Ринок вікон може впасти на 10% цього року – гравець 

Новини компаній
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

За даними компанії Steko, у 2019 р. обсяг ринку металопластикових вікон в Україні оцінюється в 24 млрд грн, а у 2020 р. – може впасти на 10%.

І це за умови коректної роботи дилерів і одночасного зменшення відтоку робочої сили з країни, а також продовження збільшення темпів житлового будівництва. Про це йдеться у повідомлені компанії Steko, повідомляє БІЗНЕС.

Зокрема, за підрахунками компанії Steko, у 2019 р. обсяг українського ринку металопластикових вікон становить близько 6 млн конструкцій, у вартісному вираженні (при середньому замовленні в 4 тис. грн) ринок вікон оцінюється в 24 млрд грн. На ринку працюють близько 100 виробників вікон і конструкцій (і близько 500 – приватних підприємців noname), а в цілому, цей ринок обслуговують до 10 тис. невеликих компаній, компаній-дилерів, установників, компаній по ремонту та заміни вікон.

Лідерами з виробництва вікон в Україні можна назвати 6 великих заводів-виробників. З великим відривом лідирують за обсягами Steko, Вікнар'off, фабрика вікон "Екіпаж". Решта три великих компанії-виробника – це Epsilon, Віконда і Основа. У виробництві компанії, в основному, використовують комплектуючі та профілі українських і європейських виробників, а також профілі власного виробництва.

Експерти вважають, що у 2020 р. ринок металопластикових вікон України цілком може впасти на 8-10%, продовжуючи тенденцію 2019 р., коли у багатьох компаній продажі "просіли" на 10%. Але навіть для того, щоб ринку "виплисти", повинні "зійтися" відразу кілька факторів. Компанії повинні більше уваги приділяти просуванню бренду і розвитку дилерської мережі. А також будувати коректну роботу з дилерами.

"Серед основних тенденцій ринку – попит споживачів на якість, енергоефективність, економічність і екологічність вікон. Поступово відбувається зміщення від економ сегменту, до сегментів "стандарт" і "преміум". На них припадає, відповідно, близько 30%", – розповідає Сергій Положай, засновник виробничої компанії Steko. 

При цьому він вважає, що багато чого залежить від точок продажів. А коректна робота дилера значно збільшує середній чек за сезон.

"Шоу-руми в фірмовому стилі спонукають зробити більш зважений вибір, запитавши консультантів про найголовніше у процесі підбору вікон. У нашому сегменті спілкування і роз'яснення вкрай важливі. Іноді різниця між мінімальною і середньою комплектацією становить від 200 грн. Вікно економ сегмента сьогодні в середньому коштує 2,0 тис грн, вікно середнього сегмента – 2,5 тис. грн, а дороге вікно – приблизно 4,0 тис. грн. І дилер повинен вміти пояснити різницю, адже людина купує вікна на десятиліття і часто «економія» навряд чи доречна", – пояснює пан Положай.

Головним болем для виробників вікон – міграція кваліфікованих кадрів за кордон, що стало масовим після встановлення безвізового в'їзду. Через це навіть зміцнення національної валюти не привело до знижень цін заводів. У Steko пояснили, чому саме.

"Зниження курсу валют в 2019 р. припало якраз на сезон, а в сезон всі "віконники" намагаються заробляти гроші, і відбувається традиційне підвищення цін на сировину. Тому, у сезон ми спостерігаємо наймасовіший відтік робочої сили, коли багато "золотих рук" прагнуть працювати в Європі, Америці або деінде", – розповідає Сергій Положай, зазначаючи, що під час сезону компанія підняла заробітну плату працівникам цеху. 

Відповідно, внутрішні витрати компанії зросли, щ призвело до збільшення витрат на виготовлення однієї одиниці продукції – одного вікна. "Курс долара іноді не є найбільш визначальним фактором, якщо зростає наша повна собівартість, – розповідає пан Положай. – Ми вже зараз знаємо, що щорічно вартість вікон Steko буде збільшуватися на 5-10%. Це пов'язано зі збільшенням внутрішньої собівартості. І про це ми говоримо партнерам відкрито. З іншого боку, сподіваємося, це стимулює і споживачів швидше приймати рішення про покупку".

Важливими, хоча і не головними факторами експерти називають продовження програми енергоефективності в країні і зростання темпів житлового будівництва в Україні. На нові будівлі припадає близько 15-20% продажів великих компаній.

Основними трендами 2020 р. стане затребуваність більш дорогих віконних конструкцій, відхід від сегмента економ. «Близько 30% буде становити дорогий сегмент, близько 50% – середній (хороший профіль, теплий склопакет, надійна фурнітура), і на економ сегмент доведеться 20% (вікна для приміщень зі зниженими вимогами до енергозбереження, побутові та виробничі приміщення). Буде запит на більш широкий модельний ряд фурнітури і комплектуючих, протизламні вікна, безпечні вікна для дітей і тварин, енергозберігаючі напилення. Споживач хоче побачити максимально велику кількість варіантів на різний бюджет", – резюмує Сергій Положай.

ДОВІДКА:

Компанія Steko заснована в 2006 р. Сумарна площа заводів компанії – більше 100,0 тис. кв м, а продуктивність – до 5,0 тис. віконних конструкцій на добу. У бренда три власних заводи на території України (два – в Дніпрі, один – у Львові).  З дня заснування компанія Steko виготовила понад 5 млн вікон. Компанія має в своєму розпорядженні найбільшу дилерську мережу в країні, яка складає більше 3 тис.  дилерів. Команда налічує понад 1,2 тис. співробітників.  Продукція компанії має європейський сертифікат відповідності характеристик і якості CE, сертифікат ISO 14001, ISO 9001, державний сертифікат якості (трилисник) і знак екологічного маркування "Зелений Журавлик".