Інна Очеретна: В найближчому майбутньому зростання вантажопотоку буде тривати, а вакантність складських площ — знижуватися

Економіка
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Інна Очеретна, генеральний директор компанії “Рабен Україна”

Він спливає, біжить, тече, як вода між пальцями. Це все про нього. Про час.

Час — найбільша відстань між двома точками. Так говорив колись американський драматург Теннессі Вільямс. Час, godzina, time... Наше життя обертається разом та навколо годинникової стрілки. Ще зі школи, коли з нетерпінням чекали на дзвоник, а монотонний голос вчительки промовляв: “З точки А в точку Б… За скільки часу автомобіль доставить вантаж, якщо його швидкість становить 90 км/год?”… Наче задачки зі шкільної програми по математиці, “Рабен Україна” розв’язує складні логістичні головоломки.

Про таймінг, вантажі та завтрашній день перевезень розмірковує генеральний директор компанії Інна Очеретна

— Як би ви охарактеризували динаміку ринку логістичних послуг в Україні у 2019 р.?

— Логістика, як лакмусовий папірець, є показником розвитку економіки країни в цілому. Протягом 2019 р. ми спостерігали поступове зниження курсу євро відносно гривні, що не могло не вплинути на ринкові тенденції.

Клієнти збільшували обсяги товару на складах та притримували продажі, таким чином, попит на послуги складського зберігання дещо підвищився.

У найближчому майбутньому великих інвестицій у складські потужності на логістичному ринку не передбачається. Зростання вантажопотоку буде тривати, а вакантність складських площ — знижуватися. Водночас все більше й більше компаній приходять до висновку, що є сенс передавати логістичні послуги на аутсорсинг і таким чином економити на ресурсах і оптимізовувати витрати.

Позитивним є і той факт, що державні структури починають сприяти розвитку електронного документообігу та впровадженню електронної ТТН. Отже, готовність до діджиталізації та наявність власних можливостей і ресурсів для впровадження електронного документообігу буде ще однією конкурентною перевагою логістичних компаній.

— Яким для компанії “Рабен Україна” був 2019 р.? Чи спостерігається зростання показників?

— 2019 р. був успішним. Якщо порівнювати з 2018 р., то зросли абсолютно всі показники. Обсяг вантажних перевезень по Україні, наприклад, збільшився на 15%. Та найголовніше — ми спостерігаємо зростаючу зацікавленість клієнтів до перевезення збірних вантажів. Зменшилася кількість палет на одиницю перевезення, і це є доказом того, що клієнти переорієнтовуються на збірну лінію. “Рабен Україна” націлена на розвиток саме цього сегмента.

— У чому специфіка збірної лінії?

— Це унікальний сегмент у транспортній логістиці — доставка вантажів різних клієнтів шляхом їхньої консолідації, враховуючи різні напрямки, одержувачів, товарне сусідство та температурні режими. Збірна лінія є цікавим і складним напрямком, оскільки вимагає наявності розвиненої інфраструктури (складів в регіонах, налагодженої транспортної мережі, системи тощо).

— Що саме вигідно клієнту?

— Збалансована тарифна сітка. Клієнт не платить за окремий автомобіль. Тариф залежить від кількості палет, прийнятих до перевезення. Ми консолідуємо на платформі вантажі декількох клієнтів і за допомогою оптимальної кількості транспорту доставляємо їх одержувачам. Це дозволяє ефективно планувати ресурси клієнтів і, як наслідок, оптимізувати їхні витрати.

— Чи вдалося збільшити кількість клієнтів за 2019 р.?

— Так, минулого року кількість клієнтів на внутрішніх перевезеннях зросла на 20% порівняно з 2018 р. Портфель клієнтів компанії — серйозний і значний: це споживчі та продовольчі товари, автомобільна промисловість, техніка та електроніка, роздрібна торгівля, побутова хімія, електронна комерція.

— Як за цей час зросли потужності компанії?

— По-перше, “Рабен Україна” збільшила кількість відділень. Ми відкрили 24-й розподільчий центр (крос-док) в м.Умань Черкаської області. Новий крос-док обслуговуватиме місто, частину Черкаської, Вінницької та Кіровоградської областей та дозволить суттєво скоротити час для доставки товарів — на 24 години.

По-друге, в п’ять разів збільшилась зона копакінгу, яка складає зараз 2,1 тис.кв.м. Нова зона копакінгу оснащена спеціальним устаткуванням — термозбіжними машинами камерного типу, що мають ергономічну конструкцію та оригінальний дизайн. Крім того, тут встановлені конвеєр, маркувальні установки, відеокамери, обладнана механічна вентиляція з рекуперацією тепла та сучасним освітленням. Зокрема, використовуються системи світлодіодів та автоматичні системи управління світлом.

