Експортуй або помри!

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

2020 року український бізнес працюватиме над диверсифікацією експорту

Україні необхідно продовжувати диверсифікацію експорту — і за товарною структурою, і за географією ринків збуту. Дуже привабливими у цьому сенсі є країни Перської затоки, одні з найзаможніших за ВВП на душу населення та одні з найбільших нетто-імпортерів продовольства. Про це говорили під час зустрічі “Експорт української продукції напередодні EXPO 2020: досвід, проблеми та виклики”, яка відбулась 12 грудня за ініціативи Українського Бізнес Хабу в Арабському світі (UBH in GCC) та медіапідтримки журналу БІЗНЕС.

zcsdvbgftre4t5Восени наступного року в м.Дубай (ОАЕ) відбудеться Всесвітня виставка EXPO 2020, де Україні надали площу для павільйону в 1500 кв.м. Нашими сусідами будуть Великобританія та Монако.

У межах події представники вітчизняного бізнесу зможуть продемонструвати свої напрацювання, провести переговори, познайомитися з потенційними партнерами. 180 днів, понад 190 країн, близько 28 млн цільових візитерів-бізнесменів та потенційних покупців — ця грандіозна подія може стати значущим внеском до вибудови іміджу України на міжнародній арені.

На зустрічі було ініційовано проведення дискусій між владою, бізнесом та громадськістю щодо питань експорту та участі України у Всесвітній виставці EXPO 2020. Упродовж наступного року планується організувати в Україні, щонайменше, ще п’ять заходів за різними напрямками діяльності: food, non-food, IT, Industry, services. За підсумками цих зустрічей буде напрацьовано конкретні кроки та дорожню карту щодо участі країни як в EXPO 2020, так і в інших подіях регіону. Перший захід для представників food-industry організатори планують провести в лютому 2020 р., напередодні виставки Gulfood (стежте за анонсами на сайті https://business.ua/).

Експорт — драйвер економіки

Кризова ситуація в українській економіці не залишає вітчизняним компаніям вибору — їм життєво необхідно розвивати експорт. Вузькість платоспроможного внутрішнього ринку змушує бізнес шукати партнерів за кордоном. Керівник проекту Ukraine Business Hub in GCC Святослав Дубина переконаний: “Нині лише той, хто експортує свою продукцію, хто представлений широкому світовому загалу, успішний. Українському бізнесу потрібно й надалі розвивати експорт. EXPO 2020 — можливість заявити про себе не лише в регіоні MENA, а й на цілий світ. На EXPO крім демонстрації інновацій ми матимемо можливість провести перемовини з потенційними партнерами майже з усіх галузевих напрямків, цікавих для України в контексті експорту”.

У межах першої панелі зустрічі “Експорт української продукції напередодні EXPO 2020”, модератором якої був журналіст-сходознавець Андрій Бузаров, спікери поділилися досвідом експорту до країн GCC-регіону 2019 р., обговорили нові виклики у 2020 р. та важливість присутності України на міжнародних виставках.

“Участь у міжнародних виставках — це не лише про пошук нових клієнтів. Це якісний інструмент для тестування нових продуктів на зацікавленість, смак, формат, пакування; унікальна можливість почути фідбек від багатьох типів клієнтів, — зазначила Марія Шевчук, перший заступник директора Export Promotion Office. — Виставки — це свого роду огляд трендів та вивчення конкурентів і, звісно, це вибудова довіри до бренда, компанії та країни. А участь в міжнародних виставках в ОАЕ, як торговому хабі, дає змогу вийти на країни не лише GCC, а й Африки”.

Зі свого боку, Ольга Трофімцева, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019 р.), зауважила, що нам наразі не вистачає системності та “довгого дихання” в роботі з ринками GCC-регіону. Україні та її експортерам важливо докласти максимум зусиль для побудови своєї репутації як надійних постачальників тієї чи іншої продукції.

Тим часом Олег Лиховид, голова Комітету підприємців ринку фінансових послуг при ТПП України, співінвестор БІЗНЕС 100, повідомив, що з січня 2020 р. в Україні почне працювати масштабна інвестиційна програма “Invest plan “Come On!”. Згідно з цією програмою в країні буде створено групу інвестиційних фондів, що матимуть галузеву націленість вкладень. Наповнюватимуться ці фонди ресурсами з фінансових ринків Європи та Близького Сходу. Всі фонди інвестуватимуть у проекти відповідних галузей за принципом private equity investments.

EXPO 2020 — квантовий стрибок для експортної історії України

Про важливість участі України на EXPO 2020 говорили також на другій панелі, до якої долучилися і представники Посольства ОАЕ в Україні: пані Наджла Аль-Раїс, керівник політичного, економічного та медіа відділу Посольства ОАЕ в Україні, та Вікторія Рахматулліна, аналітик з економічних питань Посольства ОАЕ в Україні.

Аліна Шишкіна, директор департаменту взаємодії з експортерами та просування експорту Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства, зауважила: “Українському бізнесу є що запропонувати. І це не лише зернові чи олійні. Проте Україні ще доведеться поборотися за ці ринки, відвоювати їх у конкурентів, оскільки Україну як виробника продовольства ще недостатньо добре знають. Тож наше завдання на EXPO 2020 у Дубаї — зробити все можливе, щоб сподобатися тамтешнім споживачам, познайомитися з ними, запам’ятатися їм з гарного боку”.

Майбутнє — за людськими цінностями, носіями яких є саме наша нація. Об’єднуватися і взаємодіяти — це те, що виведе нас з нескінченної кризи. На цьому наголосила Руслана Лижичко, народна артистка України, міжнародний амбасадор відновлюваної енергії.

Про переваги, які може отримати український бізнес від EXPO 2020, дізнавалася модератор другої панелі Софія Кудіна, партнер консалтингової компанії з побудови бізнесу та кар’єри в ОАЕ DS Group.

Українському бізнесу дійсно є що показати на Всесвітній виставці. На цьому наголосив Олексій Приходько, засновник конструкторського бюро IDA, який представлятиме свої проекти Smart Oasis в українському павільйоні: “Ми вже зараз розробляємо продукти, які забезпечать майбутнє країн, позбавлених можливості власного виробництва продуктів харчування. На EXPO 2020 ми зможемо не просто показати свої напрацювання найзаможнішим споживачам світу, а й створити репутаційні переваги для себе особисто та для нашої країни загалом”.

У межах заходу було підписано Меморандум про співпрацю між UBH in GCC та Smart Oasis.

Кейсами успішної командної роботи при освоєнні ринку GCC-регіону поділилися на третій панелі Людмила Русаліна, президент групи компаній “Петрус”, та Олена Введенська, директор з розвитку компанії Phenix Invest Trade. А Наталія Шаповал, віце-президент Київської школи економіки з політично-економічних досліджень, розповіла про цікаве дослідження: як збільшити та диверсифікувати український експорт до ОАЕ.

UBH in GCC — це платформа для сервісів і послуг b2b, b2c, b2g. Компанія налагоджує збут і продаж продукції з України, будучи представництвом бренда і двигуном дистрибуції.

Послуги компанії: трейдинг food/non-food-продукції; складські послуги; інвестиційні проекти в Дубаї та Україні; підтримка та допомога у масштабуванні бізнесу в ОАЕ та регіонах MENA.

Українські компанії також можуть долучатися до всіх виставок та активностей UBH in GCC заочно, розмістивши інформацію в англомовному спецвипуску Go export-2020 — каталозі експортноорієнтованих українських компаній.