Перейти к основному содержанию

Далеко не іграшки: як працює кіберспортивний бізнес і Україні

пн, 09/07/2020 - 09:41

Олег Крот, керуючий партнер холдингу TECHIIA

Нині з 15 найбільших компаній, які організовують кіберспортивні турніри у всьому світі, три — українські, зокрема WePlay! Esports, яка входить в технологічний холдинг TECHIIA. Вітчизняна аудиторія таких івентів складає 1,7 млн глядачів, з яких 200 тис. стали поціновувачами кіберспорту цьогоріч.

Завдяки таким темпам зростання аудиторії капіталізація esports-сектора підвищується на 16% на рік. Переконаний, аудиторія і далі буде зростати. Наприклад, WePlay! Esports зараз транслює кіберспортивні шоу не тільки на стрімінгових платформах, на кшталт YouTube і Twitch, а й через ОТТ та мобільні платформи. Такий підхід допомагає залучити нових глядачів.

Структура розподілу прибутків в кіберспортивному сегменті у світі постійно змінюється. Зараз реклама становить 40% доходів, продаж медіаправ — 35%, але, за прогнозами, частка доходів від продажу медіаправ буде збільшуватись, а від реклами — зменшуватися.

В Україні все навпаки: поки що левову частку прибутків WePlay! Esports отримує саме з продажу медіаправ. Ця пропорція буде змінюватися, оскільки дедалі більше відомих брендів залучаються до наших турнірів. Великі бренди уважно стежать за розвитком галузі, адже розуміють, що esports-турніри можна використовувати як нові ефективні рекламні майданчики.

Аудиторія наших шоу — молодь віком 18-35 років. Це група, для якої телереклама працює не найкраще. Натомість під час кіберспортивних турнірів бренди отримують можливість активно взаємодіяти з публікою. Наприклад, минулого року спонсором турніру WePlay! Reshuffle Madness 2019 стала компанія PepsiCo Ukraine. Під час трансляції про бренд згадали більше тисячі разів, а саме шоу набрало майже два мільйони переглядів.

До базового пакета послуг для бренду у нас входить розміщення логотипів та ротація рекламного ролика. Додаткові спонсорські пакети залежать від потреб клієнта і креативу, який створить наша команда. А його у нас багато: чого тільки вартує поява #madmoontruck під час турніру WePlay! Mad Moon на ВДНГ.

Кожен вид спорту супроводжується інтересом букмекерських компаній, і кіберспорт не є винятком. Ми працюємо лише з відомими брендами. Але багато залежить від турніру. Наприклад, під час благодійного онлайн-марафону WeSave! Charity Play ми закликали букмекерські компанії передати зібрані під час матчів прибутки організаціям, що надають допомогу в боротьбі із COVID-19.

Одразу після введення карантину ми зосередилися на онлайн-турнірах. За час пандемії організували п’ять турнірів, залучивши провідних гравців та найкращих коментаторів у світі. LAN-турніри, які поки що не проводяться взагалі, зазвичай викликають більший інтерес і у глядачів, і у партнерів. До того ж бюджети на партнерські програми в багатьох компаніях обмежуються у зв’язку з пандемією, і на це треба зважати всій індустрії розваг.

При цьому мета WePlay! Esports стати провідною кіберспортивною компанією у світі не змінилась. Згідно з даними аналітичної компаній Nielsen, WePlay! Esports уже стала світовим лідером за кількістю годин переглядів трансляції турнірів з Dota 2 в цьому році.

Україна — в центрі Європи. Це перевага з точки зору логістики: до нас зручно добиратися гравцям зі США і Китаю, країн-лідерів у кіберспорті. Головний мінус — мало майданчиків для проведення кіберспортивних турнірів. Але WePlay! Esports вирішує цю проблему: ми вже готуємо до відкриття кіберспортивну арену в Києві WePlay! Arena Kyiv.

Автор: Олег Крот

Читайте також

Жіноче лідерство як ключовий фактор продовольчої безпеки

пт, 08/13/2021 - 10:10
Анна Бабіч, менеджер з корпоративних комунікацій у Центральній та Східній Європі компанії Corteva Agriscience

Навести лад у некомерційних закупівлях: за крок до стратегії

пн, 07/19/2021 - 17:32
Антон Шрамко, заступник директора, керівник напрямку консалтингу з закупівель та ланцюга постачань, KPMG в Україні

В Україні держава – великий споживач промислових товарів

пт, 06/25/2021 - 15:20
Денис Морозов, перший заступник Генерального директора ІНТЕРПАЙП

Корпоративне рефінансування – чому ставки 10-15% у гривні для бізнесу стають реальністю?

ср, 06/09/2021 - 10:10
Адріан Козловський, заступник директора відділу інвестицій та ринків капіталу, KPMG в Україні

Довіряй, але перевіряй: як перевірка контрагента може врятувати бізнес

ср, 05/26/2021 - 13:22
Тетяна Андріанова, СЕО Nota Group, голова комітету корпоративної безпеки групи компаній «Октава», член правління Асоціації професіоналів корпоративної безпеки України

Гранти підтримають бізнес під час пандемії

ср, 05/12/2021 - 10:53
Світлана Олєйнікова, керуючий партнер групи компаній Synergy Universe / Synergy Development Consulting, про грантові програми для бізнесу під час пандемії