business head ads

Альона Андронікова: Штучний інтелект — найближче майбутнє

Фінанси
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Генеральний директор компанії Moneyveo Альона Андронікова розповіла БІЗНЕСу про майбутнє фінансових технологій, захист персональних даних клієнтів та регулятивне поле для екосистеми фінтех.

— З якими підсумками компанія закінчила 2018 р.?

 — Ми закінчили рік дійсно успішно, як і планували, досягли відмітки в 500 тис. клієнтів. Наразі маємо досягти показника в 600 тис. клієнтів.

 — На початку 2018 р. у вас було 200 тис. клієнтів, а зараз ви наближаєтесь до 600 тис. З чим ви пов’язуєте таке зростання?

 — Ринок онлайн-кредитування зараз незаповнений, незважаючи на те що на нього заходять дуже багато гравців. Люди цікавляться кредитами, але є стримуючий фактор від класичного банківського сегмента — повільне оформлення, необхідність звертатись до відділення, багато відмов. Наш продукт мобільніший: кредити на короткий термін та на невеликі суми, середня ставка вища, ніж у банків, але й можливість отримати кредит на порядок вища.

 — Що вас відрізняє від конкурентів?

 — По-перше, це швидкість. Швидкість і зручність. Цього ми досягаємо завдяки сучасним моделям скорингу, потужному модулю антифроду та автоматизованим процесам прийняття рішення.

 По-друге, це вчасне реагування на додаткові потреби клієнта. Наприклад, минулого року ми впровадили можливість добрати кредит. А вже на початку цього року запропонували новий кредитний продукт. Його можна отримати на довший термін, до п’яти місяців, та на більшу суму, до 30 тис.грн, а найголовніше — є можливість погашати його частинами протягом терміну користування. І наостанок, нас вирізняє якість обслуговування клієнтів. Наша служба підтримки працює 24/7.

 — GDPR і відкриті API: можливості та ризики?

 — У Європі PSD2 (Директива про надання платіжних послуг) та відкриті API в банків працюють успішно. Питання полягає переважно у захищеності технології та каналів передачі даних. Якщо з цим все добре і ризики прийнятні, то переваг для бізнесу купа.

Щодо GDPR: ми агітуємо за це своїм прикладом. Поки ми самі для себе визначили додаткові правила безпеки збору, зберігання та передачі персональних даних наших клієнтів. Наприклад, щоб якісно зберігати карткові дані, ми дотримуємось вимог PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard — стандарт безпеки даних індустрії банківських платіжних карток). З усіх фінтех-компаній онлайн-кредитування ми — єдині, хто має сертифікат PCI DSS першого рівня.

 — Які нині є виклики для українського фінтеху?

 — Один з них — це пошук балансу між швидкістю та безпекою. Це має віддзеркалювати і законодавство України, якщо ми хочемо розвивати нові технології в країні. Це важливо для всіх трьох сторін: держави, бізнесу, суспільства. Наразі у законодавчому полі є “сірі” зони, зокрема, для онлайн-кредитування. Ми створили окрему робочу групу та виділили ресурси, щоб працювати над цим питанням. Наша група юристів співпрацює з асоціаціями фінансових компаній, з Нацкомфінпослуг, з НБУ, з Державною регуляторною службою тощо, щоб опрацьовувати законодавчі ініціативи “з нуля” або змінювати стару законодавчу базу, яка не встигає за технологічним прогресом.

 Це — опрацювання законів про фінансовий моніторинг, онлайн-ідентифікацію та верифікацію, електронний підпис, захист прав споживачів. Наприклад, вже є практична реалізація однієї вимоги щодо порядку електронного підпису, зараз майже весь ринок в онлайн-кредитуванні перейшов на єдиний стандарт.

 Наша мета — побудувати єдину екосистему, де всі правила будуть прозорими і зрозумілими всім учасникам.