Перейти к основному содержанию

Круті педалі: Як відкрити інтернет-магазин велосипедів

ср, 07/22/2020 - 13:50

У веломагазину “Помаранчевий ровер” теж під час карантину попит збільшився на 40%.

За результатами дослідження Mastercard, проведеного в травні, кожен другий опитаний зазначив, що на карантині здійснював онлайн-покупки куди частіше, ніж зазвичай. За оцінками експертів, онлайн-продажі за цей пе­ріод зросли у півтора рази.

У веломагазину “Помаранчевий ровер” теж під час карантину справи йшли куди краще, ніж торік — попит збільшився на 40%. БІЗНЕС придивився до досвіду власника крамниці та зібрав поради для тих, хто забажає мати власний інтернет-магазин з продажу велосипедів.

Старт проєкту

Інвестиції у відкриття магазину становлять мінімум $25 тис. Це якщо йдеться про фізичну крамницю, яка потребує затрат на оренду приміщення, його облаштування, персонал, в тому числі на фахівця, відповідального за сервіс веломашин. Окрема стаття витрат — закупка велотовару (велосипедів та стійок для них, аксесуарів тощо).

Але можна зробити ставку на інтернет-магазин, як вирішив власник крамниці “Помаранчевий ровер” Антон Вакуленко. І тоді з’являється можливість дещо скоротити витрати. Отже, старт бізнесу пану Вакуленко обійшовся приблизно у $5 тис., куди увійшли, зокрема, закупівля базового товару, витрати на приміщення, оплату праці кількох співробітників та створення сайту.

Бізнес з місією

Загалом, для старту будь-яких продажів підприємцю варто враховувати власну компетенцію у певній галузі, напрацювання, знання, контакти, особисті переваги, а також можливість надати конкурентні переваги у певному сегменті, радить Юрій Перець, директор компанії “InSales Україна”, яка зай­мається розробкою ПО в галузі електронної комерції.

Depositphotos 157685118 xl 2015

“До відкриття магазину я займався іншим бізнесом і був громадським активістом ГО U-Cycle, яка адвокатує велоінфраструктуру, популяризує велотранспорт і підвищує безпеку руху”, — розповідає Антон Вакуленко. Переломною для прийняття рішення стала мандрівка скандинавськими країнами, де надзвичайно розвинена сітібайк-інфраструктура. Підприємець побачив перспективу сегменту в Україні, де наявна нестача комфортного велотранспорту. Це був 2014 р. — найкращий, за словами пана Вакуленка, час для створення соціального бізнесу.

Навесні цього року попит в ніші спортивних товарів істотно зріс. Це, звісно, короткостроковий тренд, велобізнес, наприклад, щороку відчуває сезонні коливання. Цьогоріч до них додались карантинні обмеження. Разом це позначилось на бізнесі “Помаранчевого ровера” 40%-вим збільшенням продажів. Втім, зважати на “сезонність” в цій ніші варто. Адже природно, що основна маса велосипедів реалізується влітку та навесні, ближче до осені попит падає.

Знайти постачальника

“Оскільки на велосипедному ринку я не був початківцем, тому мав дуже гарну репутацію серед брендів. У пошуку товару покладався на власний смак і шукав компанії, які ще не представлені в Україні. Ми відвідували виставки, де я й познайомився з голландцями, які давно хотіли вийти на український ринок. Потім замовляли велосипеди в Польщі та Німеччині. Поступово я склав базу постачальників, з якими і досі співпрацюю”, — розповідає Антон Вакуленко.

Натомість, на думку експертів “InSales Україна”, відвідування офлайн-заходів чи торгових виставок неактуальне через обмеження. А тому радять шукати товар на сервісах на кшталт Hubber чи Bazzilla.

1

У Hubber, зокрема, хизуються, що змогли створити систему, в якій зібрані постачальники для будь-яких інтернет-магазинів ба навіть маркетплейсів. “Зараз у нас близько 700 тис. SKU для українських онлайн-вітрин. Крім того, створено рейтинг постачальників України — ви можете аналізувати їх за кількістю відмін та швидкості обробки замовлень”, — каже Артем Шевченко, експерт в e-commerce та засновник Hubber.

Крім того, знайти постачальника можна в оглядових та аналітичних статтях, в дослідженнях ринків, довідниках, на сайтах компаній як всередині країни, так і за кордоном.

Отже, асортимент спеціа­лізованого магазину має складатись з:

• велосипедів (гірські, міські, комфортні, шосейні, жіночі, дитячі тощо);

• компонентів до них (колісні частини, трансмісії, рульове управління, рами, гальмівні системи тощо);

• аксесуарів (велокрісла, освітлення, велокомп’ютери, багажники тощо).

Далі постає питання зберігання всього цього краму та облаштування, як мінімум, площі для демонстрації товару наочно.

“Я знайшов приміщення у центрі Києва, колишню столярну майстерню, ми зробили там простий ремонт”, — продовжує розповідати пан Вакуленко.

Не забувайте, що велосипед — досить громіздкий товар, відповідно, приміщення має бути немаленьким — від 50 кв.м, а в ідеалі — 100 кв.м. Цього має вистачити і для торгової зали, і для складу.

Сайт і адаптація

Нині створити інтернет-магазин з невеликим асортиментом або з продажу певного унікального продукту можна майже за безцінь.

Сайт “Помаранчевий ровер”, наприклад, обійшовся його власнику у $300. “Але потім щомісяця ми його модернізували, вкладали кошти в рекламу, в напов­нення контентом, в послуги програміста. Загалом на підтримку діяльності йшло близько $400-700”, — розповідає Антон. Він нагадує, що сайт має бути адаптований під мобільні пристрої та додатки. А  також повинен містити певні модулі, наприклад, можливість змінювати курс під конкретний товар для відстеження ходу замовлення.

“Головне для інтернет-магазину — це конверсія. Вам потрібно максимально спростити шлях покупця від моменту входу на ваш сайт до оплати”, — радить Юрій Перець і перелічує обов’язковий наявний функціонал:

• зрозуміло прописана інформація щодо оплати та доставки;

• контакти і телефон з  можливістю швидкого зв’язку з менеджером (чат та зворотний дзвінок);

• зручне представлення товару з головними його особливостями.

Просування

Зазвичай, інтернет-магазини використовують мікс засобів просування для охоплення цільової аудиторії, регулярно вимірюють і покращують ефективність, тестуючи додаткові канали.

Втім, універсальними каналами просування досі лишаються:

• контекстна реклама;

• SEO-просування;

• cоціальні мережі;

• cпеціалізовані сайти;

• маркетплейси;

• банерна реклама в районі розташування;

• оголошення в ЗМІ.

Найбільший сумнів у експертів викликає модель співпраці у царині маркетингу з маркетплейсами. На думку фахівців, хоч це й ефективна платформа для продажу товару, бренд, який ви продаєте на власному сайті, губиться на великих теренах, які, по суті, ще й конкурують з сайтом.

velo

“Зрозуміло, що невеликим проєктам e-commerce важко конкурувати з топ-маркетплейсами. У маленьких магазинів невеликий асортимент, маленький чек, постачальники з ним працюють неохоче і платять невчасно, що приводить, в решті-решт, до касового розриву”, — вважає Артем Шевченко. Такої ж думки і пан Вакуленко. Він продає велосипеди преміум-сегменту, тому надає перевагу якості продажів, а не їхній кількості.

Досить вдалий спосіб здолати цю несправедливість — застосувати якісні маркетингові інструменти або ж самому стати маркетплейсом та конкурувати за постачальників.

 

Ольга Пташка

Читайте також