Перейти к основному содержанию

Не зарплатою єдиною: як зробити працівників щасливими?

пн, 03/19/2018 - 16:17

Володимир Радін, заступник голови правління, директор з питань споживчого кредитування UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Щастя співробітників — це капітал компанії, не менше важливий за грошові інвестиції, а, може, навіть й більше.

Як часто ви запитуєте себе: чи щасливий я? Чи задоволений я тим, що роблю, чим займаюсь? Чи був би я продуктивнішим, якби був щасливішим? Чи використовую я свій потенціал на 100%? А як щодо ваших співробітників? Протягом останніх п’яти років нам з командою UKRSIBBANK вдалося здійснити прорив у відношенні цих питань.

Наразі час не просто змін, а кардинальної трансформації, що потребує застосування нових моделей роботи, і ця трансформація неможлива без відкриття “блакитних океанів” потенціалу нашого і наших команд. “Гольфстрім” пошуку відповідей на поставлені питання повертає нас у бік адаптації поведінки менеджерів задля формування сенсу нашої діяльності та підвищення задоволеності співробітників. Ніби звучить “небізнесово”, адже співробітникам платять гроші, вони мають необхідне для роботи устаткування — що їм ще потрібно? До того ж як щастя може бути виміряне у коштах, як це вплине на доходи компанії… “Небізнесово”. Але це лише на перший погляд!

Сучасні дослідження психології свідчать про те, що наші дії суттєво залежать від психологічного стану, а у стані задоволеності чи щастя людина стає утричі продуктивнішою. Ось тут і з’являється “бізнес”!

Коли розумієш цю залежність продуктивності від стану задоволеності, виникають питання: як досягти цього стану? що треба змінити? від кого це залежить? У пошуку відповідей ми зупинили свій вибір на дуже відомій стратегії Blue Ocean Leadership, автори якої Кім Чан і Рене Моборн. Вони впевнені, що основним чинником, що впливає на задоволеність команд, є саме поведінка менеджерів, і саме її потрібно змінювати. Ця методика відрізняється від консервативних шляхів зміни поведінки тим, що не потребує зміни переконань на першому етапі. Методика, по-перше, надає низку рекомендацій для простих щоденних дій, по-друге, діє в конкретному контексті, в якому знаходиться компанія (тобто немає загальних рекомендацій, а є рекомендації для конкретного контексту), по-третє, вимагає, щоб до змін залучались усі. Спираючись на цю методику, залучивши весь колектив, ми в UKRSIBBANK створили план, який став великим поштовхом до змін. Він стосувався не лише щоденної поведінки, але й операційних процесів, звітності, методики та якості проведення зустрічей, корпоративної переписки. В нас з’явився механізм постійного залучення всіх співробітників до змін та розвитку в компанії. Загалом, цей план перетворився на стратегічний напрямок для створення найкращого місця для роботи!

Двічі на рік ми обов’язково вимірюємо NPS (показник задоволеності) наших співробітників, постійно звертаємося за ідеями змін до кожного, використовуючи Idea box, більшість рішень приймаємо командами у форматах зустрічей та воркшопів, разом шукаємо шляхи постійного вдосконалення. Задля розвитку та навчання ми постійно обмінюємося досвідом, насичуємо будні команд програмами нематеріальної мотивації різного рівня: від короткочасних батлів до нагородження лауреатів програми “Працівник року” у підрозділах. Багато візуалізуємо, використовуємо методології Agile та Lean, даруємо Kudo-картки та взагалі — просто святкуємо наші перемоги.

Ми почали інвестувати у щастя співробітників і отримали результат, у який, напевно, на початку і самі не дуже вірили: щасливіші співробітники приносять більше доходів, вони частіше потрапляють у стадію перфомінгу, краще працюють, постійно самовдосконалюються. Як результат, вони з нами не лише заради грошей, а заради загальної мети компанії, заради її призначення.

Зараз я чітко усвідомлюю, що все залежить від людей. Якщо сприймати щастя співробітників як актив, у який необхідно вкладати і над яким необхідно постійно працювати, — ви приречені на успіх!

Читайте також

Олександр Бондаренко: "Локалізація закупівель створить нові ніші для виробництва в Україні"

вт, 08/04/2020 - 12:34
Голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Бондаренко — про ризики та переваги локалізації.

Артем Шамрай: У кредиті має бути синергія боржника, кредитора і медіатора

ср, 05/13/2020 - 18:30
БІЗНЕС розпитав практикуючого юриста, власника і керівника ТОВ “Правова група “Домінанта” Артема Шамрая про юридичний бік кредитних відносин, які ускладнені дефолтом або невиконанням зобов’язань

Ігор Тинний: "Цинічний вчинок влади — не звільнити від податків"

чт, 05/07/2020 - 14:06
Відомий ресторатор — про те, чому він не звільнив 600 чоловік, які існують рецепти виходу з карантину та чому ресторани виживають навіть у кризу

Павло Овчинніков: Дитячий ринок в Україні повністю інтегрований у світовий інформаційний простір

вт, 03/31/2020 - 22:17
Співзасновник та СЕО компанії KIDDISVIT — про те, як захопився іграшками, про небезпечні підробки та дитячі тренди

Іван Мірошніченко: Історія українського агро могла бути красивішою

вт, 03/10/2020 - 14:37
Іван Мірошніченко, власник “Агродар Груп”, політичний та громадський діяч

Я хочу генерувати культурний «вау-ефект»

пн, 03/02/2020 - 12:02
Жінка з переможним ім'ям Вікторія, здатна ставити перед собою високі цілі та йти до них, незважаючи на труднощі й ризики, стала лауреатом XХIV загальнонаціональної програми «Людина року». Її звуть Вікторія Лисенко, вона ‒ засновник і куратор першого і єдиного в Україні Музею костюма і стилю.