Перейти к основному содержанию

Анатолій Кобзаренко: “Завод Кобзаренка” — курс на 1 мільярд

ср, 09/23/2020 - 13:24

В час коли інші виробники техніки скаржаться на складні часи, “Завод Кобзаренка” не планує збавляти обороти на шляху досягнення цілей.

Анатолій Кобзаренко, генеральний директор ТОВ “Завод Кобзаренка”, збудував чи не найбільше в Україні машинобудівельне підприємство, що розташоване у Сумській обл. Наразі власне виробництво розпочато ще й у Польщі. На техніці підприємства працюють не лише українські сільгоспвиробники, але й аграрії Європейського Союзу, країн СНД та навіть Африки.

В час коли інші виробники та дилери сільськогосподарської техніки скаржаться на складні часи, падіння продажів, озвучують невтішні прогнози, “Завод Кобзаренка” не планує збавляти обороти на шляху досягнення цілей. БІЗНЕС поспілкувався з власником підприємства під час виставки Агро-2020, на якій компанія продемонструвала низку новинок.

— Як загалом оцінюєте ефект від державної програми 25%-вої компенсації вартості сільськогосподарської техніки?

— Це найкраща програма підтримки українських агровиробників, яка колинебудь у нас існувала. Вона дійсно підтримує вітчизняного виробника техніки, але не за рахунок фінансових вливань, а шляхом здійснення компенсації 25% вартості техніки українського виробництва нашим аграріям. Тобто насправді це така собі подвійна підтримка та стимулювання вітчизняного і виробника техніки, і агропродукції. Але зараз треба всіляко тиснути на уряд, щоб вони знайшли гроші для подальшого функціонування цієї програми та виконання її пунктів. Бо із закладених 1 млрд грн вже витрачено 700 млн, 300 тис. — розписані. Проте до кінця року ще п’ять місяців, тож уряду вкрай необхідно знайти кошти, аби не довелося знову казати аграріям, що на цей рік грошей вже немає.

— Виходячи із сучасних реалій, чи змінились вподобання українських аграріїв щодо агротехніки?

— Так, тенденція до змін пріоритетів, вимог та побажань до продавців і виробників агротехніки має місце вже останні років п’ять. По-перше, аграріїв цікавить вартість. Це, безперечно, пріоритет #1. Тому з початком коронавірусної кризи ми не піднімали ціну на власну продукцію, розуміючи проблему клієнтів. І таке рішення принесло свої плоди. Наші продажі за минулий рік та перше півріччя 2020 р. не впали, а навіть дещо виросли. По-друге, сільгоспвиробники вимагають якості. Але якщо раніше всім хотілося, аби техніка була “напічкана” електронікою та різними технологічними ноу-хау, то зараз головна вимога: щоб вона була надійною  — могла пережити не один сезон без суттєвої поломки, та легкою в управлінні — щоб їздити та працювати на агрегаті можна було б навчити будь-кого, хоч ведмедя. Адже в Україні все ще відчутний кадровий голод, особливо у селах.

Виробник #1 тракторних причепів в  Україні. Завод створено 1993 р. як виробництво присадибних тачок та візків. Нині на підприємстві працює 850 співробітників, які забезпечують випуск понад 100 найменувань техніки: причепи, перевантажувальні бункери, цистерни для води, жижі та засобів захисту рослин, шнеки, завантажувачі/розвантажувачі вагонів тощо. Щороку підприємство випускає п’ять-сім новинок та розширює лінійку не лише сільськогосподарської, а й деревообробної та комунальної техніки (пожежні цистерни, житлові вагончики на колесах, подрібнювачі деревини, пилососи для збирання листя тощо).

www.kobzarenko.com.uа

По-третє, все частіше виробники купують великогабаритну техніку, бо обробляють сотні гектарів в рамках одного господарства. Але тут питання і складність полягають у видачі дозвільної документації на проїзд та перевезення великогабаритних та великовагових вантажів. Я навіть звертався до нашого прем’єр-міністра із запитом щодо спрощення порядку видачі та отримання таких дозволів. За кордоном на кожній заправці встановлені спеціальні автомати, де можна ввести дані про поїздку, і комп’ютер прокладе тобі маршрут, видасть чек, ти заплатиш якихось €100 і поїдеш, куди треба. В Україні на дозвіл треба чекати до 25 днів. До того ж, якщо маршрут пролягає, наприклад, через кілька міст, треба звертатися до адміністрації кожного населеного пункту за цим дозволом. В такій ситуації водіям простіше дати хабаря інспекторам Укртрансбезпеки. У нас же є задекларована програма “Держава у смартфоні”, але далі паперу жоден її пункт в реальному житті не реалізований.

— А як щодо купівлі вживаної техніки за кордоном?

