Перейти к основному содержанию

Повернення в офіс — назавжди або тимчасово? Працівники обирають гібридний формат

пт, 12/17/2021 - 15:00

Ніяких поїздок на роботу, ніяких раптових зустрічей та нарад, ніякого дрес-коду… Віддалена робота для багатьох стала довгоочікуваною мрією, яка… розбилась вщент при зіткненні з особистим життям.

Провести чітку грань між робочим часом та приватним життям виявилося не так просто. Втім, як свідчить опитування Deloitte, більше 90% співробітників компаній не бажають повертатися до традиційного формату роботи. Водночас повністю дистанціюватись готові лише 35% опитаних. Натомість 60% — за гібридний формат.

Методом спроб та помилок, запозичивши вдалі міжнародні практики, організації змішаного формату роботу дійшли висновку: до впровадження нових умов праці необхідно підключати самих працівників. Персонал має оголосити про свої переваги і обрати варіанти гнучкості. Справа компанії — надати командам інструменти для управління їхнім графіком.

Наразі в більшості організацій традиційний офісний персонал може обирати наступні варіанти роботи:

1. Повністю віддалений.Дистанційна робота на постійній основі; відвідувати офіс не потрібно.

2. Повністю офісний.Актуальний для позицій, які потребують фізичного доступу до документів, людей, оснащення.

3. Гібридний.Суміщення двох попередніх форматів; актуально для співробітників, яким періодично потрібно відвідувати офіс для взаємодії/командної роботи.

Що впливатиме на вибір того чи іншого варіанта, залежатиме від кількох чинників. По-перше, від особливості роботи. Адже роль та функціонал працівника мають дозволяти йому виконувати роботу саме в тому чи іншому форматі. По-друге, думка керівника підрозділу, який визначає умови, за якими він готовий управляти підлеглими. І по-третє, думка самого працівника, з якою має погодитися компанія.

Натомість переваги запропонованої гнучкості для бізнесу очевидні. Приїзд в офіс, особливо в містах з погано розвиненою транспортною інфраструктурою, коли на дорогу туди і назад витрачаються години, перестає бути щоденним обов’язком. Навпаки, кожен візит до офісу перетворюється на чудовий привід зустрітися з колегами, щоб не тільки вирішити робочі питання, а й поспілкуватися та налагодити корпоративні зв’язки. Особливо актуальними такі командоутворюючі зустрічі стають для тих, хто мешкає в інших містах, і завдяки гібридному формату роботи не мусить переїжджати. А ще це чудова можливість розширити географію під час рекрутингу.

Ще одна очевидна перевага — збільшення рівня лояльності серед наявних та майбутніх працівників.

Ну і не варто забувати про економічний ефект від оптимізації офісних площ. До слова, 2/3 найбільших організацій світу вирішили скоротити офісні витрати на наступний рік. А це означає, що значна частина їхніх співробітників продовжать працювати віддалено — частково або ж повністю. Настає час випробувати корпоративну культуру на міцність та людиноцентричність: в організаціях гібридного формату важливо зважати на індивідуальні фактори працівників. В окремих випадках навіть такі, як відстань від дому до робочого простору, стать або наявність маленьких дітей.

 

Наталія Власенко

Читайте також

До чого має бути готовий HR-фахівець сьогодні, щоб не програти завтра

ср, 12/22/2021 - 11:09
Нові терміни, нові форми — все це підкреслює, що світ назавжди став іншим. Отже, що вже зараз ми маємо змінити чи впровадити в напрямку управління людьми, щоб відповідати новому світу та впоратись з викликами? Що HR-фахівцям треба розвивати в собі та в компаніях?

Співробітник має відчувати себе важливою ланкою командної роботи, — Ірина Карасьова

вт, 12/21/2021 - 12:30
Ірина Карасьова, HR-директорка компанії SAT

Нашими пріоритетами залишаються безпека та добробут людей, — Анна Добринець

вт, 12/21/2021 - 11:30
Анна Добринець, People&Culture директор “Імперіал Тобакко” в Україні

Людина проти штучного інтелекту, або Які функції HR не здатні замінити машини

вт, 12/21/2021 - 10:10
Довіра до інноваційних рішень з боку людства росте із року в рік. А з “накриттям” локдауну і вимушеним переходом в онлайн — й поготів.

Шлях подолають гнучкі: як компаніям “облаштувати” власне місце у новому job-світі?

пн, 12/20/2021 - 12:15
Гнучкий графік, гібридний формат, часткова зайнятість, проєктна робота… Компаніям, які прагнуть залучити та утримати кращих з кращих співробітників, варто навчитись швидко жонглювати різноманітними формами зайнятості залежно від потреб персоналу.

Як виростити управлінця всередині компанії: досвід холдингу TECHIIA

вс, 12/19/2021 - 12:55
TECHIIA — міжнародний холдинг з українським корінням. У його складі більше 10 бізнес-проєктів і понад 1 тис. співробітників. До бізнес-портфеля компанії входять IT-продукти та сервіс, кіберспорт, створення мерчендайзу та безпілотників.