Перейти к основному содержанию

Розвиток сталого бізнесу в умовах пандемії: виклики нової реальності та нетривіальні рішення “АТБ”

пт, 12/17/2021 - 12:54

Восени цього року торговельна мережа #1 у країні відсвяткувала 28-річчя від дня свого заснування. Майже ровесник української незалежності, “АТБ” багато років є основним постачальником свіжих продуктів за справедливою ціною.

Про те, як змінилася робота компанії за час пандемії, як пройшла вакцинація десятків тисяч співробітників, а також про рішення, що допомогли трансформувати всю галузь ритейлу, читайте в нашій статті.

Усе за планом! Нові магазини, свіжі продукти та демократичні ціни

Майже три десятиліття дотримуючись стратегії динамічного розвитку, “АТБ” вдалося вибудувати справді стійку модель бізнесу. Як можна спостерігати на прикладі поточного року, навіть за умов економічного спаду та суворих карантинних обмежень компанії вдається безперебійно забезпечувати мільйони співвітчизників свіжими продуктами за максимально доступною ціною. Водночас компанія збільшує обороти, відповідно до плану розширюючи карту присутності. Нині в країні працюють 1281 магазин торговельної мережі #1. З початку цього року відкрилися 85 магазинів “АТБ” нового формату, ще 35 пройшли капітальну модернізацію. Загальна торгова площа “АТБ” наразі перевищує 670 тис. кв.м, а кількість постійних клієнтів перевищила 4 млн. Також цього року корпорація ввела в експлуатацію новий мультитемпературний розпредцентр класу “А” у Харківській обл. Його загальна площа перевищує 31 тис. кв.м. Новий об’єкт забезпечує складську логістику для магазинів “АТБ” у Харківському, Полтавському, Сумському, Луганському та Донецькому регіонах. Загалом нині у різних областях країни працюють вісім розподільних центрів “АТБ”. До кінця року компанія планує розпочати будівництво ще одного РЦ у Хмельницькій обл.

Утримати та навіть покращити свої позиції на ринку ритейлу компанії вдається завдяки системній оптимізації багатьох бізнес-процесів та орієнтації, насамперед, на потреби свого споживача. В умовах пандемії ці правила залишаються незмінними, проте до першочергових додається питання епідбезпеки. Завдяки стратегії динамічного розвитку, якої впродовж багатьох років невпинно дотримується компанія, персонал “АТБ” виявився цілком готовим до форс-мажорних обставин та викликів, спричинених пандемією. Магазини мережі одними з перших та в найкоротший термін виконали абсолютно всі карантинні вимоги.

Нові технології на службі ритейлу

У 2021 р. “АТБ” увійшла до топ-25 найважливіших інвестпрограм українських компаній та реалізувала низку амбітних діджитал-проєктів. Спільно з Райффайзен Банком та Visa корпорація випустила безпрецедентний для ритейлу банківський продукт — власну платіжну картку — АТБ-Pay. Вона надає всі переваги звичайної банківської картки Visa Gold, максимально зручна для здійснення будь-яких транзакцій, а головне, дозволяє отримати ексклюзивну надзнижку на 500-700 найменувань товарів у магазинах “АТБ”. Впродовж двох перших місяців зі старту проєкту видано понад 200 тис. таких карток. І ці цифри стрімко зростають.

Вражаючі результати показав перший в Україні продуктовий інтернет-магазин “АТБ” повного циклу, що відкрився в розпал суворого карантину. Порівняно з минулим роком, його відвідуваність збільшилась на 50%. При цьому спостерігалося зростання середнього чека та товарообігу (плюс 62% за півріччя). Це стало можливим завдяки вдосконаленню дизайну, розвитку партнерських програм та появі нових опцій.

У планах “АТБ” до кінця року також запуск власного мобільного додатку, який поєднає в собі всі діючі діджитал-сервіси, зокрема “Скануй та купуй”, “АТБ – Pay” та програму лояльності.

Основні принципи надійного роботодавця

У нелегкому 2021 р. корпорація “АТБ” доклала максимум зусиль для збереження та примноження свого головного капіталу — співробітників. І як результат, вкотре очолила рейтинг найкращих роботодавців у галузі роздрібної торгівлі.

Дружна команда лідерів галузі постійно зростає, щороку “АТБ” створює до 10 тис. нових робочих місць у різних куточках країни. У численних підрозділах корпорації нині працевлаштовано понад 71,3 тис. громадян. Для їхньої безпеки та здоров’я були вжиті безпрецедентні заходи.

Кадрова політика “АТБ”, як і раніше, спрямована на системний розвиток людського капіталу. З метою мати у своєму штаті висококваліфікованих фахівців ще понад 20 років тому компанія взялася навчати їх власним коштом. У Дніпрі, Києві, Львові та Одесі було відкрито власні навчальні центри “АТБ”. Щороку підготовку в них безкоштовно проходять понад 4 тис. працівників. І пандемія не зупинила цей процес. У найскладніші періоди карантину навчання співробітників проводилося дистанційно. Щоб персонал мав змогу навчатись віддалено, компанія закупила для них сучасні ноутбуки.