І, по-третє, завдяки відкриттю нового напрямку перевезення збірних вантажів між ЄС та Україною (Хлебня — Львів) митне очищення вантажів здійснюватиметься не лише в Києві, а й у Львові. Донедавна міжнародна збірна лінія компанії працювала лише за маршрутом Хлебня — Київ. Сюди прямував основний потік збірних вантажів з кінцевим пунктом у смт Велика Димерка у Київській області, де знаходиться перший власний митний термінал “Рабен Україна”. Наразі транзитний час до митниці скоротився. А вантаж після проходження митного кордону та сортування у Львівському депо компанії, розташованому поблизу термінала, відразу доставляється у будь-яку точку України протягом 24 годин силами внутрішньої дистрибуційної мережі.

Окрім того, у грудні компанія переїхала в новий склад у Львові, збільшивши його площу вдвічі. Здійснюється також реконструкція складу в Дніпрі.

— Які нові сервіси плануєте запровадити 2020 р.? На які є запит від клієнта?

— У новому році фокусуємось одразу на кількох напрямках. Серед них:

  • розширення послуги з копакінгу. Плануємо й надалі нарощувати обсяги копакінгу та стікерування. Тому разом із нашим партнером встановимо додатково ще шість ліній;
  • є плани по збільшенню зони температурного режиму до 14-18 °С, якого потребують все більше наших клієнтів;
  • продовжимо розвивати доставку до торговельних мереж. Компанія “Рабен Україна” продовжує узгоджувати окремі вікна доставок із розподільчими центрами, і це дозволяє економити час і площі.

— Чи плануєте цього року нарощувати логістичні потужності, автопарк, оновлювати обладнання?

— Налаштовані придбати близько 10 напівпричепів, оновити навантажувальну/розвантажувальну техніку. В зоні копакінгу плануємо встановити додаткові конвеєрні стрічки.

— Як розвиваєте діджитал-напрямок?

— 2019 р. стартували одразу кілька діджитал-проектів, якими ми пишаємося. Один з них — проект ETA “Очікуваний час прибуття”. Це інноваційна технологія, що дозволяє на основі GPS-даних визначити орієнтовний час прибуття вантажу. ЕТА також виконує коригування даних при простоях — інформація змінюється в режимі реального часу. Будь-який одержувач вантажу може розраховувати не лише на якісну доставку товару в зазначену точку, а й планувати час його отримання. Наразі в Європі цю технологію використовує лише Група Рабен.

Активно користуємось електронним документообігом, як з клієнтами, так і з підрядниками, — рахунки, акти виконаних робіт і договори. Зокрема, вже 21% усіх рахунків й актів клієнтів переведені на електронну платформу.

Впроваджуємо електронні товарно-транспортні накладні та вже почали це робити між регіональними складами.

— Світовий тренд року — турбота про довкілля. Розкажіть, як компанія його реалізує?

— На тлі кліматичних змін урядові рішення в усьому світі спрямовані на обмеження в перевезеннях. Це може негативно позначитися на економічних показниках окремих країн. Як наслідок, постраждають і споживачі, і виробники. Однак є можливості зробити перевезення екологічнішими, і ними неодмінно треба скористатися. Керівництво Групи Рабен усвідомлює важливість цього питання, тому ми вживаємо заходів для нейтралізації негативного впливу перевезень на довкілля, інвестуючи кошти в розробку екологічних транспортних рішень.

Фактично робочими рішеннями в Україні є різні типи напівпричепів, що дозволяють перевозити більший обсяг вантажів. Наприклад, використання doubledeck дає можливість перевозити вантаж одним дворівневим трансфйпортним засобом замість двох.

До того ж на всіх складах робітники компанії сортують відходи (папір і плівку), а виручені кошти спрямовуються на соціальні програми.

Керуючись принципами соціальної відповідальності, “Рабен” прагне не лише скорочення викидів, а й зменшення кількості CO2, що вже знаходиться в атмосфері. Для цього материнська Група Рабен запровадила програму “Електронний рахунок = вища культура”. Сенс її в тому, що кожен клієнт, який відмовився від паперових рахунків на користь електронних, отримує по одному саджанцю. Так, починаючи з 2014 р. у рамках цієї програми вже висаджено майже 14 тис. дерев. “Рабен Україна” планує запровадити цю практику з 2020 р.

 

Наталія Шевченко