business head ads

Одна на всіх репутація

Спецпроект: Як підняти ділову репутацію України
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Ділова спільнота БІЗНЕС-100 — про репутаційні виклики, успіхи, перемоги

Олександр КіктенкоОлександр Кіктенко, президент групи компаній “Сталекс”

“Я бачу суттєве потепління внутрішнього бізнес-клімату — зараз ніби відбувається все те, що вже мало б відбутися. Раніше створювалися перепони, а тепер — сприятливі умови для розвитку бізнесу. Це позитивно впливає на інвестиційний клімат і обумовлює появу серйозних перспектив для залучення інвестицій в нашу країну. Українські бізнесмени у своїй більшості вірять у позитивні зміни та передають цю віру своїм європейським колегам. Це теж впливає на сприйняття України за кордоном. Думаю, що в майбутньому з’являтиметься все більше можливостей для підняття нашого рейтингу на міжнародній арені”.


Василь ЯбрикВасиль Ябрик, акціонер компанії “Яблогруп”

“Українська держава та громадянська спільнота докладають зусилля для того, щоб змінити сформований роками імідж Украіни. Багато вже вдалося, але, щоб досягти значних результатів, потрібно ще напружено працювати. З боку держави необхідні перетворення як в законодавчій сфері, так і в розвитку інфраструктури та роботі державних органів влади. Прозорий український бізнес може і повинен виступити головним драйвером змін, власним прикладом у кожний момент часу доводячи іноземним партнерам, що українці — прозорі, сучасні, розумні та чесні. І з українцями можна мати справу, бо це вигідно та безпечно”.


Віталій АнтоновВіталій Антонов, президент “Концерну Галнафтогаз”

“Бізнес-принцип, від якого я ніколи не відступаю, — порядність в особистих і корпоративних зобов’язаннях. Репутація — це головний актив будь-якого бізнесмена, тож оберігати її необхідно від самого початку ведення бізнесу”.


Станіслав ТаршинСтаніслав Таршин, засновник компанії “ГрадОлія”

“З метою суттєвого покращення репутації українського виробника на міжнародній арені слід поетапно і в повній мірі реалізувати такі кроки:

— перейти виключно на виробництво кінцевого продукту;

— звести до мінімуму кількість дефолтів через несприятливі кон’юнктури;

— повністю припинити конфлікт на сході країни;

— демонополізувати “Укрзаліз­ницю” та провести повний капітальний ремонт доріг;

— створити потужний державний інформаційний ресурс, який стане головним інформаційним джерелом щодо ситуації в країні;

— відкрити постійні закордонні представництва Торгово-промислової палати в країнах — головних партнерах України, які будуть відповідальними за створення необхідного іміджу українського бізнесу в очах закордонних бізнесменів”.


Володимир ЦойВолодимир Цой, співвласник і президент групи компаній “MTI”

“Для мене переломним моментом став 2014 рік. Тоді у мене виникло відчуття, що бажання бізнесу та держави нарешті збіглися. Але зараз дуже багато скепсису з боку “білого” бізнесу, адже держава, замість того щоб заохочувати такий спосіб ведення бізнесу, часто саме на цей сегмент нацьковує силові структури. Я прийняв рішення, що ми готові бути прозорими. Ми стали відкритими. Повертатися до того, що було, вже не хочемо”.


Олена КошарнаОлена Кошарна, засновник і головний виконавчий директор інвестиційної компанії Horizon Capital

“З особистих порад підприємцям: для нас дуже важлива репутація людини. Інвестиційний бізнес — це, передусім, побудова стосунків з людьми: з інвесторами, з партнерами, з якими ми разом інвестуємо в компанії, з топ-менеджментом цих компаній. Отже, репутацію слід цінувати, оскільки ти можеш будувати її протягом життя, а потім втратити за п’ять хвилин. Я вважаю, що завжди, в будь-якій ситуації, вкрай необхідно бути чесним і відвертим, не шукати компромісів зі своєю совістю”.


Віктор ІванчикВіктор Іванчик, генеральний директор і співзасновник агропромислового холдингу “Астарта-Київ”

“Я вважаю, що бути “білим” — природно. Нормально бути самим собою і говорити те, що думаєш, і робити те, що говориш. Відповідно, представляти себе таким, який ти є. Коли починаєш ховатися (від податків, банків), то у короткочасній стратегії ти виграєш. Проте у довготривалій — втратиш обличчя та своє ім’я. Як для людини, так і для бізнесу найкращий вибір — бути прозорим і публічним. Я переконувався в цьому дуже багато разів, навіть у 1990-ті роки”.


Олена ВовкОлена Вовк, генеральний директор ПрАТ “Компанія Ензим”

“Ми — львівська компанія. Ми живемо тут, тут житимуть наші діти й онуки. І кожному з нас хочеться насолоджуватися зеленим містом, свіжим повітрям, чистою водою. Тож, думаючи про себе, про найближчих людей та наших працівників, а також про мешканців міста, ми не можемо не долучатися до збереження екології. Це важливо для нас, для нашого міста, для репутації нашого бренда”.