Для тих, хто не має можливості працювати повний день, цього року в “АТБ” було відкрито нову вакансію молодшого продавця-консультанта з можливістю погодинної роботи. Це чудовий варіант додаткового заробітку для студентів, багатодітних матерів, людей передпенсійного віку або тих, хто вже знаходиться на заслуженому відпочинку.

Благодійні проєкти соціально орієнтованого бізнесу

“АТБ” на постійній основі надає підтримку медичним установам країни, тяжко хворим дітям, сім’ям воїнів, що загинули на Донбасі, багатодітним, які постраждали від стихійних лих. Серед наймасштабніших проєктів: “Мене це стосується! А тебе?”, “Дерево життя”, “Конфета добра”, “Благодій”.

Взимку цього року компанія зробила свій внесок у боротьбу з пандемією, передавши українським клінікам сучасні кисневі концентратори. Корпорація “АТБ” разом із Благодійним фондом “АТБ” закупили та передали обласним, міським та районним лікарням 100 таких апаратів вартістю понад 3,5 млн грн.

Усвідомлюючи важливість антикоронавірусної кампанії, в “АТБ” активно долучилися до вакцинації. Щоб показати приклад персоналу, першими зробили щеплення топ-менеджери корпорації та директори підприємств (що входять до групи компаній “АТБ”). Завдяки роз’яснювальній роботі серед співробітників, масову вакцинацію було проведено ще до початку нової хвилі пандемії. Працівники “АТБ” усвідомлено подбали про своє здоров’я та епідбезпеку мільйонів споживачів, тож до початку листопада повністю вакцинувалися понад 85% персоналу магазинів торгової мережі. А для того щоб у найкоротші терміни та в комфортних умовах змогли вакцинуватися всі бажаючі співробітники магазинів, медичні мобільні бригади з імунізації виїжджали на місце.

Супермаркет “АТБ” — важливий інфраструктурний об’єкт

Дискаунтери найбільшої роздрібної мережі країни навіть у цих економічно непростих умовах, зумовлених складною пандемічною ситуацією та карантинними обмеженнями, успішно справляються зі своєю основною місією — безперебійно постачають українцям понад 3,5 тис. найменувань гарантовано свіжих продуктів та якісних товарів першої необхідності.

У кожному з регіонів своєї присутності, а сьогодні це 337 населених пунктів в усіх областях України, компанія відіграє важливу роль у розвитку місцевої інфраструктури та є найбільшим платником податків у галузі. Тільки за перше півріччя 2021 р. підприємства корпорації сплатили 8,92 млрд грн податків та зборів (включно з митними платежами та ЄСВ). Зростання порівняно з аналогічним періодом минулого року склало 18%. Справно сплачені “АТБ” податки та збори стають потужним ресурсом для розвитку місцевої інфраструктури та зростання національного добробуту.

Читайте також

Електронні бібліотеки для бізнесу

пт, 12/24/2021 - 10:22
Корпоративні знання + лояльність співробітників та клієнтів

Час робити сміливий крок вперед та будувати екосистемний бізнес, — Юрій Кривошея

пт, 12/24/2021 - 09:15
Юрій Кривошея, президент та керуючий партнер інвестиційно-девелоперської компанії “Торонто-Київ”, співзасновник національної книжкової платформи Yakaboo, переконаний, що організаціям варто розпочинати будувати екосистеми, ставитися до своєї суспільної місії не як до статті витрат, а змінювати ДНК самого бізнесу. І тоді бізнес не тільки отримає прибуток, а й змінить країну.

Finmap: всі бізнес-фінанси на одній мапі

ср, 12/22/2021 - 14:45
Спростити облік грошей допоможе сервіс з фінансового обліку

UCloud: в передчутті великих зрушень

вс, 12/19/2021 - 12:33
Кожен з аспектів розвитку компанії нині напряму залежить від ІТ. А за всіма звершеннями у 2022-му в ІТ-секторі стоятимуть хмарні технології. Gartner прогнозує, що хмарні платформи стануть основою для більш ніж 95% цифрових ініціатив до 2025 р., порівняно з менш ніж 40% у 2021-му.

Трансформація шляхом глибокої диверсифікації. “Октава Капітал”

вс, 12/19/2021 - 12:24
“Октава Капітал” вважає диверсифікований портфель активів найкращим захистом від “чорних лебедів”. Тетяна Андріанова, СЕО “Октава Капітал”.

Особливості національної Tech-індустрії

вс, 12/19/2021 - 12:20
Вітчизняний ринок інформаційних технологій та телекомунікацій набирає обертів завдяки стрімкому зростанню попиту бізнесу