business head ads

П’єр Кохадон: Керівник повинен бути лідером, який своїм прикладом викликає довіру та лояльність до бренда

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

П’єр Кохадон, генеральний директор ТОВ “Сингента”

— Що для вас репутація?

— Мені подобається визначення репутації американського письменника Едгара Хау: “Ваша репутація — це те, що говорять про вас за вашою спиною”. Тобто репутація — це те, про що люди відразу починають говорити, відповідаючи на запитання про компанію.

Всі компанії наполегливо працюють над створенням і підтриманням позитивної репутації. Вона схожа на айсберг, видиму частину якого становлять громадська думка, рейтинги, імідж тощо. Однак набагато більшою й важливішою є його “підводна” частина — те, що не видно широкому загалу. Це наша самоідентифікація, визначення того, хто ми, що ми робимо і навіщо. Лише якщо базова “підводна” частина правильно побудована та налаштована, нас сприйматимуть так, як ми цього хочемо.

— Якою буває репутація?

— Тут все просто. Репутація буває позитивною або негативною, а ще нейтральною, якщо вашу компанію просто не знають. Позитивна репутація будується роками. Однак ми всі знаємо багато прикладів того, з якою легкістю руйнувалася репутація не однієї компанії через скандали, коли несподівано з’ясовувалося, що в компанії є реальні проблеми, які з невідомих причин замовчувалися.

— Чи є взаємозв’язок між репутацією СЕО і компанії?

— Безперечно, вони взаємопов’язані, я б навіть сказав — прямо пропорційно. Ми живемо в епоху репутаційної економіки. Висока репутація важлива і для країн, і для бізнесу, і для людини. Керівник повинен бути особистістю, лідером, який своїм прикладом надихає та мотивує співробітників, викликає довіру та лояльність до бренда у споживачів, партнерів-дистриб'юторів, постачальників, державних органів, недержавних організацій і суспільства в цілому.

— Як визначається репутація?

— Як і будь-який актив, репутацію слід визначати і розуміти в контексті бізнес-цілей компанії. За даними Reputation Institute, понад 75% ринкової вартості компанії складають нематеріальні активи, найцінніший з яких — саме репутація. Її підвищення на 1% забезпечує збільшення вартості організації на 3%.

— На кому лежить основна відповідальність за репутаційні ризики?

— Репутаційний ризик — це реальна або потенційна загроза, що здатна призвести до згубної для репутації компанії кризи. Можуть бути різні рівні відповідальності, проте, на мою думку, основну відповідальність несе керівник, у тому числі й перед самим собою, й перед клієнтами чи партнерами. Водночас у сучасній організації важливо, щоб кожен працівник усвідомлював залежність свого благополуччя від тієї довіри, яку мають компанія та її бренд. До речі, з розвитком соціальних мереж кожен співробітник компанії має вплив на її репутацію. Працівник є представником бренда, і якщо він присутній у соціальних мережах під своїм ім’ям та створює контент, що стосується як робочих питань, так і персональних поглядів, то впливає на ставлення цільової аудиторії до продукту або послуги, які надає компанія.

— На які аудиторії спрямована репутація компанії?

— Syngenta — це одна з провідних аграрних компаній світу, яка допомагає безпечно годувати людство, піклуючись водночас про нашу планету. Насамперед це, звісно, сільгоспвиробники, але не менш важливою для нас є думка наших партнерів, постачальників, суспільства тощо.

Адже наша мета — покращити екологічну та економічну стабільність, якість і безпеку сільського господарства, застосовуючи надбання науки світового рівня та інноваційні рішення для захисту рослин і насіння.

Наостанок я хотів би додати: якщо є команда, на яку можна покластися, яка успішно будує та розвиває бізнес впродовж багатьох років, то є все для того, щоб зростати далі й зміцнювати свою репутацію. У Syngenta дуже сильна команда, кваліфіковані фахівці. А от рецепт командного успіху дуже простий: керівництво компанії має задовольняти фахові та соціальні запити своїх співробітників, що дозволяє створити такі корпоративну культуру і настрій, які спонукають до індивідуальних та командних досягнень.