Петро РудьПетро Рудь, президент компанії “Рудь”

“Свого часу, коли ми випускали продукцію без торгової марки, а ринок вже вимагав її створення, розпочалася активна робота в цьому напрямку. Було багато варіантів назви бренда, однак на зборах трудового колективу було вирішено обрати моє прізвище. Я розумів всю відповідальність такого кроку. Бо це не жарти: як я мав би дивитися у вічі людям, якби продукція виявилася неякісною? Моя команда випускає лише якісну продукцію. Якщо підприємство чесно працює, то і контролюючі органи не потрібні. Нині продукція на ринку сама показує, хто ти є”.


Андрій КозинАндрій Козин, керуючий партнер Focus Estate Fund

“Простір навколо нас — це наше дзеркало, ми посміхаємося — і нам посміхаються, ми робимо хороші справи — і чудеса трапляються з нами, ми допомагаємо іншим людям — і нам допомагають. Тому моя улюблена фраза: “Роби людям тільки те, що хочеш від них отримати сам”. Близький мені буддійський погляд на життя: “Ти можеш робити все, що хочеш, але кожен твій крок визначає твоє майбутнє”.


Ігор ЛіскіІгор Ліскі, співзасновник Українського інституту майбутнього

“Єдине рішення для покращення репутації України в світі — це чесні дії українців. Стосується це всіх, хто збирається виховувати в нашій країні своїх дітей, всіх, хто прагне створювати краще майбутнє для себе самого на своїй землі. Тут вже неважливо — політик ти, бізнесмен чи культурний діяч. Якщо ти чесно виконуєш свої зобов’язання перед партнерами, ведеш прозорий бізнес, відповідаєш за власні слова і обіцянки, ти робиш набагато більше для країни, ніж сам собі уявляєш”.


Мохаммад ЗахурМохаммад Захур, засновник і власник групи компаній ISTIL Group

“Мені було 18 років, коли я приїхав в Україну. Люди з мого оточення були чесними металургами та шахтарями. Вони досі лишились моїми друзями. Тут я одружився, тут мої діти, і ця країна мені не чужа. Я завжди думаю про свою репутацію, про те, яким ім’ям мене завтра називатимуть. Про те, щоб совість завжди була жива і чиста. В “Kyiv Post” нам неодноразово погрожували та вимагали не публікувати певні матеріали, але ми відстоювали себе. Гроші легко заробити, коли ти легко продаєш себе, чесно заробляти гроші — важко”.


Дані ШуфаніДані Шуфані, власник компанії “Варіант Агро Буд”

“Ми завоювали такий обсяг ринку завдяки довірі людей. Тому я більше ставлю на репутацію та стосунки з клієнтами”.

 

 


Василь Хмельницький

Василь Хмельницький, засновник інвестиційної групи UFuture

“Будь-який неправильний крок коштує репутації. У конкурентному світі вона грає величезну роль. Потрібно вже зараз думати, що ми публікуємо в соціальних мережах і навіть знімаємо на телефон”.

 


Вячеслав ЛисенкоВ’ячеслав Лисенко, засновник компанії “Укр-Китай Комунікейшн”

“Я часто спілкуюсь з китайськими бізнесменами. Можу точно сказати — зацікавленість в Україні у них досить висока. Ми цікаві інвесторам, особливо декількома стратегічними галузями агросектору, інфраструктурними проектами, альтернативною енергетикою, корисними копалинами. Нам є що запропонувати. Питання в іншому: як ми це робимо останні кілька років. Дії України формують ставлення до нас Піднебесної. Китай “заходить” в усі країни насамперед шляхом створення тісних міжурядових стосунків. А вже за урядом іде бізнес. Тому доки наша держава не створить міцні стосунки, побудовані на довірі, чесності та лояльності до Китаю, доки в Україну не потечуть китайські державні інвестиції, приватні інвестиції будуть поодинокими та маломасштабними”.


Анатолій АмелінАнатолій Амелін, співзасновник, директор економічних програм Українського інституту майбутнього

“За останні роки у нас з’явилось багато виробників нового одягу, кондитерської продукції та цікавих крафтових товарів. Підприємництво розвивається, адже криза призвела до підвищення цін на імпортну продукцію. Товари наших виробників доводять, що українці здатні створювати якісну продукцію, тому в майбутньому саме підприємці стануть основою економіки”.


Сергій ПогребнойСергій Погребной, партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko

“Репутація, на мою думку, — це майбутнє компанії. Можна, звичайно, говорити про різні умови, за яких компанія може успішно розвиватися, але добре зрозуміло, що при негативній репутації на ринку з будь-якої причини будь-яка з компаній буде приречена. Тому якщо компанія хоче бути впевнена в своєму майбутньому, вона зобов’язана приділяти увагу питанням своєї репутації та репутації своїх власників і топ-менеджменту”.


Олександр КардаковОлександр Кардаков, голова наглядової ради компанії “Октава Капітал”

“Коли я нарешті сплатив усі свої зобов’язання, що накопичилися ще з 2008 р., один з моїх колег сказав: “Кардаков погасив всі свої зобов’язання, тому що йому важлива репутація”. І це правда. Як для будь-якої людини, яка працює в бізнесі, для мене дуже важлива хороша репутація”.