Перейти к основному содержанию

Втрата якості: нею обернеться податок на дорогу нерухомість

чт, 11/12/2020 - 14:15

Андрій Рижиков, СЕО і керуючий партнер девелоперської компанії DC Evolution

Днями голова комітету податкової, митної та фінансової політики Верховної Ради Данило Гетманцев представив зміни до Податкового кодексу України, які нібито удосконалять систему оподаткування.

Звичайно, мою особливу увагу привернув податок на нерухомість. Так, якщо зараз він розраховується з обліку метражу, то в майбутньому буде прив'язаний до вартості нерухомості. І, начебто, дуже добрий намір, щоб "багаті" платили більше, але як завжди є нюанси. Зупинитися я хочу на новостворених об'єктах нерухомості.

Останнім часом складається відчуття, що наповнити бюджет України вирішили за рахунок навколобудівної теми – що не новий законопроект, так про те, як державі заробити на нерухомості.

Ми дуже довго боролися проти пайової участі, яка фактично була податком на інвестиції. Не встигли ввести хоча б один об'єкт за нульовою ставкою (тому що до кінця року діє 2% і 4% на житлову та комерційну нерухомість), як світить новий податок.

Зараз є якийсь прогнозований фікс, прив'язаний до площі нерухомості, який визначається місцевою владою.

Виходячи із нового законопроекту, ставка податку для житлової та нежитлової нерухомості також буде встановлюватися органами місцевого самоврядування, але вже в залежності від розташування і складати не більше 0,2% і 0,3% від оціночної вартості об'єкта за 1 кв. м відповідно.

Оцінка буде проводитися один раз в п'ять або 10 років, в залежності від того, знаходиться об'єкт в населеному пункті або за його межами. Для новозбудованих об'єктів цей відсоток буде братися від оціночної вартості на дату введення в експлуатацію.

До чого це призведе? Припустимо, в одній локації будується два об'єкти одного призначення, але різної якості. Один забудовник хоче побудувати дорогий об'єкт з прекрасною обробкою, крутим фасадом, ефектним лобі, сертифікований за «зеленими» технологіями і так далі.

Другий забудовник використовує звичайні матеріали, стандартний проект і не буде гнатися за вау-ефектом. Що вийде у результаті? Перший, який спочатку вкладе в об'єкт на 20-30% більше, буде змушений щорічно платити на ці ж 20-30% відсотків більше, ніж сусід по локації.

І в майбутньому є два варіанти розвитку подій: або всі почнуть економити, і ми тоді точно не побачимо нові знакові проекти, або, як найчастіше і буває, за це заплатить кінцевий споживач. Чи допоможе це підвищити наповнення бюджету? Дуже сумніваюся. Краще б розбиралися, куди існуючий розчиняється.

Читайте також

Відпочинок як бізнес: 5 порад для розвитку турагентства по франшизі

пн, 10/18/2021 - 14:07
На туристичному ринку зараз спостерігається ефект відкладеного попиту. У 2020 році через пандемію кількість турагенцій значно скоротилася. Так, за даними Державної служби статистики минулого року в нашій країні працювали 1109 турагенцій і 2306 турагентів, оформлених як ФОП, а ще у 2019 році таких було 1259 і 2644 відповідно.

ESG-тренди: декарбонізація – новий імператив для бізнесу

вт, 10/12/2021 - 12:18
На світовому  ринку залучення інвестицій з’являється новий імператив – вимога до компаній врахувати ESG-фактори у своїй бізнес-стратегії та надавати публічну звітність щодо виконання зобов’язань. 

Жіноче лідерство як ключовий фактор продовольчої безпеки

пт, 08/13/2021 - 10:10
Анна Бабіч, менеджер з корпоративних комунікацій у Центральній та Східній Європі компанії Corteva Agriscience

Навести лад у некомерційних закупівлях: за крок до стратегії

пн, 07/19/2021 - 17:32
Антон Шрамко, заступник директора, керівник напрямку консалтингу з закупівель та ланцюга постачань, KPMG в Україні

В Україні держава – великий споживач промислових товарів

пт, 06/25/2021 - 15:20
Денис Морозов, перший заступник Генерального директора ІНТЕРПАЙП

Корпоративне рефінансування – чому ставки 10-15% у гривні для бізнесу стають реальністю?

ср, 06/09/2021 - 10:10
Адріан Козловський, заступник директора відділу інвестицій та ринків капіталу, KPMG в Україні