Перейти к основному содержанию

Гуцульська бринза та мелітопольська черешня отримали захищене географічне зазначення

пт, 11/20/2020 - 16:55

Поштовхом для розширення переліку продуктів зі статусом захищеного географічного зазначення послужило створення пілотного проекту з підтримки етногастротуризму в українській Бессарабії.

В Україні офіційно зареєстровано три продукти із захищеним географічним зазначенням ( ГУ) - Гуцульська коров'яча бринза, Гуцульська овеча Бринза і Мелітопольська черешня, ще ряд найменувань очікує реєстрації.

Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.

"У 2019 році було визначено 10 українських продуктів із захищеними назвами, процедуру реєстрації яких здійснить проект ЄС "географічні вказівки в Україні", що фінансується Європейським Союзом. Однак в результаті їх число може змінитися", - повідомила Валерія Бондаренко, національний експерт з питань створення доріг вина і смаку проекту ЄС "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні".

Поштовхом для розширення переліку продуктів зі статусом захищеного географічного зазначення послужило створення пілотного проекту з підтримки етногастротуризму в українській Бессарабії.

"Зараз йде робота над розробкою специфікацій ще двох найменувань - баранина Фрумушики і Бессарабський горіх. Це продукція учасників першого еногастротуристичного продукту України "Дороги вина і смаку української Бессарабії", - зазначила експерт.

За словами Бондаренко, зараз готуються до реєстрації такі продукти: Херсонський кавун, карпатський мед, вина "Закарпаття", "Шабський", "Білгород-Дністровський", "Ялпуг", а також - баранина Фрумушики і Бессарабський горіх.

Національний експерт проекту з питань законодавства, Патентний повірений України Юлія Прохода вказала, що в середньому процедура реєстрації займає від 12 місяців.

"Офіційні збори невеликі - 2,6 тис.грн, інші витрати залежать від того, яких фахівців потрібно буде залучити для складання специфікації. Процедура реєстрації в Україні зараз аналогічна європейській. Потрібно скласти специфікацію товару, узгодити її з Мінекономіки, подати заявку до Національного органу інтелектуальної власності. Орган розглядає заявку, публікує специфікацію для подачі заперечень третіми особами. Після успішного завершення процедури Нова географічна вказівка вноситься до реєстру", - пояснила експерт в коментарі агентству.

Зараз проект очікує прийняття парламентом трьох секторальних законів, що регулюють використання та охорону географічних вказівок для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів, а також для вин і спиртних напоїв.

З метою популяризації та підтримки українських продуктів і сервісів в Україні в рамках проекту "географічні вказівки в Україні" були створені і презентовані перші Дороги вина і смаку.

"Старт першої дороги-Вина і смаку української Бессарабії виявився успішним завдяки трьом складовим: у Бессарабії на старті у нас було сильне лобі виноробів, продукція яких йде на реєстрацію ГЗ - Shаbo, "Колоніст", агроекологорекреаційний кластер "Фрумушика-Нова" з його комплексною пропозицією: вино плюс локальні продукти, а також розуміння важливості і перспективності об'єднання в рамках формату Дороги з боку з боку активу, що сформувався, постійна робота і навчання учасників, "природний відбір". В результаті Дорога включена в програми багатьох туроператорів, потік туристів на локації і продаж локальної продукції виріс до 30%", - зауважила Бондаренко.

Експерт уточнила, що виробники об'єдналися в однойменну громадську організацію для спільного маркетингу і лобіювання спільних інтересів, при цьому головний принцип їх взаємодії-кроссмаркетинг.

"Другою стала "Дорога вина і смаку Закарпаття". Проект виявився настільки успішним, що до нас звернулися за підтримкою ще 8 регіонів. На жаль, можливості проекту ЄС не безмежні. Проект підтримав створення Бессарабської та Закарпатської доріг вина та смаку. Частково, "Дороги вина і смаку Херсонщини", "Дороги смаку Прикарпаття", але головне, нами створена методика, за якою можуть формуватися "Дороги" і в інших регіонах", - зазначила Бондаренко.

Національний експерт проекту з географічних вказівок та еногастрономічного туризму Олена Мотузенко повідомила, що при побудові методики використаний досвід створення "доріг вина і смаку" Італії та Іспанії, адаптований під українські реалії.

"Нами створено бренд доріг вина і смаку України. Наша місія об'єднати всі "Дороги" під загальним брендом і вивести його на всеукраїнський, а потім і міжнародний ринок, щоб гастротуристичні маршрути України стали відомими і популярними у світі", - підсумувала Мотузенко.

Читайте також

Експорт компанії «Фармак» зріс на 40% за результатами 2020 року

пт, 05/07/2021 - 16:26
За даними консолідованої фінансової звітності компанія «Фармак» у минулому році збільшила експортні поставки на 40%, відвантаживши продукцію у 35 країн світу.

Firefly Aerospace Макса Полякова залучила майже 200 мільйонів доларів інвестицій. Вартість компанії значно перевищила 1 мільярд доларів.

ср, 05/05/2021 - 12:56
Компанія Firefly Aerospace, лідер у сфері економічних і надійних космічних ракет і сервісів, успішно завершила перший раунд венчурного фінансування.

Італійська компанія купує 10 додаткових українських двигунів для європейської ракети-носія Vega

пт, 04/30/2021 - 16:59
Конструкторське бюро «Південне», Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова та італійська компанія AVIO S.p.A досягли домовленості про додаткове постачання 10 двигунів українського виробництва для ракети-носія “Vega” на загальну суму у майже 6 млн євро.

Ексвіцепрезидент Luxoft відкриває власну компанію

пт, 04/30/2021 - 15:20
Колишній віцепрезидент IT-компанії Luxoft Віталій Нужний анонсував запуск власного проєкту.

«Фармак» на 80% збільшив інвестиції за результатами 2020 року

чт, 04/29/2021 - 10:50
Акціонерне товариство «Фармак» опублікувало фінансові результати 2020 року. Аудитором фінансової звітності виступив ТОВ «Делойт енд Туш ЮСК».

Медичний онлайн-хаб Doc.ua підсилює управлінську команду для міжнародного розвитку

вт, 04/27/2021 - 18:44
Провідний постачальник медичних сервісів країни Doc.ua оголошує про призначення нового СЕО компанії Гаррі Андреасяна.