business head ads

Україна розраховує передати перший порт у концесію до кінця року

Новини
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

До кінця поточного року Міністерство інфраструктури України та Адміністрація морських портів України (АМПУ) планує підписати перший договір на передачу у концесію морського торговельного порту.

Про це повідомив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс в ефірі "7 каналу", інформує БІЗНЕС.

Він повідомив, що 1 жовтня в Одесі відбулась презентація пілотних проєктів концесії держстивідорів у портах "Ольвія" та "Херсон".

За його словами, інтерес до участі в концесійних конкурсах виявили понад 46 компаній з 11 країн (Україна, Туреччина, Бельгія, Нідерланди, Сінгапур, Велика Британія, Данія, США, Катар, Грузія, Німеччина).

"Я думаю, що до кінця року держава в обличчі Міністерства інфраструктури і АМПУ підпише перший концесійний контракт", – сказав Вецкаганс.

За даними АМПУ, у рамках пілотних проєктів у розвиток двох портів планується залучити понад $65 млн інвестицій.

Зокрема, у порту "Херсон" ці кошти планують спрямувати на модернізацію, переобладнання та збільшення потужностей для перевалки. В "Ольвії" – на будівництво нового зернового терміналу та причалів. Це сприятиме збільшенню обсягів перевалки вантажів, надходжень до державного та місцевих бюджетів від роботи стивідорів. Також міста Миколаїв та Херсон отримають пайові внески від інвесторів на розвиток транспортної інфраструктури, яка пов’язана із діяльністю портів.

"Мій досвід роботи у портовій галузі Європи, а також детальний аналіз концесійних проектів, що зараз реалізуються у портах ЄС та світу, свідчать про великий потенціал концесії як механізму державно-приватного партнерства для розвитку портової галузі держави. Через договори концесії такі порти, як Антверпен (Нідерланди), Піреус (Греція), Констанца (Румунія), Бургас (Болгарія), Барселона (Іспанія), Самсун (Турція) змогли залучити великі світові компанії та шиппінгові лінії, а також істотно збільшити свої потужності та вантажообіг", – зазначив керівник АМПУ.

Нагадаємо:

  • Концесійні конкурси щодо портів "Ольвія" та "Херсон" планували оголосити ще у квітні поточного року. Попередньо інтерес до участі у конкурсі виявили понад 20 компаній, серед яких українські та міжнародні інвестори та портові оператори.
  • АМПУ має у своєму кейсі 30 інфраструктурних проектів, які мають залучити у морську галузь близько 1 млрд інвестицій в найближчі роки.
  • 14 серпня 2019 року Кабінет міністрів затвердив умови і початок концесії морських портів "Ольвія" та "Херсон".
  • 13 вересня Верховна Рада України ухвалила закон про концесію у першому читанні. Цим законом передбачається врегулювати умови передачі державного та комунального майна у комунальну власність.