Перейти к основному содержанию

Глобальний e-commerce сегмент ринку автозапчастин та аксесуарів до 2028 р. сягне 132,75 млрд дол. США

чт, 12/16/2021 - 14:58

Глобальний ринок e-commerce у сегменті автомобільних запчастин, аксесуарів та сервісів зросте з 42,5 млрд дол. США у 2020 р. до 132,75 млрд дол. США у 2028 р.

Сукупний середньорічний темп зростання (CAGR) упродовж прогнозованого періоду 2021-2028 рр. складатиме 15,3%. Про це йдеться у новому дослідженні компанії «Fior Markets». 

Основна частка світового e-commerce у сегменті автомобільних запчастин, аксесуарів та сервісів у 2020 р. припадала на Азійсько-тихоокеанський регіон (APAC), у якому щороку виробляється приблизно 50 млн автомобілів. Найбільш прибутковими в регіоні APAC були ринки автозапчастин Індії, Південній Кореї, Японії та Китаї. Останній отримав «пальму першості» завдяки наявності технологічно підкованої споживчої бази, яка швидко переорієнтувалася до послуг електронної комерції.

Основними глобальними гравцями на ринку e-commerce у сегменті автомобільних запчастин, аксесуарів та сервісів є: Amazon Inc., Napa Auto Parts, O’Reilly Auto Parts, AutoZone, Arch Auto Parts, Alibaba Group, Bosch, CARiD і Denso Corporation. 

Американські реалії 

Згідно з аналізом «2022 Auto Care Factbook» у США продажі автозапчастин та аксесуарів на інтернет платформах у 2020 р. перевищили 16 млрд дол. США, що на 35% більше у порівнянні з 2019 р. Спеціалісти Асоціації автодогляду (Auto Care Association) пов'язують зростання електронної комерції на авторинку з поширенням COVID-19 та глобальними змінами у споживчих настроях. Слід зазначити, що e-commerce у сегменті автомобільних запчастин зростав на 18-25% щорічно ще за 2 роки до початку пандемії, оскільки міленіали та покоління Z надають перевагу онлайн-покупкам. 

По прогнозах аналітиків онлайн-продажі автозапчастин та аксесуарів у США зростуть до 19,8 млрд дол. США до 2022 р. та 21,4 млрд дол. США до 2023 р. Основною рушійною силою цього зростання є Amazon з об'ємом продажів 8,3 млрд дол. США минулого року. 

Найбільший автомобільний інтернет-магазин у Європі 

Розмір ринку e-commerce у сегменті автомобільних запчастин у Європі у 2020 р. перевищив 20,93 млрд дол. США і, як очікується, буде зростати на 16,4% у період 2021 по 2027 рр.   

В Європі лідером з електронної комерції у сегменті автомобільних запчастин являється Autodoc. Про це свідчать дані дослідження компанії «Wolk After Sales Experts», експерти якої проаналізували 6 тис. дистриб'юторів автозапчастин у Європі, а також 1079 інтернет-магазинів із 37 європейських країн. Виявилося, що 269 з 1079 інтернет-магазинів належать Autodoc.  

 

E-commerce та основні гравці на ринку автозапчастин України

Загальний ринок e-commerce в Україні у 2020 р. виріс на 30%, прогноз на 2021 – 23%. І хоча сегмент автозапчастин не входить в ТОП-категорій, які виросли в українському e-commerce минулого року, але підприємці радять звернути увагу на їх значний потенціал.  

Згідно з даними народного рейтингу інтернет-магазинів України «Vtop-Shop» трійку  лідерів онлайн-платформ з автозапчастинами та аксесуарами очолюють Dok.ua,  Exist.ua та UkrParts. З цих трьох гравців тільки Exist.ua входить до лідерів за долею ринку у своїй категорію. Створений ще у 2008 р., на сьогодні Exist.ua є найбільш відвідуваним сайтом з продажу автомобільних запчастин і товарів в Україні. За інформацією платформи ecommerceDB, яка аналізує інформацію про 20 тис. магазинів у 50 країнах світу, на exist.ua припадає 10-15% продажів e-commerce у своїй категорії.  За інформацією компанії, станом на грудень 2021 р. клієнтська база Exist.ua налічує близько 600 тис. клієнтів, а щомісячна відвідуваність сайту — понад 2.5 млн користувачів. Щонайменше 10 млн запасних частин і автотоварів було відвантажено компанією з 2008 р. Над такими показниками трудилися  500 працівників у 38 офісів продажу по всій Україні.

З прискоренням зростання електронної комерції у світі, яка створює можливості для модифікації бізнес-моделей і прийняття нових способів взаємодії з клієнтами, учасники ринку повинні трансформуватися оперативніше, щоб відповідати зростанню ринку. Глобально основними драйверами зростання ринку e-commerce у сегменті автомобільних запчастин та аксесуарів є: збільшення кількості платформ електронної комерції та зростання витрат на неї; тенденція до розвитку бізнес-моделі «Brick&Click»; зростання виробництва автомобілів та автомобільних гравців; збільшення середнього віку автомобіля; глобальна цифровізація. Підводними каменями та викликами у контексті росту ринки спеціалісти називають проблеми кібербезпеки та можливе поширення контрафактних деталей.

 

Світлана Бовшовська

Читайте також

Глобальний e-commerce сегмент ринку автозапчастин та аксесуарів до 2028 р. сягне 132,75 млрд дол. США

чт, 12/16/2021 - 14:58
Глобальний ринок e-commerce у сегменті автомобільних запчастин, аксесуарів та сервісів зросте з 42,5 млрд дол. США у 2020 р. до 132,75 млрд дол. США у 2028 р.

Сергій Погребной - "З початком пандемії COVID-19 вибухово зросла кількість кібератак"

пт, 04/02/2021 - 15:20
Партнер АТ Sayenko Kharenko, голова опікунської ради АПКБУ, віце-президент ASIS Ukraine

Кіберпростір — це загальна територія. Як бізнесу вберегти себе від кіберзагроз

пт, 04/02/2021 - 13:35
Денис Несін — Chief Information Officer холдингу TECHIIA. Експерт в IT і Information Security.

Під пильним наглядом

пт, 04/02/2021 - 11:30
“Нова нормальність”, або Як убезпечити бізнес від атак хакерів

Українська платформа Shop-Express у лютому 2021 р. запустила оновлений сервіс зі створення інтернет-магазинів

чт, 02/25/2021 - 17:20
Ринок послуг зі створення інтернет-магазинів трансформується під потреби бізнесу. У тренді – сервісна модель, яка включає не тільки створення сайту, а й постійну підтримку його надійної роботи.

Безготівкова місія: банки підхоплюють бум e-комерс

пт, 10/23/2020 - 16:35
Торгівля переходить в онлайн, а банківникии пропонують нові варіанти безготівкових розрахунків для МСБ