business head ads

“Ми читали нові книжки і шукали нові маркетингові ідеї”

Business book
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Володимир Чеповий, співзасновник Платформи “БІЗНЕС 100” та журналу БІЗНЕС. Володимир Чеповий є автором книжок “Бізнес. Найчесніша гра”, “Перехрестя”, “Твоє щастя — вибір нової Цивілізації” та “Я прокинувся щасливим”. Влітку 2014 р. створював “з нуля” Інформаційно-аналітичний центр РНБО.

Шлях воїна

У мене звичайна родина: батько — кращий токар, мати — краща різноробоча. Я теж міг би бути токарем, адже розумів, як це робити, але я обрав шлях воїна. Юнаком мені хотілося пригод та випробувань. Я планував собі вдалу військову кар’єру та цікаве життя офіцера — військового розвідника. Коли ми відмовилися воювати в Грузії 1990 р., нас не посадили і не розстріляли. В країні був такий безлад, що нас просто звільнили з армії. Тож замість чітко розпланованої кар’єри військового треба було будувати щось кардинально інше. Пошуки я почав з комерції. Щоб ви розуміли, саме слово “бізнес” тоді було лайливим, на кшталт фарцовки та спекуляції, і пристойні люди не мали навіть думати про це.

Коли ми почали випускати газету “Бліц-Інформ” з прайс-листами (перша назва нинішнього журналу БІЗНЕС), ми чудово розуміли, що нам треба нарощувати тираж. Було нульове розуміння ведення бізнесу, тож ми почали шукати й читати книжки на цю тему. Однією з них стала “Як вижити серед акул” Харві МакКея. На дворі були “лихі 90-ті”, і назва книжки з ключовим словом “вижити” була актуальною як ніколи. Харві МакКей писав, що якщо для вас мільйон доларів — нереальна сума, то й заробити ви її ніколи не зможете. Нехай ця сума стане реальною у ваших думках, а потім і наяву. Уся наша команда прочитала цю книжку. Це був шикарний тимбілдинг із зануренням усіх в один контекст, коли люди обговорюють одну книжку й застосовують прочитане на практиці. Автор розповідав, як він заробив мільйон доларів на реалізації конвертів для офісів, застосувавши власний метод продажу, розширюючи коло за колом маршрут від свого офісу. Здавалося б, просто і навіть банально, але в нього спрацювало. Спрацювало й у нас. За схемою, яку пропонував Харві МакКей, 1993 р. ми почали просувати наші газети в операційні відділення Ощадбанку, збільшуючи радіус нашого кола присутності. Коло за колом, вулиця за вулицею, місто за містом. Уявіть, бухгалтер, чекаючи своєї черги, читав газету БІЗНЕС і потім приносив її на своє підприємство. Подібна дистрибуція на той час показала якнайкращий результат.

Книга — рубікон

Ми читали нові книжки і шукали нові маркетингові ідеї. Початок 2001 р. — драйвовий час компанії. Наш обіг наближався до $100 млн, в нас було 4 тис. співробітників, 30 філій по країні та три поліграфічні заводи. Ми могли захопити 80% ринку в кожному сегменті, в якому працювали.

У той час мій партнер порадив прочитати книжку віце-президента з маркетингу компанії IBM Ф.Дж.Роджерса “Шлях успіху: як працює корпорація IBM”.

“Коли “віджали” мою участь у бізнесі й “обнулили” мої статки, я прийняв рішенняне битися за свою частку в $3,5 млн, враховуючи всі ризики військового підходу партнера. Це був більш ніж стрес, з якого мені допомогла вийти “нерелігійна” книга — “Новий Завіт”

Вона стала рубіконом у моїй бізнес-філософії. Автор писав, що в кожної компанії мають бути непорушні фундаментальні принципи, які він називав “священною коровою”:

  1. Повага до гідності та прав особистості.
  2. Партнерські відносини з колегами та клієнтами.
  3. Прагнення до професійної самореалізації та максимальних результатів у справі.

Я запропонував адаптувати на базі цієї книжки філософію “Бліц-Інформу”. Мій партнер погодився, але паралельно дав наказ іншій команді опрацьовувати принципи компанії на базі Статуту Збройних Сил. Всі “топи” компанії були військовими, тому подібна ідея здавалася природною. Але не мені. Я знав, що, за бойовим статутом, завдання виконується за будь-яку ціну. Але бізнес — це не війна, це процес творення, де повага до людей — головна цінність. Восени 2001 р. я підготував нову філософію компанії і був готовий її інтегрувати в підрозділи, але ціннісний конфлікт з партнером змусив мене піти з компанії.

