Перейти к основному содержанию

Володимир Шевченко - "Пряме врегулювання страхових випадків робить наш ринок більш цивілізованим"

чт, 04/01/2021 - 14:43

Генеральний директор МТСБУ

У сфері моторного страхування наразі триває технологічна трансформація, і страховики повинні займати активну позицію у цьому процесі. Сприяти зростанню освіченості споживачів та стимулювати їх користуватись сучасними діджитальними сервісами.

Декілька років тому ми чули багато сумнівів щодо того, чи оцінять автовласники, страхувальники наші інновації, наприклад, електрон­ний поліс, чи на часі такі рішення. Втім, всі побоювання виявились безпідставними: за трохи більше ніж три роки з моменту запуску електронного полісу майже 40% усіх договорів ОСЦПВ укладається онлайн.

Так само своїх прихильників здобула і система прямого врегулювання збитків. Це особливий спосіб врегулювання страхових випадків в межах загальної системи ОСЦПВ, коли постраждалий може отримати виплату саме у того страховика, з яким він уклав договір. Принцип “де придбав поліс, там і отримуєш виплату” максимально спрощує та психологічно полегшує процес взаємодії зі страховою компанією. При цьому за постраждалим зберігається право звернутись за виплатою до страхової компанії винуватця ДТП, як це передбачено законом.

Щоб скористатися прямим врегулюванням, автовласникові не потрібно укладати додаткові договори з власною страховою компанією: механізм діє в межах договору ОСЦПВ. Пряме врегулювання робить наш ринок більш цивілізованим: компанії, що входять до системи, мають стимул відповідально ставитись до потреб клієнтів і конкурують між собою не стільки ціною, скільки якістю сервісу.

Зараз учасники угоди про пряме врегулювання становлять третину ринку “автоцивілки”. Частка 15-ти діючих учасників в кількості укладених у 2020 р. договорів ОСЦПВ склала 27%, а в кількості врегульованих збитків — 35%. Найважливіше для постраждалих в ДТП те, що термін врегулювання у таких страховиків істотно коротший, ніж в середньому по ринку, а для збитків, врегульованих безпосередньо в межах прямого врегулювання, він менший майже в два рази (за даними IV кварталу 2020 р. — 79 та 40 днів відповідно).

Те, що зараз здається фантастикою в автострахуванні, за 5-10 років стане зручною повсякденною реальністю

Ще раніше ми бачили аналогічну ситуацію з європротоколом, який дає змогу оформити ДТП без участі поліції. Скажімо, у 2014 р. лише 9% виплат постраждалим були зроблені за європротоколом, тоді як торік — 35%. 2020-й позначився також чи не триразовим зростанням кількості оформлених електронних європротоколів.
Така динаміка нових сервісів зав­дячує тому, що МТСБУ та страховики ОСЦПВ весь час активно роз’яснювали специфіку користування ними та їхні переваги. Не варто чекати, доки споживач дозріє, він майже завжди трохи консервативний. Треба створювати інноваційне середовище та заохочувати учасників дорожнього руху залучатись до нього. 

Те, що зараз здається фантастикою в автострахуванні, за 5-10 років стане зручною повсякденною реальністю. Все робитиметься в декілька натискань на клавішу комп’ютера чи екран ґаджета — від укладання договору до отримання страхового відшкодування. До речі, запровадження онлайн врегулювання — наше пріоритетне завдання на найближчий час, ми вже працюємо над архітектурою проєкту.

Автоматизованими та діджиталізованими повинні стати не окремі рішення, а система безпеки дорожнього руху та моторного страхування загалом. Нам потрібно втілити у реальність свіжий погляд на те, як може працювати страховий захист у цифровому світі. Страховики та МТСБУ беруть на себе відповідальність бути ініціаторами та реалізаторами таких змін.

Читайте також

Платити податки легко – коли платиш з «Приват24 для бізнесу»

вт, 01/25/2022 - 10:52
ПриватБанк запускає сервіси, що спрощують бізнесу розрахунки з бюджетом

Бізнес готовий виходити з тіні та потребує грошей на розвиток

ср, 12/22/2021 - 09:09
З численних ток-шоу та програм новин ми чуємо про те, що криза не минає, хвилі поширення COVID-19 у світі завдають економікам країн дедалі більшої шкоди, і що в Україні немає стабільності ні у питаннях економіки, ні у питаннях безпеки тощо.

Програма, що мала на меті створення нових робочих місць, стає основним каналом фінансування державою малого та середнього бізнесу

ср, 12/22/2021 - 08:53
Якщо говорити про роль держави у фінансуванні малого та середнього бізнесу, то, мабуть, наймасштабнішою у цьому напрямку можна назвати програму “Доступні кредити 5-7-9%”, участь у якій беруть вже 40 уповноважених банків.

ОТП Банк — універсальний банк, який однаково добре працює з усіма сегментами ринку

вс, 12/19/2021 - 12:50
Ольга Волкова, директорка департаменту продажів середнім та малим корпоративним клієнтам ОТП Банку

Банки активно використовують партнерські програми для покращення умов кредитування аграріїв

вс, 12/19/2021 - 12:46
Нині банки використовують усі наявні можливості у боротьбі за аграрних клієнтів, адже останні лишаються чи не найбажанішими клієнтами. Агровиробники найменше постраждали від коронакризи, а їхня продукція продовжує користуватися попитом.

Банківські продукти та сервіси повинні відповідати очікуванням та запитам клієнтів, — Сергій Магдич

пт, 12/17/2021 - 14:40
БАНКІР РОКУ. Сергій Магдич, заступник голови правління з корпоративного бізнесу ПУМБ