Перейти к основному содержанию

Великі дані та хмарні рішення нині є головними рушіями бізнесу, — Костянтин Вечір

чт, 12/16/2021 - 15:29

Лідери змін: Костянтин Вечір, В2В-директор Київстар

— Зараз багато говорять, що Київстар перестав бути тільки мобільним оператором. Чому і які послуги ви ще пропонуєте своїм клієнтам?

— Навіть за відгуками керівників наших корпоративних клієнтів, вони сприймають Київстар не просто як телеком-оператора, а як повноцінну ІТ-компанію. І дійсно, ми пропонуємо бізнесу не лише корпоративний мобільний зв’язок, а й широкий спектр ІТ-послуг, серед яких інформаційна безпека, побудова та підтримка ІТ-інфраструктури, хмарні рішення, великі дані тощо. Кілька років тому компанія почала трансформувати бізнес-напрямок і зараз вже видно плоди цієї роботи — ми надаємо нашим клієнтам повний цикл сервісів, пов’язаних зі зв’язком, інфраструктурою та програмним забезпеченням.

При цьому у нас є конкурентна перевага — рішення великих світових ІТ-компаній ми можемо надати в комплексі з власними телеком-послугами. Таким чином, суто телеком для нас трохи відходить на другий план, проте на перший виходить комплексний підхід, що дає клієнтам додаткову цінність.

— Ви згадали про рішення великих ІТ-компаній. Що це за компанії та що пропонуєте разом?

— Їх досить багато. Наприклад, у сфері кібербезпеки у партнерстві з компаніями Fortinet і Barracuda ми пропонуємо клієнтам рішення для захисту мережевої інфраструктури, сервісів та ресурсів компанії від DDoS-атак та інших видів кіберзагроз. Один із основних стратегічних партнерів — компанія Microsoft, хмарні рішення якої дозволяють нашим клієнтам працювати гнучко, легко масштабувати бізнес, користуватися усіма перевагами світової платформи Microsoft Azure тощо. При цьому фахівці Київстар — експерти, які здатні працювати з різноманітними складними проєктами клієнтів, надавати їм необхідний супровід та технічну підтримку, адже мають вже 15 підтверджених експертних компетенцій Microsoft. Сьогодні ми пропонуємо хмарні рішення усім сегментам бізнесу — від малих компаній до великих корпорацій, промисловості та державних установ. І вони користуються попитом — цьогоріч від їхнього продажу Київстар отримав на 330% доходу більше, ніж у 2020 р. І як я вже казав, комбінуючи власні телеком-рішення з рішеннями партнерів, ми даємо клієнтам додаткову цінність. Зокрема, у випадку із Microsoft ми можемо розширити можливості інструмента для онлайн-конференцій Microsoft Teams власним телеком-сервісом, запропонувавши новий продукт StarTeams із додатковим функціоналом.

— Нові технології потребують інвестицій. Скільки і куди інвестує Київстар?

— Справді, Київстар багато інвестує — у розвиток технологій, мережі, вдосконалення послуг, оновлення систем. За 2020 р. та дев’ять місяців цього року інвестував понад 8 млрд грн у розвиток 4G-мережі та збільшення покриття. Відтепер воно охоплює вже територію, де проживає 90% жителів України, а до кінця року цей результат ще зросте. Це потрібно не лише приватним абонентам, а й бізнесу. Як приклад наведу різноманітні агрокомпанії, які працюють у віддалених куточках країни, але яким потрібний якісний 4G-інтернет для автоматизації робочих процесів.

Крім розвитку сучасної мобільної мережі, інвестуємо й в інші інноваційні напрямки. Зокрема, в розвиток рішень на основі великих даних (Big Data), попит на які серед наших клієнтів також стрімко зростає. У 2021-му доходи у цьому сегменті зросли майже на 150% порівняно з 2020 р. Серед популярних продуктів, наприклад, рішення для фінансових компаній щодо протидії шахрайству, побудова портрета клієнта — дуже корисний сервіс для розуміння основних характеристик споживача, його вподобань та інтересів, на підставі яких можна робити персоналізовані пропозиції, а також розсилки на цільову аудиторію, теплові карти, дата-аналітика. Щороку ми створюємо та додаємо до цього переліку нові продукти.

