business head ads

Джим Коллінз: Глобальні виклики перетворюються для нас на можливості

Економіка
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Джим Коллінз, головний виконавчий директор компанії Corteva Agriscience

Новостворена Corteva Agriscience, яка об’єднала сільськогосподарську експертизу трьох гігантів агрохімічної та насіннєвої індустрії — Dow, DuPont і DuPont Pioneer, набирає потужності. Влітку акції компанії почали котируватися на Нью-Йоркській фондовій біржі, і за три місяці торгів ціна за акцію зросла з $23 до $30. А восени до Києва навідався головний виконавчий директор компанії Джим Коллінз. Він представив плани та фінансову звітність компанії. А також дослідження, що демонструє реальну потребу європейських споживачів в більш сталому виробництві продуктів харчування. І цю потребу компанія береться задовольняти. Ба більше, там розцінюють це, як можливість власного розвитку та потенціал для боротьби з викликами, з якими наразі стикається агроіндустрія зокрема та людство в цілому.

— Які результати роботи Corteva після відокремлення?

— Говорячи про результати, варто зосередитися на двох географіях — це Північна Америка та решта світу. На початку року фермери Північної Америки зіткнулися з серйоз­ними погодними проблеми. Холодна весна, багато дощів призвели до зменшення посівних площ і, відповідно, до зменшення потреб у насінні та меншого застосування засобів для захисту рослин. Водночас наші фінансові результати поза межами Північної Америки впродовж першого півріччя були хорошими. Враховуючи це, ми прогнозуємо незначне зниження виручки компанії поточного року до $13,9 млрд (2018 р. — $14,3 млрд). А прогнозований показник EBITDA складе близько $2 млрд (2018 р. — $2,1 млрд).

Corteva Pioneer— Розкажіть про синергію витрат компанії.

— На початку року ми вклали у розвиток компанії $1,2 млрд і до кінця року інвестуємо ще $800 млн. Що стосується напрямків синергії, то, по-перше, ми зосередилися на об’єктах з виробництва насіння, де було дублювання потужностей двох компаній Dow та DuPont. По-друге, синергія відбулася на рівні комерційних будівель, де дві компанії працювали разом на глобальному рівні. І, по-третє, Corteva продуктивніше працює та виробляє більшу кількість продуктів із меншим впливом на довкілля. Окрім цього синергетичний ефект компанія отримає від спільної науково-дослідної діяльності, а також від об’єднання зусиль в регуляторній політиці.

— Які прогнози на наступний рік та довгострокову перспективу?

— Якихось конкретних прогнозів не будуємо, але ми налаштовані оптимістично. 2020 р. буде досить потужним. Наші основні фінансові цілі до 2020 р. — наростити операційний дохід EBITDA на 12-16% та на 4-6% збільшити загальний прибуток як у бізнесі насіння, так і в бізнесі засобів захисту рослин. Зокрема, ми очікуємо, що зростання компанії відбуватиметься на 1-2% швидше, аніж зростання ринку (див. “Очікування…”. — Ред.).

— На чому ґрунтуються ваші очікування?

— Насамперед це пов’язано з новою продуктовою лінійкою. Зокрема, підрозділ компанії, що відповідає за регіон Європи, Близького Сходу та Африки, сфокусований на наданні клієнтам інноваційних рішень та диференційованих підходів до продажів. Мультибрендова стратегія у бізнесі насіння розпочалася з виходом на ринок бренда Brevant™seeds в Європі, включаючи Україну. Цього року в компанії стартують прямі продажі бренда Pioneer® в Україні та Польщі. В Європі було запущено понад 40 нових продуктів торгової марки Pioneer®, включаючи гібриди Optimum AQUAmax® та Pioneer Protector. Основні новинки у захисті рослин цього року — Quellex®, Zorvec®, Lumiposa® і Lumisena™.

Окрім того, ми розраховуємо на “одужання” ринку Північної Америки та додатковий ефект від синергії. Звичайно, впродовж року будуть певні перешкоди і ризики.