Коли “віджали” мою участь у бізнесі й “обнулили” мої статки, я прийняв рішення не битися за свою частку в $3,5 млн, враховуючи всі ризики військового підходу партнера (в моїй сім’ї було троє маленьких дітей: шести місяців, 4 і 8 років). Це був більш ніж стрес, з якого мені допомогла вийти “нерелігійна” книга — “Новий Завіт”.

Новий Завіт.
Нова економіка. Нове життя

Я почав приділяти більше часу сім’ї та роздумам про пошук життєво важливих відповідей, про великі глобальні процеси та мою особисту ситуацію. Мені порекомендували “Новий Завіт”. Я почав читати цю книгу і зрозумів, що вона взагалі не про релігію. Для мене вона стала поведінковою інструкцією, яка розповідає про те, як керувати своєю душею, розумом і тілом. Якщо “Старий Завіт” про те, як управляти масами людей, про міжособистісні відносини, про “око за око” та “зуб за зуб”, то “Новий” — це інструкція із самоконтролю: як тіло, розум і душа повинні гармонійно взаємодіяти. Там є чітко прописаний алгоритм, як ця інструкція ефективно працює. Надихнувшись цікавим відкриттям нової картини Світу, я запустив нове видавництво “КАРАВАН Медіа”, де й утілив у життя напрацьовану філософію компанії за книжкою “Шлях успіху”.

“Я так повірив у “БІЗНЕС 100” та колективне ділове медіа, яке змінить бізнес-клімат і підвищить капіталізацію всіх ресурсів країни, що для запуску проекту заклав всю сімейну нерухомість”

Криза-2008 — криза сенсів

Коли восени 2008 р. світова економіка впала, я керував одним з ділових видавництв, готуючи його до продажу. Швидко стало зрозуміло, що продати вже нічого не вийде, і це спонукало знову подивитись на всі процеси глобально. Впливові економісти світу сміливо заявляли, що сталася не стільки економічна криза, скільки криза сенсів. Бо тупиковості філософії накопичення ресурсів прийшов кінець. Як зрозуміти, куди рухатись далі? У цьому мені дуже допомогла праця Френсіса Фукуями “Довіра”, яку він підписав мені, перебуваючи в Києві. Саме ДОВІРА як еквівалент Соціального Капіталу могла стати новим ресурсом нової економіки. Книжка надихнула на створення Клубу “Соціальний Капітал”, де бізнесмени дискутували про моделі нової економічної парадигми, що мають змінити світ на краще в найближчому майбутньому. Революція гідності, де соціальний капітал відіграв ключову роль, надихнула на нове проектне рішення — побудову Платформи “БІЗНЕС 100”. Це проект про генерацію довіри через взаємодію, гру у додатковість та імпакт-інвестування. Я так повірив у “БІЗНЕС 100” та колективне ділове медіа, яке змінить бізнес-клімат і підвищить капіталізацію всіх ресурсів країни, що для запуску проекту заклав всю сімейну нерухомість.

“Книжка “Шляхуспіху: як працює корпорація IBM” стала рубіконом у моїй бізнес-філософії”

Маючи величезний досвід створення різних медіапроектів, я розумію, що світ швидко змінюється, час прискорюється й що так, як було раніше, вже ніколи не буде. Платформи, подібної до “БІЗНЕС 100”, не робив ще ніхто в світі. Тому ми шукали нові книжки, щоб навчитися формувати інноваційну команду проекту за вимогами нового часу. Зараз ми разом читаємо “Культурний код” Деніела Койла. Ця книжка про нестандартне формування команд на конкретних прикладах успішних груп. Адже культура групи — одна з найпотужніших сил на планеті. Койл виділяє навички, які допомагають команді взаємодіяти так, ніби в усіх учасників один мозок, щоб успішно реалізувати те, що не робив ніхто.

Життя регулярно дарує мені цікаві випробування... Але такого масштабного й одночасно надихаючого своїм потенціалом і важкого, як проект “БІЗНЕС 100”, — ще не було. Дуже нелегко організовувати взаємодію між сильними й самодостатніми бізнесменами — лідерами своїх напрямків. Але ж який виклик, які плани і які дивовижні особистості!

“Як військовий, я знав, що за бойовим статутом завдання виконується за будь-якої ціни. Але бізнес — це не війна, це процес творення, а повага до людей — головна цінність”

Реалізація цього проекту має змінити на краще бізнес-клімат, змоделювати нову економіку, підвищити капіталізацію та репутацію країни. А головне — змінити ставлення до бізнесу як до унікальної творчої самореалізації українців.

Читаймо нові книжки!

s2