business head ads

Раджан Гаджарія: Інвестиції в біологічні продукти — у пріоритеті

Інновації: Вийди за рамки, і зміни світ
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Раджан Гаджарія, виконавчий віце-президент бізнес-платформ Corteva Agriscience™

3 червня цього року народилась нова компанія — на Нью-Йоркській фондовій біржі почався лістинг акцій Corteva під тікером CTVA. Після злиття гігантів Dow, DuPont і Pioneer нова компанія отримала потужний спадок та оновлену бізнес-стратегію. БІЗНЕС напередодні IPO поспілкувався з Раджаном Гаджарія, виконавчим віце-президентом бізнес-платформ Corteva Agriscience™, про нові можливості, інвестиційні плани та технології захисту.

Яку спадщину та які нові можливості отримає відокремлена Corteva?

— Будь-яка компанія, що починає свою роботу, має відповісти сама собі на питання: “чому ми існуємо?”. Наша мета — збагатити життя тих людей, які виробляють сільгосппродукцію, і тих, хто її споживає, забезпечуючи розвиток майбутніх поколінь.

У світі ми представлені в 140 країнах і можемо охопити більшу кількість клієнтів, аніж будь-яка інша компанія. Наразі кількість наших клієнтів перевищує 10 млн.

w1Торік наші чисті продажі склали $14,3 млрд. Приблизно половина цієї суми надійшла від бізнесу в країнах Північної Америки, 20% — в країнах Латинської Америки, 20% — Європи, Близького Сходу та Африки, а решта — від бізнесу в країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіо­ну (див. “Глобальний масштаб…”). Варто зазначити, що Україна є рушійною силою зростання нашого бізнесу в Європі.

При цьому основну увагу ми приділяємо нау­ково-дослідній діяльності. Фактично кожен четвертий працівник Corteva зайнятий у R&D. Компанія має більше 160 дослідних центрів по цілому світу, які забезпечують інновації та конкурентоспроможність.

Ще кілька слів щодо спадщини. Потужну лінійку засобів для захисту рослин ми отримали від Dow та DuPont. У нас є найкращий у світі пул ідіоплазм (спадкового матеріалу), що надійшли від Pioneer, і широка лінійка ознак рослини від Dow. Цей багаж забезпечить надзвичайно серйозну конкуренцію на ринку.

Переваги і можливості від злиття агрогігантів варто розглядати у трьох контекстах. Перший — це буде прекрасна компанія для працівників. Другий — агровиробники по всьому світу отримають найкращі інноваційні рішення для зростання. Ці рішення зосереджені в трьох ключових бізнес-сегментах: пестициди, насіння та технології. За п’ять наступних років Corteva вироблятиме кожен четвертий у світі препарат для захисту рослин.

І третій контекст полягає в перевагах для інвесторів — ми забезпечимо щорічний план зростання компанії на рівні 1,5-2%. Це при тому, що глобальний ринок засобів захисту для рослин щороку зростає на 3%.

Зазначу, що зараз компанія вже готова до синергії витрат. Ми можемо точно сказати, що наші витрати будуть меншими, а результативність — вищою. Ми працюватимемо для забезпечення максимально високого рівня ROI (показник повернення інвестицій).

Чи відкриє все це можливості для зниження цін на продукти компанії?

— Наразі це висококонкурентна індустрія. На ціну готового продукту впливають дві речі — вартість і конкурентний менталітет. Єдине, що я можу пообіцяти, — компанія надаватиме цінність своїм клієнтам. В насіннєвому сегменті — покращення врожайності. В сегменті засобів для захисту рослин — високу ефективність та ощадний екологічний вплив. Звідки ми візьмемо нашу цінність? Ми будемо продовжувати інвестувати в інновації.

w2Який обсяг інвестицій Corteva планує вкладати в R&D 2019 р.?

— Сума інвестицій запланована на рівні $1,2 млрд.

Чи готові ви розкрити план інвестицій у R&D на найближчі три-п’ять років?

— Компанія саме працює над цим планом на внутрішньому рівні. Однак ми поки не готові робити офіційні заяви щодо цього. Я можу зробити оголошення щодо виводу нової лінійки продуктів, і це вимагатиме постійного потоку інвестицій.

Ви вважаєте, що запланована сума інвестицій може зрости?

— Так. Ми впевнені, що інновації — це наш профіль і рушійна сила нашого розвитку. Якщо зараз приблизно 14% наших продуктів запатентовано, тобто вони є інноваційними, то у “портфелі майбутнього”, до 2023 р., частка патентних товарів збільшиться й займатиме третину (див. “Структура портфеля…”). Отже, ми суттєво змінює­мо наше портфоліо, а також очікуємо диверсифікації продуктів. Цю роботу ми розпочали у грудні 2018 р. і відкриті до партнерства з іншими інноваційними компаніями.