— Що ви маєте на увазі?

— Існує ймовірність продовження торговельних війн між Китаєм та США, що створює труднощі в забезпеченні попиту фермерів на якісні насіння та препарати для їхнього захисту. Також є загроза валютних коливань, однак я очікую, що вони будуть незначними. Серед основних викликів — погодні умови, що пов’язані зі зміною клімату, засилля шкідників та хвороб, а також їхня резистентність до існуючих препаратів.

На всі ці та інші загрози потрібно швидко реагувати, паралельно забезпечуючи попит зростаючої кількості населення на кращі та екологічніші товари, сервіси та продукти харчування. Тому ці глобальні виклики перетворюються для нас на потенційні можливості. При цьому наявність інструментів, таких як CRISPR-Cas та нових технологій у селекції, дають нам унікальні можливості відповісти на ці виклики.

— Ви зазначили, що буде зростати попит на екологічніші продукти. Розкажіть детальніше.

— Нове дослідження Corteva Agriscience та “The Financial Times” демонструє, що європейські споживачі та фермери вважають сталий розвиток головним пріоритетом, вони також відкриті до інноваційних технологій, які сприятимуть виробництву поживніших та корисніших продуктів. За результатами цього дослідження, в ході якого було опитано 600 фермерів та 2,5 тис. споживачів, впродовж наступних п’яти років понад дві третини опитаних фермерів планують використовувати продукти, отримані завдяки новим методам селекції рослин. Водночас більше половини споживачів позитивно ставляться до застосування цих технологій у цілому. Споживачі чітко розуміють, що, купуючи продукти харчування, виготовлені сталим методом, вони дбають про скорочення обсягу відходів, надання підтримки дрібним фермерам та підтримують зменшення кількості застосування хімічних засобів захисту рослин.

— Діяльність європейських аграріїв за принципом сталого господарства — це норма для всіх компаній?

— Скажімо так, це ситуація, яка розвивається та еволюціонує. З нашого досвіду європейські фермери завжди опікувалися власними земельними ділянками. Вони десятиліттями займаються здоров’ям ґрунтів, зменшенням обсягів внесення пестицидів, а також забезпеченням здоров’я тварин.

— Українська специфіка дещо інша. Для більшості українських фермерів поки прийнятний і зрозумілий традиційний підхід до ведення бізнесу, де першочерговим є отримання високої маржі. Як можна змінити цю модель?

— Якщо бізнес-модель аграрія фокусується лише на отриманні прибутку, то рано чи пізно його справа розвалиться. Він завдаватиме значної шкоди довкіллю, і врешті-решт споживачі перестануть купувати його продукцію. Вважаю, що наша спільна задача разом з конкурентами — підвищувати розуміння та свідоме ставлення фермера до своєї праці.

Одним зі стримуючих факторів є відсутність приватної власності на землю. Бо коли аграрій знає, що земля — його власність, він зацікавлений передати її своїм нащадкам у хорошому стані.

— Які є стимули (чи, може, санкції) розвитку аграріїв за принципом сталого виробництва?

— Я надаю перевагу стимулам, а не штрафам. Вважаю, що треба винагороджувати фермера за ті нові можливості, які він дає, працюючи за принципом “потрійного результату”, — прибуток, екологія та соціальний фактор. Наведу приклад. У США в штаті Меріленд є затока, навколо якої зосереджено багато земель сільгоспвиробників. Свого часу державні регулятори прийняли рішення щодо того, як тамтешні фермери мають вести свою господарську діяльність, щоб відповідати принципам збереження довкілля (а саме якості води в цій затоці). Фактично фермерам дали можливість заробити більше, якщо вони дотримуються цих принципів. Вони звели до мінімуму свої витрати і забезпечили при цьому досить високу врожайність. В результаті, за останні 30 років затока стала найчистішою водоймою.

 

Наталія Шевченко