Переможці премії “HR-бренд Україна 2019” знають, як працювати зі співробітниками

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Війна за таланти триває. Переможуть ті, хто готовий змінювати та змінюватись

Наприкінці 2019 р. у Києві відбулась головна подія HR-галузі — IX підсумкова кейс-конференція та церемонія нагородження переможців Премії “HR-бренд Україна 2019”. Кейси учасників показали, що серед основних викликів, з якими доводиться стикатися роботодавцям, є трудова міграція, діджиталізація, вплив технологій на структуру робочих місць і робоче середовище, залучення талантів і молоді, потреба в практичній підготовці випускників до викликів бізнесу, зміна підходів до навчання та розвитку співробітників, лідерство в VUCA-світі тощо. Що ж допоможе впоратись з ними?

1. Гуманізація всіх бізнес-процесів

Ми бачимо, що бізнес стає більш “гуманним”, компанії все частіше використовують людиноцентричний підхід (people centric approach). Ця тенденція червоною ниткою проходить через усі кейси номінантів Премії. У фокусі уваги роботодавців — співробітники та побудова довгострокових стосунків з ними. Ба більше, менеджмент вчиться бачити в своїх колегах не прос­то працівників, яким потрібно створювати умови для роботи, а  людей, які мають свої індиві­дуальні прагнення та мотивацію.

2. Навчання з використанням digital-інструментів

Концепція life-long learning на слуху вже не перший рік. І її актуальність тільки зростає. Так, освітні програми посідають особливе місце серед проектів — номінантів Премії. Всього було представлено понад 20 відповідних кейсів. Що їх об’єднує? Це:

  • зміщення парадигми до актив­ної ролі співробітників, коли нав­чання стає employee-driven;
  • адаптивність систем навчання, що дозволяє отримувати нові знання завжди і скрізь, з будь-якого пристрою;
  • імерсивність — більш глибоке занурення співробітника в  нав­чальний матеріал за  допомогою технологій VR-, AR- і  3D-інтерактивного відео;
  • використання симбіозу education і entertainment, емоцій і гумору в навчанні;
  • мікронавчання, за якого процес отримання знань розбитий на дуже короткі інтервальні заняття.

3. HR-маркетинг і HR-брендинг

Все більше компаній серйозно підходять до визначення EVP (Employee Value Proposition) і просування бренда роботодавця, проводять дослідження й оцінюють ефективність як за кожною окремою активністю, так і за комплексними проектами. Робиться це в тому числі й завдяки інструментам маркетингу, які вже давно проникли в HR-сферу.

Паралельно з цим роботодавці все частіше вступають у діалог не лише з активними пошукачами на ринку праці, а й з майбутніми: студентами і навіть школярами. Адже наразі цілі профсфери випадають з фокусу уваги молодих претендентів, і в спеціальностях, що вважаються непрестижними і безперспективними, все сильніше відчувається кадровий голод.

4. Програми well-being

Турбота про ментальне та фізичне здоров’я — це не данина моді, а нагальна потреба для бізнесу. Понаднормова робота, емоційне і професійне вигорання — бич сучасності. А нездоровий працівник = непродуктивний працівник. Тому компанії, що піклуються про прибутковість свого бізнесу, вкладатимуть ресурси в здоров’я співробітників. До того ж такі програми значно ширші, ніж страховки, масаж в офісі, раціон і оздоровлення під час відпускного періоду.

Загалом, побудова довгострокових і взаємовигідних відносин — процес тривалий, який потребує вкладення певних ресурсів. Але це необхідний процес. І ми впевнені, що цьогоріч побачимо нові кейси, що покажуть, яких фантастичних результатів на цій ниві можна досягти.