Перейти к основному содержанию

Обсяги або продуктивність? Чому навчив 2020-й

пт, 02/26/2021 - 16:48

Це сталось завдяки переосмисленню стратегії і бажанню змінюватися

Нові часи вимагають нових підходів. 

Якщо хто-небудь стане стверджувати, що вийшов з кризи без втрат, не вірте.

Питання в іншому: які уроки насправді ми вивчили, переживши 2020-й рік? Рухалися «навпомацки» або свідомо переглядали стратегію? Шукали тимчасові компенсатори або підготувалися до нової гри в довгу? Чим пожертвували? Що придбали?

Наші минулорічні показники виявилися відчутно кращими, ніж в середньому по ринку, хоча обсяг виробництва скоротився на 9% в порівнянні з 2019 роком і склав 19 тис тон.

Компанія збільшила EBITDA в два рази - до 14 млн євро.

Незважаючи на деякі перебої із завантаженістю і замовленнями влітку, «Сентравіс» зміг втриматися в ТОПі світових виробників безшовних труб.

Тим часом, це тільки верхівка айсберга. Що ховається за цими цифрами? Якщо коротко: переосмислення стратегії і готовність змінюватися.

Здавалося б, завдання будь-якого виробника - збільшення обсягів за всяку ціну. Однак в ситуації, коли ринки звужувалися, а конкуренти починають торгувати продукцією мало не по собівартості, потрібен інший підхід.

Мова йде не про те, щоб швидше бігати. Мова про те, щоб менше втрачати. У 2020 році ми посилили фокус на зростання ефективності та продуктивності праці.

Під час літньої паузи компанія навчала співробітників суміжних спеціальностей. Тому, коли обсяги знову стали відновлюватися, ми досить швидко і легко переміщали команди між виробничими лініями, щоб підтримувати більш ефективну роботу з меншою кількістю людей. Плюс - делегували ініціативу менеджерам середньої ланки і операторам.

Сьогодні кожен співробітник «Сентравіс» може запропонувати, як організувати роботу по-іншому - безпечніше і ефективніше. В результаті ми прагнемо отримувати готовий продукт без подвійного контролю, додаткових шліфувань і ремонту.

Другий момент: в умовах нестабільності важливо витрачати власні гроші. У 2021 році «Сентравіс» планує інвестувати в оновлення інфраструктури та підвищення ефективності € 8-10 млн власних коштів. Для порівняння: в 2020 році інвестиції склали € 1,8 млн.

Також важливо, у що вкладати. У наших планах - підвищення енергоефективності. Підприємство відмовиться від централізованих поставок опалення і пару і побудує свої мобільні котельні. Це дозволить вдвічі знизити витрати на опалення і пар, а інвестиції в розмірі близько EUR1 млн окупляться за один рік.

Третє: старий клієнт краще нових двох. Розширити географію поставок під час локдауна було практично неможливо. Нам вдалося успішно «пережити» ідеальний шторм 2020 року завдяки клієнтам, з якими напрацьовували довгострокові відносини останні 20 років.

Це тривалий процес, але рано чи пізно він дає результат і дозволяє перекинути місток у майбутнє. У позаминулому році ми змогли вийти на регулярні поставки готової продукції для японської компанії Usui. А ось перші контакти з нею «Сентравіс» почав налагоджувати ще 5 років тому.

Бенефіт не тільки в тому, що річний обсяг виробництва продукції для японського ринку становить 250 т вартістю або 2,5 млн дол в грошовому еквіваленті. Для нас важливо використовувати контракт з Usui як референс для спілкування з іншими японськими компаніями, адже цей ринок - дуже консервативний.

І, нарешті, головне: люди важливіше верстатів. Нам це стало зрозуміло ще на старті нашої масштабної програми модернізації виробництва.

Тоді, в 2004-2005 році ми думали, що можна вкласти $100-150 млн в нове обладнання і зробити підприємство європейським. Це ілюзія. Так, обладнання ми запустили, але ключову роль в підвищенні ефективності все-таки грають люди. Їх залученість, компетенції, мотивація.

Минулий рік випробував на міцність всіх без винятку. Наївно вважати, що в 2021 році економіку штормитиме менше - все тільки починається. Відкритість до змін стає новою стійкістю.

Виграє той, хто впишеться в цей тренд.

 

Юрій Атанасов, генеральний директор «Сентравіс»

 

Читайте також

Як Україні подолати історичне рейдерство Росії та прорватись у краще Майбутнє

вс, 04/18/2021 - 17:24
Такої відкритої психологічної напруги з боку Росії, та у відповідь, - такої спокійної і впевненої сили підтримки з боку США, Україна ще не отримувала. Історичний момент – скористатися «вікном можливостей» та перехопити ініціативу.

Дмитро Леонов - "Актуальні драйвери, або Прогнозовані перспективи інвестиційного бізнесу"

вт, 04/06/2021 - 17:50
Головуючий Ради Української асоціації інвестиційного бізнесу

Світлана Рекрут - "Підняття суми гарантій за вкладами можливе після врегулювання питання боргів ФГВФО"

вт, 04/06/2021 - 15:08
Директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб

Час для інвестицій у великі проєкти

вс, 04/04/2021 - 08:45
Ігор Ліскі, голова наглядової ради групи компаній Ефективні інвестиції (EFI Group)

Сергій Погребной - "З початком пандемії COVID-19 вибухово зросла кількість кібератак"

пт, 04/02/2021 - 15:20
Партнер АТ Sayenko Kharenko, голова опікунської ради АПКБУ, віце-президент ASIS Ukraine

Роман Родін - "Криптовалюта в Україні: які проблеми з регуляцією маємо?"

вт, 03/30/2021 - 10:25
Директор з юридичних питань технологічного холдингу TECHIIA