бути готовий HR-фахівець сьогодні, щоб не програти завтра

ср, 12/22/2021 - 11:09
Нові терміни, нові форми — все це підкреслює, що світ назавжди став іншим. Отже, що вже зараз ми маємо змінити чи впровадити в напрямку управління людьми, щоб відповідати новому світу та впоратись з викликами? Що HR-фахівцям треба розвивати в собі та в компаніях?

Співробітник має відчувати себе важливою ланкою командної роботи, — Ірина Карасьова

вт, 12/21/2021 - 12:30
Ірина Карасьова, HR-директорка компанії SAT

Нашими пріоритетами залишаються безпека та добробут людей, — Анна Добринець

вт, 12/21/2021 - 11:30
Анна Добринець, People&Culture директор “Імперіал Тобакко” в Україні

Людина проти штучного інтелекту, або Які функції HR не здатні замінити машини

вт, 12/21/2021 - 10:10
Довіра до інноваційних рішень з боку людства росте із року в рік. А з “накриттям” локдауну і вимушеним переходом в онлайн — й поготів.

Шлях подолають гнучкі: як компаніям “облаштувати” власне місце у новому job-світі?

пн, 12/20/2021 - 12:15
Гнучкий графік, гібридний формат, часткова зайнятість, проєктна робота… Компаніям, які прагнуть залучити та утримати кращих з кращих співробітників, варто навчитись швидко жонглювати різноманітними формами зайнятості залежно від потреб персоналу.

Як виростити управлінця всередині компанії: досвід холдингу TECHIIA

вс, 12/19/2021 - 12:55
TECHIIA — міжнародний холдинг з українським корінням. У його складі більше 10 бізнес-проєктів і понад 1 тис. співробітників. До бізнес-портфеля компанії входять IT-продукти та сервіс, кіберспорт, створення мерчендайзу та безпілотників.