Перейти к основному содержанию

Готовність до навчання, комунікації та колаборацій — ключові навички для команди, — Олена Маслій-Шишова

пт, 12/17/2021 - 15:27

Гібридний офіс та ефективні комунікації: досвід “ІТ-Інтегратор”. Про HR-пріоритети “ІТ-Інтегратор” розповідає директорка з персоналу компанії Олена Маслій-Шишова.

Минулого року компанія запровадила так званий гібридний офіс. Чи виправданий цей формат роботи з огляду на ефективність бізнесу?

Перехід на віддалену роботу та змішаний домашньо-офісний формат — мабуть, один із найвиразніших трендів нашого корпоративного життя вже понад 1,5 роки. До 2020-го цією опцією користувалася лише частина наших співробітників. Втім, час показав, що нині це найефективніший формат роботи. Ми працюємо за гнучким графіком, тобто у гібридному форматі, починаючи з середини 2020 р., і цілком впевнилися в його доцільності саме для IT-компаній. Форми можуть бути різними — два домашні та три офісні дні на тиждень або 1/4. Наразі ми працюємо за другим варіантом — за винятком людей з групи ризику та жінок з дітьми до 12 років під час закритих на карантин шкіл та садочків.

Ми не перейшли на повністю віддалений режим роботи, і це принципово. Річ в тім, що саме змішаний формат роботи зробив нашу взаємодію більш ефективною. Вважаємо, що не можна повністю відмовлятися від офісної роботи — це питання ефективності, продуктивності, необхідної комунікації між людьми. За результатами внутрішнього опитування, 63% наших співробітників вважають, що вони більш продуктивні саме у режимі гнучкого графіку та змішаного формату.

Питання емоційного вигорання та ментального здоров’я співробітників все частіше потрапляють у фокус уваги роботодавця. Ви також вважаєте, що організація має ними опікуватись?

Безперечно. Ще у доковідні часи ми запустили перші оздоровчі програми для персоналу. А під час пандемії почали системно піклуватися про здоров’я своїх працівників. Від початку національного карантину запровадили кілька програм захисту та підтримки співробітників, які й досі працюють. Зокрема, безплатні медичні обстеження в одній з відомих мереж клінік, регулярне вимірювання температури, програма DocOnline (онлайн-консультації з питань коронавірусу). Такими послугами можуть користуватися й члени сімей наших співробітників. Наразі в нас працює так званий health care — офіс зі співробітників різних підрозділів, які підтримують команду та знижують ризик емоційних перевантажень. Нещодавно в “ІТ-Інтегратор з’явилася й нова посада — health-координаторка, яка координує усі оздоровчі заходи та програми.

Багато уваги приділяємо також питанню внутрішньої комунікації. Для наших людей в сьогоднішніх умовах невизначеності дуже важливо постійно бути на зв’язку та оперативно отримувати останні новини з життя компанії, головних зовнішніх подій. З цією метою ми запустили та використовуємо наш власний корпоративний чат-бот КІТІ.

Свого часу ви стали першою технологічною компанією в Україні, “дружньою для жінок”. Яким саме чином ви підтримуєте співробітниць? Які програми корпоративного розвитку для жінок впроваджуєте?

Наше керівництво вже понад три роки поспіль вдало впроваджує програми розвитку та підтримки працюючих у нас жінок, програми забезпечення рівних можливостей для чоловіків і жінок у кар’єрному розвитку саме у сфері IT. Ми вважаємо, що треба розв’язувати проблему гендерного дисбалансу у вітчизняній IT-індустрії, підтримувати соціальні активності, які просувають жінок у галузі. Крім того, в компанії працює програма “Жіноче лідерство”, у межах якої успішні співробітниці діляться секретами вдалого балансу кар’єри та особистого життя.

Особливу увагу приділяємо піклуванню про здоров’я жінок. Торік, наприклад, надали всім нашим співробітницям можливість безкоштовно пройти кілька обслідувань в одній з приватних клінік.

Які програми з перекваліфікації/навчання пропонуєте працівникам?

Готовність до змін і навчання, ефективна комунікація та здатність до колаборацій — ці навички співробітників є ключовими для розвитку команди. І ми продовжуємо їх системно розвивати.

Всі наші програми фокусуються на навичках колаборації й комунікації. Маємо чудову програму “Обмін досвідом”, яка надає можливість співробітникам дізнатися, чим займаються інші підрозділи компанії, а також програми менторства та коучингу для нових і чинних співробітників.

Цього року запустили програму вивчення англійської мови  відкрили посаду корпоративного викладача, що незвично для IT-компаній. Проте ми піклуємося і про таку форму навчання, адже це не лише власне опанування англійської, але й прокачування навичок комунікацій, переконання, налагодження контактів та тімбілдинг. Маємо також Сinema club, під час відвідування якого можна не лише попрактикувати розмовну англійську, а ще й просто чудово поспілкуватися.

Минулого року Всесвітній економічний форум опублікував список основних навичок, які знадобляться для роботи у 2025 р. Серед них можна відзначити активне навчання та стратегії навчання, лідерство й соціальний вплив, витривалість, стресостійкість і гнучкість. Компанія вже почала готуватися до цих викликів.

 

Читайте також

До чого має бути готовий HR-фахівець сьогодні, щоб не програти завтра

ср, 12/22/2021 - 11:09
Нові терміни, нові форми — все це підкреслює, що світ назавжди став іншим. Отже, що вже зараз ми маємо змінити чи впровадити в напрямку управління людьми, щоб відповідати новому світу та впоратись з викликами? Що HR-фахівцям треба розвивати в собі та в компаніях?

Співробітник має відчувати себе важливою ланкою командної роботи, — Ірина Карасьова

вт, 12/21/2021 - 12:30
Ірина Карасьова, HR-директорка компанії SAT

Нашими пріоритетами залишаються безпека та добробут людей, — Анна Добринець

вт, 12/21/2021 - 11:30
Анна Добринець, People&Culture директор “Імперіал Тобакко” в Україні

Людина проти штучного інтелекту, або Які функції HR не здатні замінити машини

вт, 12/21/2021 - 10:10
Довіра до інноваційних рішень з боку людства росте із року в рік. А з “накриттям” локдауну і вимушеним переходом в онлайн — й поготів.

Шлях подолають гнучкі: як компаніям “облаштувати” власне місце у новому job-світі?

пн, 12/20/2021 - 12:15
Гнучкий графік, гібридний формат, часткова зайнятість, проєктна робота… Компаніям, які прагнуть залучити та утримати кращих з кращих співробітників, варто навчитись швидко жонглювати різноманітними формами зайнятості залежно від потреб персоналу.

Як виростити управлінця всередині компанії: досвід холдингу TECHIIA

вс, 12/19/2021 - 12:55
TECHIIA — міжнародний холдинг з українським корінням. У його складі більше 10 бізнес-проєктів і понад 1 тис. співробітників. До бізнес-портфеля компанії входять IT-продукти та сервіс, кіберспорт, створення мерчендайзу та безпілотників.