Перейти к основному содержанию

Як Meest перетворює коронавірусні виклики на інноваційні рішення: інтерв’ю Ростислава Кісіля

пн, 02/22/2021 - 16:45

Ми поговорили про те як пандемія прискорила розвиток логістичної галузі і які інноваційні рішення були представлені на ринку

2020 рік став кризовим для багатьох сфер бізнесу. Щодо поштово-логістичної сфери, на неї лягло величезне навантаження через дуже різкий зріст кількості замовлень з інтернет-магазинів. Проте деякі компанії не лише зуміли впоратися з цим викликом, а й показують непогане зростання. Ми поговорили з президентом міжнародної поштово-логістичної групи компаній Meest Ростиславом Кісілем про те як пандемія прискорила розвиток логістичної галузі і які інноваційні рішення були представлені на ринку в останні місяці.  

— 2020 став роком випробуванням для всіх сфер бізнесу, проте логістично-транспортна, майже, пережила революцію. Розкажете як йдуть справи у бізнесі зараз? 

— Логістична сфера у пандемію зазнавала чимало змін: з одного боку, на початку карантину обсяг  вантажоперевезень зменшився, адже багато індустрій стали на паузу. З іншого — сплеск попиту на товари з інтернет-магазинів викликав бум на ринку доставлення товарів. Пандемія змінила купівельні звички людей радикально, і звісно, що це позначилося й на ринку логістики. 

Наприклад, ріст попиту на доставку інтернет-покупок призвів до збільшення замовлень на перевезення збірних вантажів — таку послугу надає наш сервіс MyMeest. Завдяки йому споживачі можуть зібрати кілька посилок з різних закордонних онлайн-магазинів на нашому складі та відправити на свою домашню адресу однією посилкою. 

Щодо світових тенденцій, у США в 2020 році електронна комерція зросла вдвічі. Майже те саме можна сказати й про решту країн світу. За прогнозами аналітиків, у 2021 році індустрія зросте десь ще на 15%. Це серйозний показник, який вказує на те, що логістично-транспортним компаніям варто докласти зараз чимало зусиль, щоб налагодити процеси з доставлення товарів, адже і без того не маленькі обсяги посилок у майбутньому будуть лише збільшуватись. 

Meest

— То як компаніям пристосуватися до цих об’ємів та нової реальності? 

— Напевно це і є зараз — найважливіший виклик до індустрії. Ритейлери виходять з нього просто: більшість великих компаній банально розширює складські приміщення та будує більше пунктів видачі товарі. Також дуже багато грошей наразі вкладається в автоматизацію сортування посилок. 

Щодо сфери доставлення, під час пандемії діджиталізація процесів тут також стала особливо гостро. Адже під час пандемії від споживачів з'явився запит на максимальну автоматизацію процедур. Також уже почали з’являтися дрони-доставники та все більше автономного транспорту, що відповідає за адресну доставку. Можна сказати так: завдяки вірусу майбутнє у сфері логістики настало навіть раніше, ніж ми всі очікували. Проте, принаймні ми в Meest намагаємось з цим впоратися. І як мені здається, доволі вдало.

— Давайте поговоримо конкретно про вашу компанію. Як зміни на логістичному ринку позначилися на діяльності Meest? 

— Під час першого локдауну нам, як і всім, довелось збільшувати власні потужності. Уже навесні минулого року Meest почав доставляти клієнтам на 45% більше онлайн-замовлень, ніж в аналогічний період у 2019 році. Кількість посилок з іноземних сайтів також постійно зростала. У межах 50-60% росту цей тренд тримається і до сьогодні. Проте ми впоралися, а наш технологічний відділ у кризовій ситуації навіть дозволив нам запропонувати клієнтам нові продукти — наприклад, повністю автоматизовані процеси відправлення та отримання посилок через поштомат. 

Крім того, ми запропонували ринку надшвидку доставку між поштоматами лише за 5 годин, її гарантовано отримують всі, хто вкладе посилку в пристрій до 11:00. Цей кейс, який вже з успіхом реалізовано в Києві й яким ми дійсно пишаємося.

Meest

— У 2020 році ви вирішили зробити ставку саме на поштомати, тому що від клієнтів був запит на безконтактну доставку?

— Так, ми бачимо, що сьогодні люди дійсно вже хочуть позбутися необхідності приїжджати або приходити в пункти приймання і видачі відправлень. І ми впевнені, що у майбутньому цей попит буде тільки збільшуватись, принаймні поки в світі зберігаються якісь карантинні обмеження. Люди намагаються знизити фізичні контакти й прагнуть убезпечити спілкування з рідними. Саме тому ми зробили на розвитку мережі поштоматів в Україні такий великий акцент. Наразі Мeest має більше ніж 1500 пристроїв, і ми плануємо збільшувати цю кількість, лише в січні ми під'єднали ще 50 нових поштоматів. Також, ми вирішили не обмежуватися лише отриманням посилок через поштомати й першими на ринку запропонували своїм клієнтам ще й відправляти посилки безконтактно за допомогою цих пристроїв. Адже ми завжди намагаємось пам'ятати, що всі наші напрацювання та нововведення, у першу чергу, мають полегшувати життя наших споживачів. 

