business head ads

Жінка, яка підкорила світ

БІЗНЕС ЛЕДІ: 50 НАЙУСПІШНІШИХ ЖІНОК УКРАЇНИ
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

В усьому світі її знають за іменем “Опра”. Жінка, яка пройшла важкий життєвий шлях, змогла стати глобальним брендом та допомогти багатьом людям змінити життя

 Все, що пов’язано з ім’ям цієї легендарної бізнесвумен, можна назвати унікальним. За даними видання “Forbes”, її статки сягають $3 млрд. Крім того, Опра Вінфрі — єдина темношкіра жінка-мільярдер у світовій історії. А її знамените ток-шоу привертало увагу багатомільйонної аудиторії протягом 25 років.

Багато років відома телеведуча була в числі лідерів рейтингів “Найвпливовіша жінка” (1-е місце 2007 р.), “Найвпливовіший діяч шоу-бізнесу” (1-е місце 2009 р.) та “Найвпливовіша знаменитість” (1-е місце 2010 р. і 2013 р.). 65-річна Опра також є рекордсменкою за тривалістю перебування у рейтингу 100 найвпливовіших людей року за версією журналу “Time”.

Зараз Опра Вінфрі володіє власним медіахолдингом, до якого належать телеканал Oprah Winfrey Network, журнал “Oprah Magazine”, радіостанція Oprah Radio та інтернет-ресурс Oprah.com.

Історія успіху цієї унікальної жінки є яскравим прикладом побудови міцного персонального бренда.

Сходження зірки

Ніщо не віщувало майбутній кар’єрний зліт маленькій дівчинці, яка народилася у баптистській сім’ї в штаті Міссісіпі та отримала ім’я на честь біблійного персонажа, щоправда, дещо перекручене. Часті переїзди та тривале життя у сільській глушині не сприяли отриманню хорошої освіти.

У 9 років Опра пережила драматичну подію — зґвалтування, а у 14 — ранню вагітність. Пізніше вона не раз згадувала про акти домагання до неї з боку братів та їхніх друзів. Натомість переїзд до суворого та вимогливого батька зіграв позитивну роль. Особлива увага, яку Вернон Вінфрі приділяв освіті дочки, дозволила їй стати почесною студенткою коледжу та вступити до Університету штату Теннессі. Вивчення комунікацій, зокрема, дозволило Опрі Вінфрі виграти в конкурсі краси Miss Black Tennessee. Через багато років близькі майбутньої телезірки стверджуватимуть, що здібності талановитого інтерв’юера з’явилися у неї ще в дитинстві.w191

У 17 років Опра стала першою темношкірою жінкою-репортером телебачення у Нешвіллі й наймолодшим кореспондентом на телеканалі CBS. Перша слава до журналістки прийшла після переходу в якості ведучої у ранкове ток-шоу “Говорить Балтимор”. Протягом кількох місяців їй вдалося обійти за кількістю аудиторії свого зіркового конкурента Філа Донахью.

Зміцнити загальнонаціональну популярність Опрі допомогла роль у фільмі Стівена Спілберга “Квіти лілові полів”, що вийшов на екрани 1985 р. Картина дозволила їй номінуватися на “Оскар” у категорії “Найкраща актриса другого плану”. Далі була участь вже у власному міні-серіалі “Жінки маєтку Брюстер”, який отримав високі оцінки глядачів.

1986 р. відбулася ключова подія в професійному житті Опри Вінфрі — вихід в ефір національного телебачення власного ток-шоу, яке зробило її світовою знаменитістю. Гостями програми ставали люди з унікальними долями — від звичайних американців до знаменитостей. Тут повною мірою проявився унікальний талант Опри легко викликати прихильність до себе людей і виводити їх на відверту розмову.

Вже у перший рік проект Вінфрі транслювали 120 каналів з аудиторією в 10 млн людей. Шоу принесло дохід у $125 млн, $30 млн з яких отримала сама Опра. Незабаром вона викупила в компанії ABC право власності на свій проект і почала керувати ним самостійно.

Багаторічна відданість своєму проекту дозволила Вінфрі отримати безліч нагород і побудувати репутацію впливової людини. У листопаді 2011 р. вона отримала почесний “Оскар” у категорії “Нагорода Джина Хершолта”.