— Було таке. Але зараз наші аграрії бачать, що за ту ж саму ціну можна придбати новий агрегат. Так, вітчизняного виробництва, але з тих самих європейських комплектуючих. Насправді, багато хто з них починає розуміти, що європейське — не означає якісне. Чи, скажімо, краще за українське. Вигідніше купити новий вітчизняний обприскувач за ціною вживаного, який ще й вимагатиме ретельного переналаштування та наладки. Вживаними варто купувати хіба що трактори, бо на них ще можна деякий час попрацювати. Хоча і тут треба розуміти, що ніхто не продаватиме техніку відмінної якості. Продають, зазвичай, старий непотріб. Купуйте краще українське — відомих компаній, із сервісним центром на межі вашого поля, складом запчастин і бригадою, готовою виїхати до вас у будь-який час доби сім днів на тиждень.

— На початку року “Завод Кобзаренка” запрацював у Польщі. Які перспективи ви бачите в цьому напрямку?

— Почнемо з дешевих кредитів під 6% і з землі, яку там надають виробникам,  — з   асфальтованими під’їздами, електрикою, газом і каналізацією. І завершимо поверненням вартості обладнання і нерухомості в розмірі €1  млн. А ще ми отримали €2,3 млн допомоги від ЄС. Був оголошений тендер, у якому цього разу брали участь 70 компаній, до фіналу допущені були 30, і тільки 12 компаній отримали ці кошти. Ми посіли перше місце. Наразі ми подали заявку на черговий транш. Як нам вдалось виграти ці кошти? Все просто. ЄС підтримує інноваційні виробництва, які працюють на благо країни, платять податки та створюють робочі місця. Ринок ЄС — це стабільність. Але в Європі не вірять в якість техніки з колишнього СРСР, тому наші агрегати простіше буде продавати з заводу, який вироблятиме їх безпосередньо на території Євросоюзу.

На Агро-2020 підприємство представило новий алюмінієвий зерновоз з об’ємом кузова 50 м3. Полегшена конструкція кузова забезпечує перевезення до 35 т вантажів (на 2 т більше у порівнянні зі сталевими причепами, що дозволяє рухатись дорогами, не порушуючи правил дорожнього контролю). Алюмінієві зерновози "Заводу Кобзаренка" включені до Державної програми уряду з компенсації 25% вартості техніки. До кінця року планується реалізувати 12 агрегатів

— Ваш прогноз: яким буде ринок агротехніки до кінця поточного та у наступному році?

— За сім місяців 2020  р., зрозуміло, продажі агротехніки в країні дещо зменшилися. Якщо раніше ми продавали 40% своєї техніки за кордон і 60%  — по Україні, за півроку загалом на півмільярда гривень, то цього року в грошовому еквіваленті продали так само, але більше 51% техніки ми відвантажили саме за кордон. Адже там попит росте, а от у нас — навпаки. Але тому є причини: і нестабільність валютного курсу, і хронічні кризові явища у вітчизняній економіці, і брак дешевих кредитів, і питання навколо ринку землі тощо. Є надія, що зараз аграрії зберуть зерно, долар і євро, як запевняють фінансові аналітики, виростуть, і нарешті український сільгоспвиробник заробить на продажу вирощеного збіжжя. Втім, є у мене такі побоювання, що зернотрейдери чекатимуть зниження закупівельних цін на основні експортні культури, тож знову-таки може виявитися, що грошей в українських аграріїв не вистачатиме, бо заробили не вони, а трейдери. Тому, імовірніше, наступного року чекати сплеску споживчої активності на ринку сільськогосподарської техніки все ж не варто.

Читайте також

“Емоції і любов — це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу”

чт, 10/22/2020 - 11:19
Чи є місце інноваціям на такому традиційному ринку, як чайний та кавовий, як, попри всі негаразди, досягаються стратегічні та особисті цілі, яка стратегія допомагає утримувати лідируючі позиції — про це та інше БІЗНЕСу розповіла генеральний директор компанії Май Ukraine Юлія Романцова

Олег Крот: “Короткозорість народу — це короткозорість влади”

ср, 10/21/2020 - 16:33
Про інноваційний бізнес під час пандемії та рецепти успіху для IT-галузі розповідає керуючий партнер холдингу TECHIIA Олег Крот

Михайло Медко: Сегмент середній - увага максимальна

вс, 10/18/2020 - 10:50
Радник голови правління Укрексімбанку - про обслуговування середнього бізнесу в умовах трансформації державного банку.

Тетяна Авраменко: “Я — менеджер, що пройшов усі щаблі, перш ніж дійти до управління”

пт, 10/02/2020 - 10:24
Тетяна Авраменко, керуюча рестораном Veranda on the river, — героїня спецпроекту БІЗНЕСУ Women who change Ukraine

Сугімото Сатоші: COVID-19 не завадить співпраці між Японією та Україною

чт, 10/01/2020 - 13:47
Новий очільник київського офісу Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA) Сугімото Сатоші – про японську школу в українських вишах, Бортницьку станцію аерації та фехтування на бамбукових мечах

Роман Абрамовський: "Стоячи на місці, ми нікого не доженемо"

пн, 09/28/2020 - 10:26
Новий міністр захисту довкілля та природних ресурсів України — про пульс міністра, зв'язок свідомості з кишенею та навіщо рибі енергетика