Також інвестуємо у кібербезпеку. І насамперед — у власну інфраструктуру, щоб убезпечувати від загроз наших клієнтів. Київстар має власний потужний напрямок, що працює з інформаційною безпекою для захисту корпоративного периметру, IT-інфраструктури, систем, сервісів. Задача Київстар, зокрема, — забезпечити безпечну обробку інформації, її передачу каналами зв’язку та надійний захист персональних даних. Ми маємо стабільно та безперервно працювати, надавати своїм клієнтам сервіси, тому це один з найважливіших пріоритетів. На жаль, за всіма прогнозами, кількість і складність кібератак у майбутньому лише збільшуватиметься. Тому цього року ми фокусувалися серед іншого і на наданні рішень з кіберзахисту для бізнес-клієнтів Київстар — ділилися досвідом і рішеннями, які здатні якісно відбивати атаки кіберзлочинців, на що б вони не були спрямовані.

Варто зазначити також, що великий обсяг інвестицій спрямований в людей. Для нас головне — кваліфіковані співробітники з високим рівнем експертності, які можуть реалізовувати найскладніші проєкти на запит наших корпоративних клієнтів, працювати з сучасними технологіями: створювати та розвивати нові діджитал-продукти, продавати їх, підтримувати та обслуговувати.

— Найперспективнішою технологією мобільного зв’язку нині є 5G. Коли можна очікувати на появу цього стандарту в Україні і які переваги отримає бізнес завдяки його впровадженню?

— Почнемо з того, що в Україні поки що далеко не вичерпано потенціал мереж 4G, причому як для бізнесу, так і для приватних абонентів. Ми впевнені, що саме ця мережа, з огляду на масштаб її покриття та функціональні можливості, є опорною мережею для запуску безлічі високопродуктивних сервісів.

Що ж до 5G, то його головна риса — це збільшена пропускна спроможність та мінімальні затримки передачі даних. Це надає великі переваги, наприклад, при віддаленому управлінні роботизованими механізмами. Уявіть собі, що оператор з іншого міста керує роботом-вантажником на складі, при цьому бачить картинку з його камери в режимі реального часу і може моментально змінювати траєкторію робота або зупиняти його у разі будь-яких перешкод на шляху.

Але говорити про впровадження мереж 5G в Україні поки що зарано. Тут багато залежить зокрема й від того, наскільки охоче підприємства інвестуватимуть у різноманітні системи, для яких потрібен 5G, і яку користь їм це принесе. У будь-якому разі, коли настане час, 5G впроваджуватиметься не повсюдно, а сегментовано в індустріальних районах та центрах великих міст — там, де це буде потрібно бізнесу. А для приватних користувачів здебільшого і можливостей 4G має вистачати, тут великий потенціал для розвитку технології ще на найближчі три-чотири роки. Нині навіть кількість смартфонів з підтримкою 5G в мережі Київстар лише 1,5%. І за нашим прогнозом, 25% — це перспектива приблизно 2025-го року.

— Що заважає впровадженню інновацій у телеком-сфері та як ці проблеми можна вирішити?

— Сказати, що є конкретні чинники, які перешкоджають впровадженню інноваційних продуктів, не можна. Це завжди комплекс складових, починаючи від змін у регуляторних нормах і до можливостей клієнтів. Кожен продукт і кейс, які ми пропонуємо клієнтам, повинні приносити їм користь. Клієнти охоче дивляться на проєкти, що забезпечують повернення інвестицій або починають давати прибуток протягом двох-трьох років. Бізнесу важко дивитися на проєкти з терміном окупності у п’ять-сім років і більше, тому що є інфляція, зміни регуляторних норм, з’являються нові вимоги, яким потрібно відповідати, невизначеність, пов’язана з пандемією, та багато чого ще. Ми, звичайно, намагаємося все це враховувати у реалізації проєктів.