Чи припускаєте партнерство з такими компанія, як Bayer, BASF, Syngenta?

— Ми це вже робимо. І наша співпраця не обмежена лише трьома гігантами. Ми співпрацюємо з усіма технологічними компаніями по всьому світу.

Розкажіть про нові продукти.

— Поточного року ми готуємо до запуску кілька нових продуктів (див. “Нові продукти…”). Зокрема, український ринок невдовзі отримає новий фунгіцид на основі молекули Inatreq™ Active, який цього року вже запущено у деяких країнах. Наразі ми чекаємо на його реєстрацію. Також випускаємо на ринок стабілізатор азоту в ґрунті — N-Lock™ MAX, який допомагає продовжити ефективність азотних добрив. Днями Corteva отримала європейську реєстрацію на гербіцид для рису та кукурудзи на основі інноваційної молекули Rinskor™ Active. Примітно, що завдяки екологічності препарат бів зареєстрований на два роки раніше, ніж ми очікували. Адже на 1 га посівів потрібно лише 10 г цього продукту. Також у перелік інноваційних новинок потрапили інсектицид Pyraxalt™ та інсектицидний протруйник для обробки кукурудзи, соняшнику та ріпаку Lumiposa™.

“За п’ять наступних років Corteva вироблятиме кожен четвертий у світі препарат для захисту рослин”

Які нові підходи до технологій захисту рослин та виробництва насіння застосовують вчені Corteva?

— Наші вчені працюють над натуральними, природними продуктами, які можна назвати “зеленою хімією”. Рішення розробляти саме таку продукцію ґрунтується на дуже потужному бізнесі і переконаності в тому, що саме вона забезпечуватиме належні рішення для сільгоспвиробників.

Ще одним напрямком є розробка цифрових інструментів. Щорічно ми отримуємо більше інформації, ніж Amazon чи інші компанії-гіганти. Уявіть, скільки там точок даних, які потрібно обробити. Ми використовуємо цілу низку нових технологій, починаючи від машинного навчання, використання штучного інтелекту та закінчуючи застосуванням дронів. Ці технології використовують і для покращення науково-дослідницької роботи в лабораторіях, і в полях фермерів.

”Наші вчені працюють над натуральними, природними продуктами, які можна назвати “зеленою хімією”

Крім того, наша бізнес-стратегія націлена на розробку цільового захисту рослин, коли будуть працювати роботизовані системи, а препарати потраплятимуть конкретно в те місце, де вони найбільше потрібні. Вагому роль тут гратимуть геоінформаційні технології.

Які виклики зараз стоять перед сільгоспвиробниками?

— Головна проблема — непередбачуваність. Це і резистентність, і поява нових хвороб, і неконт­рольований ріст популяції шкідників. Наприклад, трав’яна совка, яка два роки тому була розповсюджена в Африці, а зараз створює проблеми в Південно-Східній Азії. Той інструментарій захисту, що є в наявності, зараз може і не спрацювати.

Колеги з іншої компанії підрахували: щоб вивести на ринок один новий продукт на базі нової молекули, потрібно 10-12 років і $250 млн. Ці цифри сходяться з показниками вашої компанії? Як вважаєте, чи стане процес виведення на ринок інноваційних продуктів дешевшим і швидшим?

— Так, ці цифри для нас цілком релевантні. При цьому я не бачу можливості для зменшення ціни чи скорочення часу, потрібних для виведення на ринок інноваційних молекул. Є законодавчі та регуляторні питання, також необхідно забезпечити відповідність якості та відповідність усім екологічним стандартам на рівні як держави, так і компанії. Єдиний спосіб для зменшення цих витрат — використання індивідуального підходу для конкретної культури, конкретної проблеми і конкретного регіону.

З нашої точки зору, найголовніше — забезпечити прибутковість сільгоспвиробників. Якщо прибутку не буде, незважаючи на наявність чи відсутність проблеми, вони не зможуть підтримати і наш бізнес. Саме тому для нас головне — цінність. Навіть якщо новий продукт Corteva не буде дешевшим, він матиме вищу додану вартість і покращену ефективність.

Скільки компанія планує інвестувати у виробництво “зеленої хімії”?

— Інвестиції в біологічні продукти пріоритетні. Corteva є світовим лідером з виробництва натуральних продуктів для захисту рослин. Зокрема, наші вчені винайшли бактерію, яка є джерелом фунгіциду на основі молекули Inatreq™ Active. Ми цим пишаємось.

Чи уявляєте собі, що Corteva в майбутньому перетвориться на суто біотехнологічну ­компанію?

— Ми відповідаємо на виклики ринку і вважаємо, що завжди треба тримати увесь наявний інструментарій. Тобто нам потрібні і фізика, і біологія, і хімія — усе це разом з потужними технологіями дозволить розробляти інтегровані рішення.

w3

 

Наталія Шевченко