Перейти к основному содержанию

З офлайну в онлайн: як зберегти бізнес під час карантину

ср, 09/09/2020 - 10:59

Глобальна епідемія коронавірусу завдала великої шкоди бізнесу по всьому світу. Компанії мають перебудовуватися, шукати нових постачальників та інші канали збуту. Це актуально як для гігантів, так і для новачків.

Компанія ESTEL Professional мала кілька салонів краси, роботу яких довелося обмежувати. Пропонуємо розібратися, як зберегти бізнес у ці складні часи та ще й вийти в плюс. Пам’ятаймо, що, чим гірші умови, тим менше конкурентів залишається.

Три кроки підготовки до змін

Багато підприємців вважає, що під час карантину слід просто зменшити витрати. Але це так не працює. Треба не зменшувати, а оптимізувати. Щоб ваш бізнес витримав карантинні умови, слід потурбуватися про відповідні зміни, а проводити їх варто на спеціально підготовленому фундаменті. Ми радимо виконати 3 кроки:

  • проаналізувати всі витрати та оптимізувати їх — домовитися з постачальниками про менші ціни, знайти нових партнерів, позбутися зайвих платежів, неактуальних для нових умов;
  • поспілкуватися з командою — за можливості перевести на віддалену роботу, прорахувати нові KPI, розробити іншу схему бонусів, довірити більше повноважень лідерам команд;
  • змінити підхід до реалізації товарів та послуг — розширити асортимент необхідними під час епідемії речами, продумати доставку, зробити рекламні акції більш зрозумілими, щоб відрізнятися від конкурентів, які про це не думають. 

Кожен крок є по-своєму важливим. Без аналізу витрат ви не зкинете «баласт», відсутність комунікацій з людьми призведе до втрати команди. І не треба недооцінювати дистрибуцію. Від її якості залежить, наскільки швидко клієнт знайде та отримає необхідний товар серед мільйонів пропозицій, якими насичений онлайн-простір.

Маркетинг під час карантину

Коли офлайн-магазини та офіси зачиняються, на маркетинг припадає ще більше навантаження. Не всі здатні швидко переорієнтуватися на нові канали спілкування з клієнтами. Потреби людей змінюються, як і їхні можливості отримання інформації та шопінгу. Зверніть увагу на кілька порад:

  • знайдіть серед асортименту товарів ті, які будуть користуватися найбільшим попитом;
  • проаналізуйте канали продажів та відшукайте оптимальні, сконцентруйтеся на них;
  • зверніть увагу на соціальні мережі та email-розсилку — можливо доведеться найняти окремого фахівця;
  • відмовтеся від усього зайвого. 

Працюємо з онлайн-замовленнями

Говорячи про перехід бізнесу до онлайн-формату, треба виокремлювати дві ситуації:

  • інтернет-канал уже існує, але є бажання його збільшити;
  • досвіду продажів через глобальну мережу немає.

У першому випадку допоможе розширення асортименту, вихід на нові майданчики, збільшення способів оплати та доставки — в умовах карантину зростає попит на розстрочку та кредитування. Якщо ви вперше виходите в онлайн, то варто бути більш обережними. Спочатку зрозумійте, де саме знаходиться ваша аудиторія: у Facebook чи Instagram, на профільних форумах чи ще десь. Потім розпочніть комунікацію: створіть групу або канал, розкажіть про себе, проведіть опитування. Якщо ви помічаєте зацікавленість, можна створити окремий сайт або звичайний лендінг і розпочати його рекламування. 

Епідеміологічна криза — складний, але цікавий час, коли ви можете зміцнити бізнес, зробивши його більш актуальним та успішним. Скористайтеся цією можливістю на всі 100  %!