business head ads

Віталій Бєлобров: Ми хочемо залишитися в Херсоні

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Віталій Бєлобров, голова правління ГО “Бізнес-асоціація “Ми —  Херсонці”

Херсонський підприємець, голова правління ГО “Бізнес-асоціація “Ми — Херсонці” Віталій Бєлобров є лідером команди, яка реалізувала проект вільного креативного простору Urban CAD.

Urban CAD — це вже три сезони, майже 300 івентів, близько 30 тис. гостей і п’ять премій, дві з яких міжнародні.

Надати життєвого імпульсу місту покликаний ще один масштабний проект команди Віталія — “Центр креативних індустрій Turbina”, зареєстрований на інтерактивній платформі “Однодумці”.

— Дивлюсь ваш Facebook: ви пишете про стратегічні виклики для Херсонщини. Чому бізнесмена цікавить стратегія розвитку регіону?

— Наша головна мета — жити тут, залишатися в Херсоні. Тому ми обираємо проактивну позицію — не лише включатися в те, що відбувається у місті, а й створювати такі процеси, які даватимуть можливість розвивати підприємництво, економіку та комфортні умови для життя людей. Бізнес має бути головним драйвером всіх змін і заробляти, а влада — допомагати через сервісну функцію та не заважати.

— А громадянське суспільство? Яка його роль?

— Активні містяни повинні доносити свої потреби, відстоювати цінності, аби все не зводилося винятково до комерції. Комерційна складова не має домінувати над здоровим глуздом, екологічністю, іншими важливими потребами. Тобто громадянське суспільство створює баланс між владою та бізнесом.

— Традиційно промислові регіони складно сприймають структурні зміни економіки, коли йдеться про сферу послуг, креативні індустрії. Як долати ментальні бар’єри?

— Наш регіон відомий і як туристичний, тому сфера послуг для нас близька. Туризм — це й є креативна індустрія, причому дуже перспективна.

Так, старшому поколінню властива певна упередженість щодо прийняття нових індустрій. Але малий і середній бізнес вимушений та зацікавлений створювати умови для молоді.

У нас є величезна проблема: 70% випускників шкіл залишають область. Для регіону, для бізнесу це катастрофа. Без молоді, без свіжих ідей будь-який бізнес занепадає.

Наше завдання — створити такі умови, щоб молодь захотіла залишитися, надати їй можливість втілювати свої ідеї, не полишаючи рідне місто, а тих, хто вже виїхав, повернути додому.

— Основний напрямок проекту — Арт-платформа Turbina. Як виглядає взаємодія бізнесу та мистецтва на практиці?

— Саме над цим ми працюємо. Urban CAD — це пілотний проект, де об’єднали зусилля і підприємці, і творча “тусовка” — наші партнери з Центру культурного розвит­ку “Тотем” Олена та Макс Афанасьєви.

В нас існує чіткий розподіл сфер відповідальності. Проект, власне, і рухається двома такими колонами: ми організовуємо функціональну та бізнесову частину, а партнери — креативний контент. Все це разом у нашій бізнес-моделі вибудовується у цікаву взаємодію.

— З якими труднощами довелося зіткнутися під час реалізації проекту?

— Перша — знайти бізнес-модель, яка би працювала. Адже готових бізнес-конструкцій для цієї нової для Украї­ни ніші не було. Кожен проект вибудовується індивідуально. Тут не можна діяти за аналогією, як, наприклад, у ресторанному бізнесі.

Друга складність — відсутність професіоналів у цій сфері.

До того ж на початковій стадії проекту відчувався певний холод з боку влади, але поступово наші відносини теплішають.

— Проекти соціального інвестування вимагають чималих зусиль. Що ви порадили би тим, хто вже “заражений” якоюсь ідеєю, але ще не перейшов до її втілення?

— Перше: якщо ти “гориш”, але досі не робиш, — значить, ти недостатньо “гориш”. Друге: менше планувати і думати, більше робити. Оскільки все не прорахуєш, і лише в процесі можна побачити слабкі місця. Тож рекомендую більше діяти, аналізувати, обмінюватись досвідом, переходити від конкуренції до співпраці та взаємодії.