Оплати з NFC: українці в лідерах

Фінанси
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Юрій Батхін, віце-президент із розвитку бізнесу Mastercard в Україні

Україна увійшла до Топ-5 країн за кількістю NFC-транзакцій з картками Mastercard.

Оплата покупок за допомогою гаджетів у українців уже стала звичкою. Ба більше, Україна увійшла до Топ-5 країн за кількістю NFC-транзакцій з картками Mastercard. За статистикою, найчастіше за допомогою смартфона українці розраховуються в продуктових магазинах, транспорті, кафе і ресторанах, а також на заправках. Користувачі цінують швидкі, зручні та безпечні оплати в один дотик на смартфоні, який завжди під рукою. Про це також свідчить статистика в рамках платформи токенізації Mastercard: з I кварталу 2018 р. по I квартал 2019 р. кількість безконтактних оплат за допомогою гаджетів в Україні зросла в 35 разів; кількість підключених пристроїв у країні щомісяця збільшується на 25%; сумарно вже 20 українських банків активували мобільні гаманці для своїх користувачів за допомогою MDES — інтеграційної платформи Mastercard для токенізації карт, яка вже стала діджитал-хабом. Тут ми об’єднали, з одного боку, банки, а з іншого — глобальних провайдерів цифрових гаманців (Apple, Google тощо), а також торговців і вендорів IT-рішень.

Популярність безконтактних розрахунків в Україні є результатом як потужного розвитку платіжної інфраструктури, так і бажання самих користувачів платити в один дотик. Ще у 2016 р. ми провели дослідження Impact of Innovation і виявили, що 72% українців хочуть розраховуватися за допомогою смартфонів та потребують цифрових інновацій. Це стало поштовхом до впровадження низки технологічних рішень, покликаних спростити спосіб розрахунку для користувачів, зробити його швидшим та безпечнішим. 

Нове дослідження Mastercard Digitalization Trust Survey 2019 підтверджує, що українці продовжують активно переходити на цифровий стиль життя, все більше використовуючи мобільні пристрої та їхні нові функціональні можливості. Згідно з дослідженням одним з найпопулярніших гаджетів в Україні є смартфон, яким користуються вже 96% опитаних, що на 9% більше, ніж 2016 р. І вже 87% українців розглядають мобільний телефон як альтернативу фізичним платіжним карткам для оплат.

Ми впевнені, що популярність і темпи зростання кількості оплат за допомогою гаджетів у світі, а зокрема й в Україні, продовжуватимуть зростати. Зовсім скоро ми станемо свідками великого буму популярності так званих носимих пристроїв: годинників, окулярів, брелоків, фітнес-трекерів тощо. Вже зараз користувачам відкриваються нові можливості для використання носимих пристроїв: за прогнозами, до кінця наступного року понад 60% з них будуть оснащені функцією оплати. І ми технологічно готові зробити платіжним будь-який пристрій. У нас є необхідні технології, рішення та команда експертів. Компанія Mastercard спів­працює з величезною кількістю різних виробників: і ювелірних виробів, і годинників, і браслетів, і фітнес-пристроїв.

У Швейцарії та Великобританії, наприклад, запущені два дуже цікавих платіжних рішення у преміальному сегменті — з Montblanc (Montblanc Pay) і Sony (Wena Sony via NXP). Ми працюємо над тим, щоб запустити аналогічні рішення й в Україні.

Масовий сегмент також не залишився без уваги Mastercard. Буквально цьогоріч у Швейцарії було запущено сервіс SwatchPay. Бренд Swatch добре представлений і в Україні, тому в його запуску на локальному ринку ми бачимо великі перспективи.

Впровадження інноваційних технологій та розвиток платіжного ринку — один з пріоритетних напрямів роботи Mastercard, які сприяють досягненню нашої головної мети: переходу на безготівковий стиль життя.