Ще один фактор — застарілі технології, якими з тих чи інших причин ще продовжують користуватися. Наприклад, використання клієнтами, утримання та обслуговування мережі 3G гальмує розвиток мережі 4G, хоча остання набагато корисніша як для бізнесу, так і для приватних абонентів.

Також досить багато залежить від того, у якому напрямку клієнт готовий розвиватися. У нас є неписане правило рухатися за клієнтом, розуміти його потреби та куди він хоче інвестувати, де бачить себе зараз та у майбутньому. Ми готові розробляти для нього будь-які індивідуальні рішення, щоб допомогти досягти необхідних результатів. Зокрема, більшість сервісів у сфері великих даних ми розробили саме за відгуками клієнтів про те, що їм потрібно і з чим хотілося б працювати. Тепер це сервіси, які допомагають нашим клієнтам бути ближчими до своїх клієнтів та приймати важливі для бізнесу рішення, що ґрунтуються на точних даних, а не припущеннях.

— Які найближчі цілі та плани Київстар Бізнес?

— У своїй роботі ми відштовхуємося від запитів клієнтів, від того, що їм потрібно для розвитку бізнесу. Київстар завжди готовий надати і мережу, і власну експертизу, і партнерство з технологічними гігантами для отримання найкращих рішень та результатів. У найближчому майбутньому однозначно продовжимо інвестувати у хмарні та гібридні рішення, великі дані, аналітичні та високопродуктивні сервіси, що вимагають великих обчислювальних ресурсів. Звичайно, не забудемо також про кібербезпеку, адже всі ці сервіси та рішення повинні мати надійний захист. Нині ці напрямки є головними рушіями бізнесу. Ми все більше бачимо тренд на автоматизацію, розробку різноманітних додатків, високошвидкісний мобільний доступ. Водночас ми, як компанія, що обслуговує мільйони абонентів і обробляє мільйони операцій на секунду, знаємо, як зробити оптимальну і високоефективну інфраструктуру для клієнта — це не менш важливо для ефективної роботи, тож будемо працювати і в цьому напрямку.

Читайте також

Електронні бібліотеки для бізнесу

пт, 12/24/2021 - 10:22
Корпоративні знання + лояльність співробітників та клієнтів

Час робити сміливий крок вперед та будувати екосистемний бізнес, — Юрій Кривошея

пт, 12/24/2021 - 09:15
Юрій Кривошея, президент та керуючий партнер інвестиційно-девелоперської компанії “Торонто-Київ”, співзасновник національної книжкової платформи Yakaboo, переконаний, що організаціям варто розпочинати будувати екосистеми, ставитися до своєї суспільної місії не як до статті витрат, а змінювати ДНК самого бізнесу. І тоді бізнес не тільки отримає прибуток, а й змінить країну.

Finmap: всі бізнес-фінанси на одній мапі

ср, 12/22/2021 - 14:45
Спростити облік грошей допоможе сервіс з фінансового обліку

UCloud: в передчутті великих зрушень

вс, 12/19/2021 - 12:33
Кожен з аспектів розвитку компанії нині напряму залежить від ІТ. А за всіма звершеннями у 2022-му в ІТ-секторі стоятимуть хмарні технології. Gartner прогнозує, що хмарні платформи стануть основою для більш ніж 95% цифрових ініціатив до 2025 р., порівняно з менш ніж 40% у 2021-му.

Трансформація шляхом глибокої диверсифікації. “Октава Капітал”

вс, 12/19/2021 - 12:24
“Октава Капітал” вважає диверсифікований портфель активів найкращим захистом від “чорних лебедів”. Тетяна Андріанова, СЕО “Октава Капітал”.

Особливості національної Tech-індустрії

вс, 12/19/2021 - 12:20
Вітчизняний ринок інформаційних технологій та телекомунікацій набирає обертів завдяки стрімкому зростанню попиту бізнесу