Гендиректор Nota Group Тетяна Андріанова: Аутсорсинг — це не минуле, а майбутнє

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Тетяна Андріанова, генеральний директор Nota Group, член правління Асоціації професіоналів корпоративної безпеки України

— З якими міфами ви стикаєтесь при контакті з клієнтами? Чи бояться вони наймати бек-офіс?

— Міфи існують переважно в компаніях, де вже сформована модель управління, де всі бізнес-процеси побудовані всередині, а всі компоненти контролюються CEO. Їхні аргументи базуються на тому, що передати функції на аутсорсинг — означає втратити контроль. А це може спричинити виток конфіденційної інформації, робота може бути виконана неякісно. Але компанія, що спеціалізується на наданні послуг бек-офісу та зацікавлена в своєму розвитку і процвітанні, не може дозволити собі халатно поставитись до безпеки даних і якості своїх послуг. Адже від цього залежить її майбутнє. Достатньо одного факапу — й інформація ринком пошириться миттєво.

Ще один міф — послуги зовнішніх підрядників може собі дозволити компанія з величезними доходами.

— Тож історії з начебто неналежним збереженням і витоком даних при роботі з бек-офісом все ж таки міф?

— На початку співпраці з будь-якою зовнішньою компанією важливо закріпити зобов’язання щодо збереження даних в Угоді про рівень надання послуги (Service Level Agreement), прописати відповідальність на випадок її порушення. Якщо говорити про Nota Group, у нашій компанії цьому питанню приділяється особлива увага. Ми впроваджуємо найпрогресивніші заходи щодо захисту і безпеки даних клієнта. Крім використання спеціальних програмних продуктів всередині компанії діють обов’язкові до виконання політики з інформаційної безпеки, кожен співробітник проходить відповідне навчання і несе персональну відповідальність за збереження даних клієнта. Компанія пройшла сертифікацію по ISO/IEC 9001 — міжнародний стандарт з управління якістю, та ISO/IEC 27001 — міжнародний стандарт з інформаційної безпеки.

— Деякі компанії вважають, що найняти штатного співробітника вигідніше, ніж передати управління департаментом зовнішньому підряднику. Це правда чи міф?

— Це залежить від багатьох факторів. Зазвичай це приблизно однакові суми. Тому що за умов аутсорсингу ви платите за виконану роботу. Припустимо, у вас є фахівець з кадрів, який веде 50 осіб. Ви розширюєтеся та набираєте ще 20 осіб. Зрозуміло, що вам потрібен додатковий фахівець. Проте при неповній завантаженості він отримуватиме повну оплату. А працюючи з бек-офісом, ви заплатите тільки за оформлення 70 осіб. Схожі ситуації виникають, наприклад, коли потрібні послуги додаткового юриста або бухгалтера.

Ще один приклад. Періодично для вирішення якихось завдань необхідна команда з людей з різними компетенціями та досвідом. І бізнес може тримати когось, хто завантажений на 10%, але володіє унікальними знаннями. Передаючи ці функції зовнішній компанії, ви платите тільки за фактично виконану роботу незалежно від відпусток, лікарняних та інших обставин, які можуть виникнути.

— Які переваги роботи з бек-офісом?

— Основна мета роботи з аутсорсинговою моделлю відносин — не економія коштів, а прагнення бути конкурентоспроможною компанією. Аутсорсинг — це не минуле, а майбутнє. Модель, де над будь-яким завданням працюють виключно професіонали, а власник бізнесу і топ-менеджмент не займаються рутиною і не розгрібають паперові завали. Модель, де кожен може зосередитися на тому, що він любить. Адже часто буває, що власника так затягують щоденні обов’язки, що він забуває, заради чого створював весь бізнес, і зай­мається лише документами, звітами, оформленнями. А робота з бек-офісом звільняє його від цього і дає час на креатив, новаторство і розвиток компанії.