Наталія Попович: Ми бачимо свою роль у тому, щоб допомагати клієнтам віднаходити і ставити велику мету в центр їхньої стратегії

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Наталія Попович, засновниця One Philosophy Group of Companies

— Протягом останніх трьох років ваша компанія пережила ребрендинг, трансформувала бізнес, відокремила низку партнерств. З чим завершуєте 2019 р.? Що занотуєте собі як найбільше досягнення цього року?

— Серед найважливіших досягнень 2019 р. — зростання та зміцнення лідерської команди One Philosophy. Ми не лише працювали над створенням нових продуктів і послуг, а й продовжували вчитися та розвиватися разом. Серед лідерських програм One Philosophy — міжнародні retreats, програма менторського розвитку для розширеної лідерської команди, перейняття досвіду від партнерів і співпраця з міжнародними консультантами, зокрема Стюартом Харді з New Cannibals, колегами з Prime (Швеція) та Weber Shandwick (London).

2019 р. ми збільшили до майже 30% частку рішень у нашому портфоліо, які допомагають нашим клієнтам у глибинній трансформації їхнього бізнесу чи послуг для власних клієнтів. Ми також досягли бажаної диверсифікації портфоліо — збалансували кількість локальних і міжнародних клієнтів, організацій державного сектору та міжнародних організацій. Нам вдалося збільшити частку міжнародних замовлень до понад 20%, що зменшує нашу залежність від турбулентності української економіки й говорить про глобальну конкурентоздатність наших послуг та експертизи.

— Серед філософії нового бренда — змінювати на краще світ навколо себе, присвячувати час, зусилля й таланти лише проектам, які того вартують. Які проекти в Україні заслуговують на вашу увагу?

— Ще на етапі трансформації Be—it Agency ми визначили, що для наших клієнтів буде важливою справжність їхньої репутації та лідерства. Тож, перш ніж взятися за проект або ініціативу, ми ставили собі низку питань. Чи буде це сміливо? Будуть це косметичні зміни іміджу чи ми зможемо змінити бізнес клієнта або галузь? Чи буде репутація, котрої прагне клієнт, відповідати суті цієї організації?

Зараз на рівні групи One Philosophy ми маємо ще більше експертиз — і перелік питань розширився. Чи маємо ми шанс зробити культуру, продукти або послуги компанії чи органу державної влади кориснішими і дружнішими до клієнтів чи споживачів? Чи є бізнес клієнта етичним? Чи примножимо ми добро, чи змінимо поведінку громадян на краще, якщо застосуємо наш талант задля цілей цього клієнта?

Відтак, цього року команда Changers працювала з корпоративною культурою cтартапу у сфері технологій приватності як із визначальною складовою успішності стратегії їхнього бізнесу. Команда Solutions for People розробила рішення з реформування державних послуг для моряків і працювала над цілковитим переосмисленням сервісів у мережі приватних клінік. Команда Be—it Health&Social Impact у співпраці з LvBS і за підтримки партнерів розробила навчальну програму “Лідери для сфери охорони здоров’я” для головних лікарів як управлінців, які конкуруватимуть, надаючи найкращий рівень медичних послуг і дбаючи про здоров’я українців. Be—it Agency допомагає клієнтам не лише формувати репутацію, а й підвищувати фінансову та культурну інклюзивність у суспільстві.

— Можете сказати, що вітчизняний бізнес став більш свідомий щодо своєї соціальної місії в цьому житті? На чому він базує свій сенс існування? Чи має він взагалі візію наперед?

— З боку великого бізнесу, що належить олігархам, і після Революції гідності немає особливих зрушень щодо усвідомлення власного впливу на розвиток суспільства. Тут можемо спостерігати “перефарбування”: інвестиції у нові технології, імітація відповідальності, але відбувається це на старих засадах.

Водночас поволі постає когорта справжніх агентів змін — малого і середнього, зокрема сімейного, бізнесу, який за останні роки серйозно переосмислює свій розвиток на українському ринку й думає про можливості конкурувати глобально. Ба більше, є коло компаній, які створюють нові планки очікувань: заробляти і бути прозорим, не поширювати корупцію тощо.

— А як щодо репутаційного менеджменту? Наскільки ця тема наразі цікава українському бізнесу? Що він має на увазі, говорячи про побудову репутації бренда?

— Для будь-якого бізнесу, який не є “одноденкою”, тема репутації є важливою. Репутація базується не лише на тому, як компанія пояснює себе світу. Репутація — це сума її попередніх дій, проявів її власників і керівників, професійної та соціальної позиції працівників, технологій і практик ведення бізнесу. Однак ще важливішою, як на мене, є здатність бізнесу створювати навколо себе простір довіри. Бо якщо репутація — це про минуле, то довіра — це про майбутнє.

— З якими викликами One Philosophy готова зустрітися віч-на-віч у наступні кілька років? Які стратегічні цілі ставить? За 10 років ви — хто?

— Ми у One Philosophy працюємо над тим, щоб наші клієнти сприйняли дуальність відповідальності за суспільство і прибутковість/здоров’я бізнесу. У цій дуальності немає нічого надзвичайного, навпаки, вона стимулює організації та бізнес до розвитку. Ми бачимо свою роль у тому, щоб допомагати клієнтам віднаходити і ставити purpose — велику мету — в центр їхньої стратегії. Ми готові допомагати їм віднаходити нові джерела зростання — через надання інновативних або дружніших послуг для клієнтів, через розкриття нових можливостей і ринків.

— Все вищесказане про соціальну спрямованість, відповідальність, репутацію має відношення й до One Philosophy? Як ви бачите вплив вашого бізнесу на оточуючу дійсність?

— Щороку ми визначаємо для себе важливі соціальні ініціативи та інвестуємо в них час і частину нашого прибутку. Зокрема, ми розпочали програму для інклюзивних працедавців “Так має бути”. Сподіваюся, що з її розгортанням люди з інвалідністю зможуть бути не лише статистикою, а й мати повний доступ до розвитку у професійному середовищі.

Інший важливий для нас проект — підтримка ініціативи наших співробітників, проект “Воїни”. Мета — постання традиції гідного вшанування пам’яті воїнів, які загинули в російсько-українській війні, до якої цього року приєдналися понад 3500 учасників з 25 міст та селищ по всій Україні. 

Employer Leadership Summit — наша щорічна ініціатива з розвитку лідерських практик й усвідомлення глобального контексту змін для українських працедавців. 

 — Питання про особисту місію. Ви, як пересічний громадянин, про що мрієте? Вірите в те, що ваше життя здатне змінювати життя навколо вас? Є мрія, здійснення якої вплине на багатьох?

— З 16 років, коли я вперше поїхала на навчання до США, завжди прагнула бути гідним послом моєї країни в світі. І завжди дбаю, щоб бізнес чи громадські проекти, до яких маю стосунок, були глобальними у своїй свідомості, щоб хотіли конкурувати не лише в Україні, щоб множили славу нашої країни і формували до неї повагу. Вірю, що не так важливо, коли і де ми народились, але важливо, що встигнемо за відміряний нам час. Я переконана, що кожен з нас формує певний простір буття, простір поваги, простір довіри навколо себе. One Philosophy — є найкращим цьому підтверд­женням. Моя мрія — мати ще більше однодумців серед колег, партнерів і конкурентів, щоб навколо було більше небайдужих, вільних людей, щоб ми не боялися ставити собі більші цілі й досягати їх. Я вірю, що в України після Революції гідності є унікальний шанс не лише вижити, а й бути прикладом простору гідності та сили духу для вирішення найскладніших проблем світу.