Бізнес в лютому поліпшив оцінку перспектив - НБУ
ср, 03/03/2021 - 11:09

Це сталось у відповідь на ослаблення карантину
Індекс очікувань ділової активності (ІОДУ), що розраховується Нацбанком, в лютому підскочив до 48,8 з 37,6 у січні, і це найкращий результат з жовтня 2020 року. Про це йдеться в повідомленні регулятора.
"У лютому підприємства всіх секторів, залучені в щомісячне опитування, поліпшили очікування за результатами своєї діяльності", - констатує НБУ.
Зокрема, підприємства промисловості продемонстрували кращу динаміку і вперше за останні чотири місяці оптимістично оцінили власні економічні перспективи: в лютому секторний індекс виріс до 50,3 з 38,6 у січні. Промисловці поліпшили свої очікування щодо обсягів виробництва продукції і нових замовлень, в тому числі експортних, уточнив НБУ.
Регулятор вказав, що підприємства сфери торгівлі і послуг також істотно підвищили оцінки своїх економічних перспектив після завершення січневого локдауну: індекси обох секторів зросли в лютому до 49,0 з січневих 33,3 у торгових підприємств і 39,7 - у підприємств сфери послуг. Поліпшення очікувань обсягів нових замовлень, товарів для продажу і послуг свідчить про відновлення роботи цих секторів.
Найнижчі оцінки залишаються у підприємств будівництва (зокрема, будівництва житла). Індекс сектора в лютому лише незначно покращився - до 35,3 після падіння до 33,1 в січні, йдеться в повідомленні НБУ. Згідно з ним, будівельники під впливом сезонного спаду економічної активності очікують скорочення обсягів будівництва і нових замовлень з одночасним зростанням вартості послуг підрядників, сировини і матеріалів.
Регулятор відзначив, що в цілому очікування підприємств 12-й місяць поспіль перебувають на рівні нижчому від рівноважного значення (50 пунктів). Підприємства всіх секторів прогнозують зростання цін на свою продукцію / послуги на тлі подорожчання сировини та товарів постачальників і наразі не очікують збільшення чисельності своїх працівників.
Щомісячне опитування проводилося з 3 по 19 лютого 2021 року. У ньому взяли участь 194 підприємства. Серед опитаних:
- 38,7% - компанії промисловості;
- 31,4% - сфери послуг;
- 25,3% - торгівлі;
- 4,6% - будівництва
Зазначається, що 35,1% респондентів - великі підприємства, 28,4% - середні, 36,6% - малі.