Перейти к основному содержанию

Адів Барух: "Ми зобов'язані бути самодостатніми, аби задовольняти потреби населення в умовах ізоляції"

чт, 11/26/2020 - 13:36

Президент Інститут експорту Ізраїлю — про економічне та цифрове життя при "ковіді", мир з арабами та світову війну у кіберпросторі.

Інститут експорту Ізраїлю заснований 62 роки тому. Це орган економічної дипломатії, синхронізований з Міністерством економіки, Управлінням зовнішньої торгівлі, Міністерством закордонних справ, генеральними консулами і послами Ізраїлю по всьому світу.

Його завдання — створення платформи для тих країн, з якими Ізраїль все ще не підтримує дипломатичні відносини.

"Інститут створювали з усвідомленням, що економічні відносини міцніші, стійкіші та набагато важливіші, аніж будь-які дипломатичні відносини", — зазаначає Адів Барух, президентом Інституту експорту Ізраїлю.

Ізраїль — країна занадто мала, аби увібрати всі інновації та технології, якими володіє, тому робить ставку на експорт, вважає пан Барух. Економічні відносини побудували Ізраїль. Він торгував навіть з тими країнами, з якими у нього не було дипломатичних відносин.

Інститут це з самого початку — державно-приватна некомерційна організація, у якій 50% належать уряду і 50% — Асоціації промисловості і торгівлі.

"Це надає унікальну можливість володіти макророзумінням і в той же час оперувати данними про мікроструктуру, маючи інформацію про кожну компанію і кожен сегмент, в якому Ізраїль готовий експортувати, — наголошує очільник інституту.

Торгово-промислова палата Ізраїль-Україна спеціально для БІЗНЕСУ розпитала Адіва Баруха про економічне та цифрове життя при "ковіді", мир з арабами та світову війну у кіберпросторі.

Як ізраїльський експорт зустрів виклики пандемії? Якою була ситуація в березні 2020 року під час початку карантину і яка ситуація зараз, коли прийшла друга хвиля і локдауни?

— Інститут експорту Ізраїлю тісно співпрацював з Китаєм, і у нього був тримісячний період, аби зрозуміти, що буде далі. Відразу після початку пандемії в Китаї Інститут представив свою стратегію під назвою «Стратегія безперервності бізнесу», яка сформулювала, що необхідно бізнес-спільноті в умовах хаосу та невизначеності.

Перш за все, ми постаралися внести ясність і надати коректну інформацію про те, як взаємодіяти з клієнтами та екосистемами в разі карантинних заходів і локдаунів. Другий момент полягав у тому, що всі виставки призупинили свою діяльність, тобто компанії не могли зустрічатися з потенційними клієнтами. Ми першими зайнялися цифровою трансформацією з метою створення спільної платформи, на якій можна було б проводити виставки, конференції, b2b-зустрічі. Ми запланували 10 великих цифрових конференцій і виставок на 2020 рік, щоб виконати головне завдання — зберегти динаміку ділових зв'язків в ситуації, коли люди не можуть зустрітися один з одним. Ця програма спрацювала досить добре.

2020 — непростий рік. По-перше, світова економіка «стискається». Передбачається, що на неї чекає скорочення на 5,5%. Це означає, що світова торгівля знизиться приблизно на 10,5%. Це схоже на кризу субстандартного кредитування в США, коли спад світової торгівлі негативно вплинув на світову економіку. Існує чиста кореляція між зростанням експорту в Ізраїлі і зростанням світової торгівлі. А оскільки глобальна торгівля скоротиться на 10,5%, слід активізувати маркетингову діяльність, щоб відшукати нові економіки, нові регіони, нові платформи, нові екосистеми, нові послуги і продукти, аби подолати дефіцит. За нашими оцінками, ізраїльський експорт в 2020 році скоротиться майже на 10% через COVID.

У той же час ми побачили, що в деяких секторах існує експоненціальне зростання попиту на ізраїльські інновації — деякі галузі медичних пристроїв, цифрової медицини та інших ізраїльських інновацій зросли. Спостерігається величезне зростання попиту на агротехнології, так як збільшується попит на продукти харчування.

Ми є свідками трансформації економіки. Ми зобов'язані бути самодостатніми, аби задовольняти потреби населення в умовах глобальної ізоляції. Нам необхідно розвивати наші системи сільського господарства та охорони здоров'я. Ми повинні зосередитися на нових вимогах, на новій ері, на нових часах, які створив COVID-19, і дуже швидко адаптуватися.

Які основні глобальні економічні зміни і виклики ви прогнозуєте?

— COVID не зникне. Ми повинні навчитися жити поруч з різними вірусами, як ми навчилися жити поряд із грипом.

У 2021 році відбудеться географічна диференціація. Ми також повинні пам'ятати, що між Китаєм і США йде торгова війна, яка впливає на світову активність.

