Перейти к основному содержанию

Андрій Артюхов - “Пандемія відобразилась на туристичному страхуванні через зменшення кількості подорожуючих”

чт, 04/01/2021 - 12:54

Голова правління страхової компанії VUSO

— Туристична галузь постраждала через пандемію однією з перших. Як криза в туризмі позначилася на сфері страхування подорожуючих?

— Звісно, пандемія відобразилась і на туристичному страхуванні. Логічно, що причина цьому — зменшення кількості подорожуючих. Якщо 2019 р. VUSO застрахувала понад 2 млн туристів, то 2020 р. — 1,3 млн. Минулий рік був нерівномірним з точки зору туризму. У період локдауну та закритих кордонів туристів майже не було, але коли відкрили масові напрямки — Турцію, Єгипет, потік подорожуючих виріс. В  деякі місяці він був навіть більшим, ніж 2019 р.

— Яким чином страховики, і зокрема СК VUSO, зуміли зберегти цей напрямок бізнесу?

— Ми пристали на умови туристичного ринку. Адже страхування є доповненням до туристичних пос­луг. Коли люди залишились вдома на карантині, цього напрямку фактично не було. Це добре видно по рейтингах: страхових платежів по туристичному страхуванню зафіксовано вкрай мало. Після закінчення локдауну почалося відновлення. 

— Можливо, відбулася переорієнтація на внутрішній туризм?

— Туристів, які подорожують всередині країни, стало набагато більше. Однак не всі вони оформлюють туристичні страховки. Зазвичай, мандрівки Україною організовують самостійно: купують білети, бронюють готелі. У цьому разі люди менше переймаються щодо страхування, адже знаходяться всередині своєї країни, де медичні послуги для них зрозумілі та звичні.

“Ми додали покриття ризику невиїзду за кордон, адже кількість таких подій зросла, тож цей продукт має значний попит серед туристів”

— Чи змусила пандемія переглянути наповнення страхових продуктів? Які ризики додалися? Покриття за полісами туристичного страхування збільшено?

— Перше, що ми додали, — покриття ризику захворювання на коронавірус за кордоном. У страхування входить лікування, зокрема й стаціонар та тестування. Другий продукт — фінансовий ризик, пов’язаний з невиїздом через захворювання або діагностування COVID-19 у туриста за кордоном. Останнє, до речі, траплялось дуже часто. Зазвичай, турист, у якого за кордоном діагностовано коронавірус, мусить знаходитись на обсервації. Наш продукт передбачає цей ризик, а крім того, додаткове тестування та оплату зворотного квитка. Ще ми додали покриття ризику невиїзду, адже кількість таких подій зросла, тож цей продукт має значний попит серед туристів. 

— Тобто страхування від ризику невиїзду нині більш затребуване?

— Так, звісно. Туроператори включають цей ризик у свої путівки. Якщо у туриста виявляють коронавірус і він не може вилетіти у подорож, йому повертають частину вартості туру.

— Вважається, що локдауни прискорили цифрову трансформацію страхової галузі. Що змінилося у бізнес-процесах? Який розвиток отримав напрямок онлайн-страхування?

— Безумовно, локдауни зробили свою справу. Те, до чого більшість компаній ішли роками, довелося зробити за декілька тижнів. СК VUSO впродовж одного тижня повністю перейшла на віддалений режим роботи з клієнтами та всередині компанії. Ми зробили це досить легко, адже близько 80% бізнес-процесів компанії вже були повністю автоматизовані або переведені в онлайн.

Клієнти стали частіше купувати онлайн прості та зрозумілі страховки. Після локдауну цей тренд продовжує розвиватись. Можна сказати, карантин прискорив розвиток онлайн-страхування, додав стимул.

— Як змінилася процедура врегулювання страхових випадків?

— Формула дуже проста. Мінімум контактів з клієнтами офлайн, максимум технологій для отримання інформації від клієнтів. Наприклад, фото та відео з місця події, документи, які відправляють у месенджерах, або онлайн-консультація зі страхового випадку. 

Заяви, які застраховані писали від руки, ми замінили на електронні звернення. Клієнт може зовсім не контактувати з компанією офлайн, якщо не хоче. У  будь-якому випадку він отримає послугу страхового відшкодування високої якості, можливо, навіть швидше, ніж офлайн. 

— Яка частина продажів зараз припадає на онлайн-канали комунікації? Які види страхування продаються онлайн найактивніше?

— За нашими даними, онлайн складає 12% від усіх продажів VUSO. Найактивніше продається “автоцивілка”, після локдауну — туристичне страхування, збільшується попит на КАСКО.
 

Автор: Андрій Лебедєв

Читайте також

«Оплата частинами» від Привату: збільшуємо обсяг продажів на 30% протягом кварталу

пн, 05/24/2021 - 09:00
У сучасному світі реклама вже давно не єдиний інструмент збільшення продажів.

Як оформити терміновий онлайн кредит без відмови?

пт, 04/23/2021 - 09:57
Вам потрібна термінова грошова позика без відмови, але у вас немає часу звернутися до банку? Мікрофінансових організація або МФО - це миттєве розв’язання ваших проблем.

Договір за новими умовами

ср, 04/07/2021 - 18:20
Як інвестиції у сталий розвиток стають елементом фінансової стратегії та роботи з ризиками

Життя переможе

вт, 04/06/2021 - 15:50
Сегмент страхування життя не уникнув трансформацій через пандемію, але багато у чому знайшов для себе користь

Антикризове убезпечення

вт, 04/06/2021 - 15:16
Цифра, медицина, транспорт та подорожі — чим жив страховий ринок у 2020 р. та які прогнози на 2021-й

Янко Ніколов - “Сьогодні ми активно працюємо над цифровими рішеннями для добровільного медичного страхування ”

пн, 04/05/2021 - 15:25
Голова правління страхової компанії Євроінс Україна