За два роки Барак Обама нагородив знамениту телезірку Президентською медаллю Свободи. Торік, за підсумками щорічного дослідження британської аналітичної компанії YouGov, вона увійшла до кола найшанованіших людей світу, зайнявши п’яту позицію у рейтингу.

Велика популярність ток-шоу Опри та суспільне визнання могли залишитися вершиною кар’єри для будь-якого ведучого, але її характер не дозволяв зупинитися на досягнутому й змушував рухатися далі. На самому піку успіху передачі Вінфрі оголошує про створення власного телеканалу з бюджетом у $200 млн.

Далі було продюсування низки телесеріалів, серед яких — “Всі мої діти” та “Одне життя, щоб жити”. 1998 р. у співпраці з Disney Опра випустила картину “Кохана” — екранізацію роману володаря Пулітцерівської премії Тоні Моррісона.

Новою віхою у розбудові медіа-імперії був вихід доповнення до існуючого ток-шоу проекту “Книжковий клуб Опри”. Це дозволило знаменитій телеведучій і вже успішній бізнес-леді не лише утвердитись на вершині медіабізнесу, а й дати путівку у життя багатьом талановитим авторам.

2004 р. світ побачив щомісячний журнал “The Oprah Magazine”, а за 13 років і першу книгу Опри Вінфрі “Їжа, здоров’я і щастя”, в якій вона зібрала вишукані й корисні рецепти.

Участь у заснуванні компанії Oxygen Media, яка поставила собі завдання створити принципово новий та інноваційний контент для жінок, остаточно закріпила за Опрою звання однієї з найвпливовіших особистостей у медіабізнесі.

Незабаром творчістю Опри Вінфрі зацікавився й інший телегігант. У грудні 2017 р. 24,5% платного телеканалу Oprah Winfrey Network придбала мережа Discovery. Угода принесла засновниці $70 млн.

Тож не дивно, що після всіх досягнень Опра знову визначила для себе вищу мету. Ще торік в американських ЗМІ стали циркулювати чутки про намір телеведучої замахнутися 2020 р. на найвищу посаду в державі.

Телезірка також широко відома своїми благодійними ініціативами. Ще на початку кар’єри вона говорила про намір активно підтримувати освітні програми. Надалі на ці потреби вона витратила понад $400 млн. При цьому географія її діяльності не обмежувалася лише Сполученими Штатами Америки, а досягла й Африканського континенту.

Опра Вінфрі є активним борцем за права дітей. 1994 р. президент США Білл Клінтон підписав доповнення до закону, внести які запропонувала телеведуча. З її ініціативи було створено загальнонаціональну базу даних засуджених за порушення прав дітей.

Вона також є засновницею фонду “Сім’я за краще життя” й підтримує рідний Університет штату Теннессі. У вересні 2002 р. Опра була названа першим лауреатом Гуманітарної премії ім.Боба Хоупа.w192

Правила успіху від Опри Вінфрі

Мало хто не погодиться, що Опра Вінфрі є однією з найвидатніших людей сучасності. Їй вдалося, подолавши численні перешкоди, не лише пройти “шлях Попелюшки” і досягти неймовірного успіху, а й змінити життя багатьох американців. Вона продемонструвала неабиякі здібності телеведучої і надзвичайний талант бізнесвумен. З цих причин феномен Опри Вінфрі досі залишається предметом обговорення мас-медіа, а також експертів різних напрямків.

Безумовно, такий секрет успіху має кілька складових. Передусім це спосіб формування своєї медіа-імперії. У кожному зі своїх проектів Вінфрі прагнула створити додаткові можливості для людей, допомогти максимально розкритися, знайти нові рішення актуальних питань і стерти межу між “зірковими” учасниками шоу та пересічними американцями. Така позиція дозволила їй стати символом довіри і відкритості.

Опра Вінфрі демонструє здатність успішно комунікувати не лише з гостями свого шоу, а й з представниками світу бізнесу і політики. Вибудовуючи ефективні моделі взаємодії, їй вдається уникати зайвої конкуренції та зміцнювати свої позиції на медіа-Олімпі, щоразу залучаючи під свої прапори нових однодумців і партнерів.