— До речі, нещодавно ви першими на ринку поштово-логістичних операторів України дозволили своїм клієнтам відкривати й закривати поштомати, а також сплачувати відправлення через чат-боти. Це також досить інноваційна розробка для українського ринку. Розкажіть про це. 

— Не тільки для українського, наприклад, відкривати та закривати поштомати вміють лише чатботи Meest, наразі аналогічної послуги немає навіть в Європі.

На мою думку, з урахуванням всієї специфіки ситуації навколо коронавірусу, сьогодні компанія, яка хоче бути лідером на ринку, має бути не тільки зручною й швидкою, а ще й технологічною. Я навіть іноді жартую, що ми скоро перетворимось на ІТ-компанію, адже наші спеціалісти постійно пропонують якісь інноваційні рішення. Сьогодні, коли людина майже живе у смартфоні, важливо, щоб і найголовніші кроки вона могла робити саме завдяки йому. Саме завдяки розробці нашого ІТ-відділу клієнти Meest тепер витрачають на відправку та отримання посилок через поштомат не більше ніж хвилину. 

Через чатботи Viber і Telegram вони можуть знайти пристрій поруч зі своєю локацією, створити відправлення, відкрити й закрити поштомат, простежити свою посилку, сплатити послуги доставлення, а також за необхідності отримати консультацію нашої служби підтримки. Вважаю цей сервіс дуже важливим здобутком, що нам вже приніс 2021 рік. 

Meest

— А які ще поштовхи для розвитку Meest дав вірус?

Ми стали активніше розвивати й інші вектори своєї компанії. Активно розвиваємо мережу власних мінівідділень. Лише у січні мережа пунктів отримання та відправлення посилок Meest збільшилась ще на 250 таких відділень і ми не збираємось на цьому зупинятися. Вважаємо, що цей формат також дуже потрібен ринку, адже переважно наші відділення розміщуються на заправках, у мережах великих магазинів та у решті найзручніших місць для клієнтів. 

А якщо говорити про міжнародну доставку? 

Як я вже сказав, карантин сприяв зростанню кількості посилок із-за кордону, тож ми також мали діяти оперативно. Наприкінці минулого року ми запустили власну авіадоставку із США та Китаю — зараз ми орендуємо величезні чартерні міжконтинентальні літаки, що доставляють посилки наших клієнтів кілька разів на тиждень. Проте вже готуємось до того, що Meest буде потрібно придбати власні літаки для вантажних перевезень, щоб задовольнити попит споживачів на належному рівні. Одним словом, рік на нас чекає непростий але цікавий.

Читайте також

Глобальні тренди пошуку та утримання кадрів у компанії. HR-поради для МСБ 

вт, 11/23/2021 - 11:00
Брак кадрів - проблема, з якою стикається більшість бізнесменів в Україні. Згідно з даними державної служби зайнятості (ДСЗ) станом на 1 вересня 2021 р. кількість зареєстрованих вакансій зросла на 8%, у порівнянні з відповідним показником минулого року, і складає 80 тис. одиниць.

Forward Bank реалізує віддалену відеоідентифікацію клієнтів та можливість отримати віртуальну картку

вт, 10/12/2021 - 16:50
Відтепер, щоб отримати картку або кредит, не обов’язково відвідувати відділення банку. Завдяки сервісу відеоідентифікації та електронному підпису документів стає можливим миттєво оформити кредитну або дебетову картку через сайт банку чи у мобільному додатку Forward Online.

Ключ до успішного бізнесу

пн, 03/22/2021 - 11:33
Переваги карток «Ключ до рахунку» для ФОП від ПриватБанку, про які варто пам’ятати

Як Meest перетворює коронавірусні виклики на інноваційні рішення: інтерв’ю Ростислава Кісіля

пн, 02/22/2021 - 16:45
Ми поговорили про те як пандемія прискорила розвиток логістичної галузі і які інноваційні рішення були представлені на ринку

Марина Харрісон: “Основні пріоритети для нас — різноманітність та інклюзивність”

пт, 12/04/2020 - 15:33
Віце-президентка з персоналу Carlsberg Ukraine Марина Харрісон — про шанси для молодих талантів, ДНК компанії та “Управління з турботою”.

Великий малий: відновлення економіки світ покладає на МСБ

чт, 10/29/2020 - 14:00
Попри руйнівні наслідки коронакризи малий та середній бізнес продовжує тримати економіку країн у всьому світі. Україна — не виключення