business head ads

Люди вірять людям

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Чому голос компанії іноді не чують навіть у найкреативніших подачах

Сучасний світ страждає від кризи довіри. Зараз сторінки у соцмережах та діджитал-каналах є в кожної компанії. Але чи багато вони збирають лайків та переглядів? Не дуже. А все тому, що вихолощені, відредаговані зображення та відео працюють все гірше. І проблема не в якості контенту чи в креативності його подачі, а в постійній еволюції довіри читача.

Раніше аудиторія дослухалася до “голосу” прес-служби компанії, генерального директора, топ-менеджменту. Згодом увага читача повернулась у бік зовнішніх експертів, аналітиків та гуру бізнесу. Їм на зміну в ефірі з’явилася “Катя з Фейс­буку”, не експерт і не гуру, а рядовий співробітник компанії, а, можливо, і звичайна дівчина, яка завітала до офісу в гості. Проте Катя — “така, як я” в розумінні багатомільйонної аудиторії українського Facebook, а отже, їй можна довіряти. Тож усі читачі стрічок у соціальних мережах масово повернулися обличчям до таких Кать, Іванів та Сергіїв, а перед піарниками компаній постав новий виклик: знайти цих “героїв нашого часу” та закохати в себе, сподіваючись на те, що ті напишуть щось позитивне про компанію чи бренд.

Коротко і забігаючи наперед — ми вирішили не шукати таку Катю, а створити її самостійно. І ні, мова не про бота.

Інфлюенсер - блогер з іншої галактики?

Добре, що піарники підкорили соцмережі, навчилися створювати діджитал-канали, наповнювати їх контентом та регулярно вигадувати інтерактив. Проте погано, коли в цих каналах звучить знеособлений голос компанії. У таких випадках ефект від креативу може дорівнювати нулю. Тому, по-перше, мають звучати голоси простих співробітників, а по-друге, треба працювати над іміджем топ-менеджменту, корегуючи його з рівня “недосяжний” до рівня “зрозумілий, такий, як я”. Саме на цьому ми зосереджуємося в роботі з соціальними мережами та робимо акцент у плануванні більшості заходів у рамках загальної PR-стратегії.

Час блогерів з мільйонами підписників добігає свого кінця. Зараз у тренді — мікроінфлюенсери, люди, в яких 5-20 тис. підписників.

Ми замислилися, де знайти цих мікроінфлюенсерів, і були здивовані, коли зрозуміли, що насправді не треба далеко ходити. Вони поруч, іноді в сусідньому кабінеті! Наші співробітники та колеги вже є лідерами думок для свого кола друзів, саме їхні відгуки та інсайти створюють репутацію компанії.

Наприклад, у нас є співробітник, який має власний YouTube-канал і 14 тис. підписників. А ще є регіональний бухгалтер, в якої 8 тис. підписників у Facebook і сотні лайків під постами. І ці люди працюють поруч. Їх не треба шукати, з ними потрібно системно працювати, що ми і робимо. Наші колеги є найкращими промоутерами бренда, і можемо впевнено сказати, що ця стратегія працює! Про це свідчить безліч позитивних згадувань про “Кернел” у соцмережах. Без перебільшення, мільйонні охоплення, і все це — з мінімальними бюджетами.

Дивись у майбутнє

Статистика — наука без сентиментів: аналіз 100 лайків користувача під постами в його стрічці дозволить створити досить детальний портрет особистості, аналіз 300 лайків покаже глибинні речі про людину, яких не знають навіть найближчі родичі, аналіз 500 лайків створює настільки детальну картину, що людина навіть сама про себе не знає таких речей. Це вже абсолютно доступні технології, які використовують західні фахівці сфери реклами та піару. Так і ми аналізуємо свою аудиторію, вдосконалюємо контент, розробляємо wow-ідеї, які потрібні саме нашому читачу. Паралельно тестуємо нові системи та інновації, які з’являються у діджитал-практиці піарників Європи та США. Ми завжди пробуємо нове й не зупиняємося!

Правильний контент від правильних людей (наших інфлюенсерів) за допомогою правильних технологій формує необхідне уявлення про компанію. Нами цікавляться, нас помічають, нам довіряють, а отже, наша стратегія працює.

Звісно, ми будуємо репутацію не лише за допомогою діджитал-технологій, і це відбувається вже багато років, але це зовсім інша історія.

 

Оксана Коваль,
керівник департаменту комунікацій, PR та GR компанії KERNEL