“Є два види компаній. Ті, що працюють, щоб вимагати більше грошей, та ті, що працюють, щоб клієнт платив менше. Ми будемо другим”

Business book
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Джефф Безос, засновник Amazon та Blue Origin, найбагатша людина світу

25 років тому заснував книжковий онлайн-магазин Amazon. Зараз компанія торгує понад 500 мільйонами різних товарів. У січні поточного року Amazon стала найдорожчою компанією світу, а статки Джеффа Безоса оцінюються приблизно в $130 млрд.

Джефф Безос від самого початку хотів зробити “магазин усіх товарів”. Він прагнув збудувати інтернет-компанію, що була б посередником між споживачами та виробниками і торгувала б майже усіма видами товарів по всьому світу. Проте для запуску бізнесу він обрав один товар. Ним стали саме книжки, тому що жоден “аналоговий” книжковий магазин не міг вмістити всі 3 млн різних видань, що існували на початку 1990-х років. Це зміг зробити лише Amazon. Поступово додавались нові й нові категорії товарів та напрямки бізнесу. Наразі компанія, яка починала з торгівлі книжками, є найдорожчою у світі.

Стиль менеджменту Джеффа Безоса має особливості, які він запозичив безпосередньо з книжок, зокрема принцип “команди на дві піци”. Ще до створення Amazon він прочитав “Міфічні людино-години: есе щодо програмної інженерії” Фредріка Брукса, де автор наполягав, що малі групи розробників ефективніші, ніж великі, при опрацюванні складних програмних проектів. Відтоді Безос має правило: кожна команда всередині компанії повинна бути настільки великою, щоб її можна було нагодувати двома піцами. Метою була не економія коштів, а ефективність та можливість масштабувати досвід команди.

“Найбільшою загрозою є відсутність розвитку”

Також 2018 р. Безос заборонив використовувати формат презентацій на зустрічах. Він переконаний, що історія є ефективнішим способом передати зміст та цінність ідей чи повідомлень для підприємців та бізнес-лідерів. Замість презентації нумерованих списків на слайдах, учасники читають доповіді. Вони не перевищують шести сторінок, містять повноцінні речення та підзаголовки. За словами самого Джеффа Безоса, від такого формату в нових працівників Amazon виникає “культурний шок” під час першої зустрічі.

q11