Мало кому до неї вдавалося домогтися відвертості від знаменитостей, які звикли до уваги журналістів та виробили у собі резистентність до загальної цікавості. Її манера спілкуватися завжди викликає живі емоції і змушує повністю відкритися. Під час її численних шоу знамениті спортсмени зізнавалися у вживанні допінгів, співаки — у наркозалежності, актори — у таємних романах, письменниці — у глибоких депресіях і роздумах про суїцид.

Визнаючи цей унікальний дар Опри Вінфрі, газета “The Wall Street Journal” запропонувала ввести в обіг термін “Опраніфікація”, оскільки саме завдяки телеведучій публічні зізнання стали поширеною формою психотерапії.

Найкраще про секрет свого успіху розповідає сама Опра, сформулювавши кілька ключових правил:

  • Слід робити маленькі, але правильні кроки! Треба думати не про необхідність перевернути гори, а лише про наступне правильне рішення.
  • Не треба втрачати можливості! “Я вірю у Божественний промисел, але не вірю в удачу”, — неодноразово говорила Опра. Удача — це підготовка до того, щоб не змарнувати сприятливий момент.
  • Всі роблять помилки! Не можна бути заручником людини, якою ви колись були, або справи, якою займалися.
  • Працюйте над собою! Важливо зрозуміти, у чому полягає власна сила, й синхронізувати її зі своїми талантами.
  • Віддавайте роботі всього себе! Не слід витрачати час на те, щоб зрозуміти, де знаходяться ваші конкуренти.
  • Вірте у себе! Ми всі шукаємо одне й те саме та прагнемо реалізувати себе у всіх своїх проявах!
  • Визначайте свою мету! Чим раніше людина розуміє цю необхідність, тим швидше починає займатися її реалізацією.
  • Зберігайте твердий погляд на речі! Слід завжди аналізувати свої вчинки й не літати у хмарах.
  • Вірте, що все буде добре! Завжди!

Персональний бренд як усвідомлена необхідність

Ключовим фактором успіху Опри Вінфрі є створення міцного персонального бренда. Досягти такого результату може далеко не кожен бізнесмен. Разом з тим наявність персонального бренда є однією з важливих конкурентних переваг. Сформулюємо головні “плюси” його існування:

  • Зміцнення впевненості у собі.
  • Поява нових можливостей у професійній діяльності.
  • Створення ефективної системи комунікацій.
  • Відкриття нових перспектив у діловій активності.
  • Створення конкурентної переваги та досягнення підтримки аудиторії.
  • Набуття нових однодумців і партнерів.

З цього випливає, що до створення персонального бренда слід ставитися з максимальною серйозністю. Допомогти в цьому можуть кілька важливих правил:

  • Будьте максимально доступними! Необхідно відвідувати галузеві заходи, робити свій профіль у соціальних мережах максимально відкритим, взаємодіяти з “фоловерами” і бути корисним для користувачів у вирішенні спеціалізованих питань.
  • Будьте природними в комунікаціях! Не слід сприймати соціальні медіа виключно як канал просування бізнесу. Говоріть частіше про свій відпочинок, хобі, улюблені страви, інтереси. Чим більше природності буде у ваших посланнях, тим привабливішими ви будете здаватися!
  • Практикуйте “рівноправну” взаємодію! У спілкуванні з іншими людьми не забувайте про їхні потреби. Необхідно дослухатися до чужих інтересів, будуючи взаємовигідне співробітництво. Такий підхід дозволить створювати нові бізнес-можливості та отримувати корисні контакти.
  • Станьте надійним джерелом інформації! Важливо стати лідером думок і важливим джерелом інформації для медіа й бізнесу. Будьте готові безоплатно дати корисну пораду. Це хороша можливість для “придбання” послідовників в мережах і формування образу галузевого експерта.
  • Створіть унікальну цінність! Існують поняття конкурентної переваги й унікальної пропозиції. Поряд з компаніями створювати їх можете й ви, демонструючи свою унікальність та цінність для потенційних клієнтів і партнерів. Передаючи корисну інформацію або надаючи послуги, слід стати незамінним помічником для широкої аудиторії.
  • Досконально знайте свою галузь! Бізнес — це насамперед люди, які в ньому працюють. Володіння максимальною інформацією про конкурентів, останні тенденції дозволить утвердитися в образі лідера думок та посилить персональний бренд.
  • Стежте за передовим досвідом!

 

Олексій Гош, Reputation Capital Group