Європейські екологічні тренди як чинник інновацій у виробництві тари

Економіка
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Європа вводить заборону на пластикову тару з огляду на екологічні наслідки її використання. Попит на ринку ЄС та потужності українських експортерів фруктів та ягід при цьому зростають. Що запропонували експортерам виробники картонної тари?

Житомирський картон­ний комбінат налагодив випуск власної екологічної тари. Нові формати пакування необхідні українським експортерам, наприклад, яблук. Їхній експорт впродовж останніх років зростав, а місцевих лотків для фасування просто не існувало. Експортери їх імпортували, що обумовлювало велику вартість та валютні ризики. В сезоні 2018-2019 рр. наші аграрії зібрали великий урожай, і новітня технологія опинилася в потрібному місці в потрібний час. Житомиряни вважають, що завдяки в тому числі їхньому рішенню експорт яблук сезону 2018-2019 рр. досяг рекордних 12,2 тис.т. Також активно, на 4-5% щосезону, зростає й український ягідний ринок.

2017 р. комбінат придбав французьку технологію для створення спеціалізованої литої тари UniTray з екологічно чистого пресованого волокна. Таке пакування дбає насамперед про безпеку кінцевого споживача. Пластик не дихає та збирає вологу. Натомість картон дозволяє повітрю проходити, що забезпечує сухість продукту. Зайву вологу від ягід картон також поглинає.

Проблема в тому, що дедалі більший експорт фруктів та ягід під загрозою через запровадження заборони пластику. Європа зрозуміла, що пластикова продукція одноразового використання може просто знищити майбутнє планети. Тому одноразовий посуд, пакети та подібні товари поступово потраплять під заборону. Так, уже найближчим часом придбати щось у поліетиленовому пакеті в супермаркеті ЄС стане неможливо. Виробник має змінюватися, бо цього вимагають суспільство та закон. Бізнесмен, який експортує до Європи, також вимушений змінюватися.

Пакування UniTray вже експортується до Польщі, Угорщини та Сербії. Це чудове B2B-рішення для експортерів ягід, грибів, томатів тощо, враховуючи вартість та ефективність самого пакування.

Технологія виробництва SEM EcoPack відповідає всім стандартам якості, затвердженим в ЄС, сертифікована за FSSC 22000, стандартом Британського консорціуму роздрібної торгівлі. Всі сертифікати на продукцію, системи менеджменту та персоналу комбінату видала незалежна німецька аудиторська компанія TUV.

asfasffasdcfСергій Рудковський, перший заступник генерального директора “Житомирського картонного комбінату”:

— Технології досягнуть найбільшої ефективності тоді, коли практично унеможливлять гниття продукції. Зараз ми тестуємо спеціальні екологічно чисті добавки, що нейтралізують дію етилену. Такий газ без кольору та запаху виділяється після збирання врожаю, він сприяє швидкому дозріванню ягід і водночас прискорює їхнє псування. Таке пакування стане ще функціональнішим, адже технологія дозволить абсорбувати стимулятор дозрівання. Таке рішення повністю змінить ринок й уявлення про ефективне пакування.