Бізнес VS коронакриза: як вижити. Нова партнерська програма для МСБ

Новини компаній
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Олександр Гусаров, CEO кешбек-сервіса TIPSMART

Для всіх розгублених та спантеличених власників бізнесу одразу скажу, що перший раунд з коронавірусом ми програли. TIPSMART був у ролі Маріо, який ніфіга не назбирав бонусів. 

Але ви ж знаєте, що криза —  час для нових відкриттів?

Я розкажу про наше.

Інфодошка:

TIPSMART - це український кешбек-сервіс, який повертає частину коштів від покупок онлайн та офлайн.

Мені щастить на “не продуктові” проєкти. До тіпсмарт у мене вже був досвід роботи у досить незвичайних, з точки зору підприємництва, проєктів: спочатку OLX, потім запуск тревелстартапа Go2.ua та маркетплейса для мандрівників Mydutyfree.

Коли я прийшов на посаду CEO TIPSMART, я вже знав, що легко не буде: новий проєкт; нестандартна ніша; глобальна необізнаність потенційних користувачів, що таке кешбек; балансування між "треба виплачувати зарплатню" та продажами, які стрибають на графіках, як хочуть.

Як і більшість e-commerce проєктів, спочатку кризи ми відчули підйом онлайн-продажів, а потім користувачі зрозуміли, що час притримати кошти до кінця карантину. 

Почалися танці на вугіллі: інвестування скоротилося, знижку на оренду офісу ми не отримали, продажі падали.

Звичайно, потрібно було негайно оптимізувати витрати:

  • В першу чергу, ми відразу відмовилися від офісу і перейшли на віддалену роботу. Ні, продуктивність не постраждала - у нас є щотижневі конференції в Zoom, спілкування в месенджерах та панель із завданнями для кожного
  • Протестували нові схеми монетизації, запустили сервіс спільних покупок (до речі, це була погана ідея), а також залучили у сервіс декілька ресторанів
  • Оптимізували бюджет на маркетинг (відключили деякі канали комунікації та зосередились на найефективніших)
  • Ми значно скоротили зарплати топ-менеджерам, та частково решті команди (таким чином нам вдалося утримати людей) До речі, жоден не звільнився, і за це я безмежно вдячний.

Але знайти новий кардинально інший напрям нам допомогли користувачі, коли ми отримали повідомлення в інстаграм від нашої підписниці: а де можна отримати кешбек офлайн?

Звичайно ми знали, що величезний пласт наших користувачів продовжує купувати в офлайні: в магазинах біля будинку, в кав'ярнях, стоматологіях, перукарнях - тобто, вони купують у малого та середнього бізнесу. Але, як не дивно, оцінити цей напрямок нам вдалося лише зараз.

Так з'явилася ідея.

За декілька тижнів ми розробили та запустили тестову версію партнерської програми для офлайн-бізнесу

Як це працює?

  • Власник залишає заявку і підключає свій бізнес до програми - це безкоштовно
  • Клієнти нашого сервісу бачать його локацію (наприклад: магазин або кафе) на карті, приходять і купують
  • Власник бізнесу сплачує нам комісійні від покупки клієнта. Але тільки після здійснення операції
  • Частину від цих комісійних ми повертаємо користувачам у вигляді кешбека
  • Відвідувачі отримують частину грошей від покупки назад, а власник - додатковий дохід і нових клієнтів

І ще один важливий бонус:

Якщо відвідувач вперше зареєструвався в кешбек-сервісі TIPSMART в локації нашого партнера: кафе / магазині / салоні — власник отримуватиме відсоток за кожну його транзакцію в інших місцях, а також гарантований $1 відразу після реєстрації клієнта.

Звичайно, про ефективність наших методів можна говорити з часом. Але вже зараз стало зрозуміло, що саме офлайн генерує нових клієнтів і для нас, і для власників бізнесу. 

До речі, залишити заявку можна тут.

Тож, підсумовуючи, скажу, що мені допоміг короткий чек-лист, може і вам стане у пригоді:

1. Скоротити усі можливі витрати

2. Відключити спірні, малоефективні чи тестові канали комунікації. Нам, як виявилось, зовсім не потрібне було ведення телеграму. 

3. Провести бліц-опитування своїх клієнтів

4. Додати нові послуги, запустити новий напрям. Наприклад, як кінотеатри адаптувалися в кінодроми, ресторани почали доставляти продуктові набори для конкретних страв чи фотографи, які роблять фотосесії онлайн.

Сподіваюсь, що моя історія допоможе і вам подивитися на свій бізнес з іншої сторони та знайти нові шляхи розвитку.