У той же час для Ізраїлю "Угоди Авраама" [договір, підписаний 15 вересня між Ізраїлем, ОАЕ і Бахрейном, згідно якому Ізраїль не поширює  контроль на єврейські поселення на Західному березі річки Йордан, дозволяє мусульманам відвідувати Єрусалим, а ці арабські країни співпрацюватимуть з Ізраїлем у політичній, фінансовій та економічній сферах — БІЗНЕС] — це дивовижна можливість, що відкриває нові двері, нові канали зв'язку і нові ринки. Судан вже готовий. Будемо сподіватися, що Єгипет і Йорданія також підуть на мир, розуміючи, що Ізраїль не ворог. Ми можемо побудувати нову мирну економіку для регіону, співпрацюючи в сфері освіти, охорони здоров'я та сільського господарства.

Поділіться з нашою аудиторією коротким оглядом ізраїльського експорту в області кібербезпеки.

— Ізраїль став одним із провідних світових центрів інновацій в сфері кібербезпеки. Зараз ми живемо в "пласкому" світі без кордонів, де на вас можуть напасти кожної секунди. У кіберпросторі йде світова війна. Банки піддаються атакам кожен день, цифрові злочини на фінансовому ринку ростуть в геометричній прогресії. Збиток становить близько $2 трлн і збільшиться до $5 трлн.

В ізраїльській екосистемі налічується близько 570 зрілих компаній в області кібербезпеки — тестування, виявлення, захист, так звані «військові кімнати», керування ситуаціями при кібератаках.

У наш час ми повсюди ділимося особистими даними, все знаходиться «у хмарі». Якщо у вас є до неї доступ, ви повинні розуміти, що хтось інший також може отримати доступ. Ось чому ми повинні контролювати, відстежувати всі потенційні атаки та інформувати осіб, які приймають рішення, про те, що будь-яке кібервтручання є реальною загрозою. Ми живемо в цифровому просторі, це наша реальність, яку ми зобов'язані захищати.

Що ви думаєте про подальше ізраїльсько-українське співробітництво?

— Обидві країни можуть багато запропонувати одна одній. У нас більше схожих рис, аніж відмінностей, особливо у молодого покоління. Двостороння торгівля між Ізраїлем і Україною є дуже важливою. Ми готові об'єднувати наші зусилля з Торгово-промисловою палатою Ізраїль-Україна для подальшого ефективного налагодження взаємин між нашими країнами.

Covid-19 навчив нас, як важливо об'єднувати зусилля. Ми повинні ділитися інформацією, ноу-хау та ідеями, аби прискорювати процес пошуку рішень.

 

Читайте також

«…Время гендерных стереотипов… в бизнесе прошло»

пн, 01/11/2021 - 18:43
История знает немало династий, развивающих семейное дело на протяжении столетий. Возможна ли такая традиция в молодом украинском бизнесе? Ведь зачастую дети крупных предпринимателей в нашей стране избегают публичности и остаются в тени своих родителей.

Ірина Калініченко: “Криза стимулювала нас змінюватися ще швидше, ніж ми планували”

пт, 12/04/2020 - 15:46
HRD “Датагруп” Ірина Калініченко — про вакуум колективної взаємодії, про зміну вимог до підбору персоналу та як залишилися ефективними, незважаючи на карантин.

Маргарита Короткова: “Наша стратегія — постійний розвиток компетенцій персоналу”

пт, 12/04/2020 - 13:44
Директорка з управління персоналом і соціальної політики НАК “Нафтогаз України” Маргарита Короткова — про те, як їм вдалося не спинити жодного проєкту через кризу, автоматизовану систему управління талантами та порозуміння з профспілками.

Віолетта Девіцька: “Активне зростання, амбітні цілі, безпека персоналу, навчання, відкритість, постійна комунікація — наші пріоритети”

чт, 12/03/2020 - 13:40
Лідер HR-спільноти компанії MAY-Ukraine Віолетта Девіцька — про те, як створює найкращу в світі команду, про важливість навчання у кризу та стратегічну єдність.

Оксана Олійник: “Київстар” — колектив, який прийняв нові реалії і зберіг ефективність”

чт, 12/03/2020 - 09:10
Директорка з управління персоналом та розвитку організації “Київстар” Оксана Олійник — про те, як організувати 3,5 тис. персоналу у коронакризу, програму NoStress та систему бадді.

Олена Зубарєва: “За час пандемії масштаб “Екошколи” збільшився у 10 разів”

ср, 12/02/2020 - 11:29
Керівниця департаменту корпоративних комунікацій та сталого розвитку АТ “Фармак” Олена Зубарєва — про важливість екологічної освіти для дітей та чому бізнесу потрібно жертвувати на це гроші.