Перейти к основному содержанию

Ми називаємо наших працівників партнерами, — Наталя Шквиря

чт, 12/16/2021 - 17:56

HREFORMATION 2021. «Кращий міжнародний досвід». Наталя Шквиря, HR-директорка Mars Україна

— Компанія Mars є глобальною корпорацією, декларуючи при цьому, що вона залишається сімейним бізнесом. Які цінності компанії доводять це ствердження?

— Mars — це людиноцентрична організація. В нашій культурі люди та співпраця між людьми визначальні. Дбаючи про успіх бізнесу, ми, перш за все, турбуємось про те, щоб кожен працівник Mars був залученим, здоровим та мав достатній рівень енергії, щоб жити повноцінним життям, реалізуючи свої власні цілі та цілі організації. Це прагнення визначає напрямок нашої HR-стратегії та інтегровано на рівні кожної HR-практики. Ми називаємо наших працівників партнерами, адже наше ключове переконання полягає в тому, що люди працюють разом із компанією, а не на компанію. Компанія — це середовище для розвитку та особистісного й професійного зростання, самореалізації, якісної соціалізації з людьми, можливості змінювати світ через долучення до реалізації місії організації.

— Європейські компанії все частіше зміщують фокус моделей управління персоналом, акцентуючи увагу на персональній відповідальності. Наскільки виправдана така стратегія?

— Відповідальність є одним з наших ключових принципів, тому кожен працівник усвідомлює її важливість з першого дня роботи в Mars. Скажімо, в нас кожен має рівні можливості для розвитку та реалізації власного потенціалу, і вирішальним фактором впливу на результат є саме персональна відповідальність. Компанія, в уособленні керівників та HR-професіоналів, створює всі необхідні умови для розвитку, але відповідальність за розвиток залишається за працівником.

— Яких змін зазнала робота з персоналом за останній рік? Чи були ці зміни “індивідуальними”, з урахуванням регіональних особливостей, або вони носили глобальний характер?

— Часом я стикаюся з певною упередженістю стосовно того, що Mars — це централізована організація, і в Україні ми просто копіюємо глобальні практики з мінімумом свободи для прийняття локальних рішень. Це не зовсім так. Дійсно, коли мова йде про глобальні трансформації, ми є частиною цього глобального плану. Проте Mars — це про доцільність і ефективність. Тому не все, що спускається згори, працює в Україні з огляду на різні особливості, зокрема культурні або законодавчі. Ми адаптуємо глобальні стратегії та практики з фокусом на те, що найкраще працює для організації в Україні, або взагалі створюємо їх наново. Наприклад, в Україні у нас унікальна стратегія добробуту, яка немає нічого спільного зі світовими практиками Mars.

Що ж до змін підходів у роботі з персоналом, у нас є глобальний орієнтир у вигляді проєкту Future of Work. Його основою є гібридний формат роботи, переосмислення ролі офісу та новий підхід до зустрічей і відряджень. В Україні ми реалізуємо цей проєкт на основі поєднання глобального та локального бачення.

— Як позначається на процесі відбору персоналу той факт, що Mars — міжнародна компанія?

— У нас є системний процес оцінки та відбору кандидатів, який виключає суб’єктивність та упередженість. Успішний кандидат повинен на належному рівні володіти відповідними якостями, досвідом, навичками та компетенціями. Втім, вирішальним фактором є те, що ми називаємо драйверами, — це внутрішні цінності та мотиватори. Саме вони визначають, наскільки людина буде залученою з компанією, відповідатиме її культурі, та наскільки довго залишиться. Наші менеджери досконало володіють техніками відбору. Проте, якщо помилки найму і трапляються, то це через недооціненість драйверів напротивагу професійним компетенціям. Однією з ключових якостей, на яку ми звертаємо увагу, є здатність швидко навчатися. Саме вона визначає потенціал до розвитку та зростання.

— Наскільки помітна “міграція” співробітників між підрозділами компанії по світу?

— Так, наші співробітники мають можливість розвиватися і будувати кар’єру поза межами України, в країнах Європи та світу. Наша система управління талантами сприяє такій міграції. Останнім часом внутрішній попит на українських співробітників на інших ринках помітно зростає. На це впливають два основних фактори. По-перше, високий рівень кваліфікації кандидатів з України. По-друге, фокус компанії на різноманіття та інклюзивність підвищує цінність наших талантів на ринках Європи та світу.

Читайте також

До чого має бути готовий HR-фахівець сьогодні, щоб не програти завтра

ср, 12/22/2021 - 11:09
Нові терміни, нові форми — все це підкреслює, що світ назавжди став іншим. Отже, що вже зараз ми маємо змінити чи впровадити в напрямку управління людьми, щоб відповідати новому світу та впоратись з викликами? Що HR-фахівцям треба розвивати в собі та в компаніях?

Співробітник має відчувати себе важливою ланкою командної роботи, — Ірина Карасьова

вт, 12/21/2021 - 12:30
Ірина Карасьова, HR-директорка компанії SAT

Нашими пріоритетами залишаються безпека та добробут людей, — Анна Добринець

вт, 12/21/2021 - 11:30
Анна Добринець, People&Culture директор “Імперіал Тобакко” в Україні

Людина проти штучного інтелекту, або Які функції HR не здатні замінити машини

вт, 12/21/2021 - 10:10
Довіра до інноваційних рішень з боку людства росте із року в рік. А з “накриттям” локдауну і вимушеним переходом в онлайн — й поготів.

Шлях подолають гнучкі: як компаніям “облаштувати” власне місце у новому job-світі?

пн, 12/20/2021 - 12:15
Гнучкий графік, гібридний формат, часткова зайнятість, проєктна робота… Компаніям, які прагнуть залучити та утримати кращих з кращих співробітників, варто навчитись швидко жонглювати різноманітними формами зайнятості залежно від потреб персоналу.

Як виростити управлінця всередині компанії: досвід холдингу TECHIIA

вс, 12/19/2021 - 12:55
TECHIIA — міжнародний холдинг з українським корінням. У його складі більше 10 бізнес-проєктів і понад 1 тис. співробітників. До бізнес-портфеля компанії входять IT-продукти та сервіс, кіберспорт, створення мерчендайзу та безпілотників.