Безпрограшна ставка на погоду:

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Парасолька в кишені чи підкорення Олімпу

Життя в майбутньому чи передбачення на 10 років у нинішньому світі — це як зробити ставку на погоду. Тут головне — обрати правильну стратегію, аби забезпечити безпрограшний варіант: завжди тримати при собі парасольку або переселитися на Олімп, де, за міфом, не буває дощу та снігу, натомість завжди сяє сонце. Аби потрапити на нього, лишається впевнено пройти крізь хмарні ворота.

Сходження

За останні 50 років людство винайшло більше, ніж за попередні 250. І кількість винаходів щорічно збільшується в геометричній прогресії. Якщо ретроспективно поглянути на 20 минулих років, можна помітити, що глобальні винаходи з’являлись не частіше одного разу на рік, а подеколи і рідше. Наприклад, між 3G та LTE пройшло більше 10 років. Та якщо пригадати останнє десятиліття, темпи розвитку значно пришвидшились. Як приклад — концепція “розумних речей”, якій вже 20 років, однак за останні два роки в цій царині було досягнуто більше, ніж за весь цей період.

Неймовірних змін зазнали усі сфери — від побутових до промислових. Майже всі торговельні майданчики присутні в електронному просторі, де реалізовують віртуальну примірку, підбір образів і багато інших цікавих ідей. Для логістики подекуди немає перешкод: “розумні” пристрої, оснащені функціями автоматичної адресації та гуртування відправлень, працюють самостійно на “розумних” складах, а час доставки скоротився до лічених годин. У  сфері фінансів свої винаходи: від електронних грошей розвиток сягнув до безконтактних платежів, NFC-гаманців і аж до віртуальних банків, що успішно працюють, не маючи фізичних офісів. Промисловість перетворилась на місце, де будь-який прилад оснащений датчиками та сенсорами, підключеними до інтернету. Сучасні досягнення в робототехніці демонструють майже космічні результати: роботи можуть розпізнавати голоси, обличчя, емоції, інтерпретувати жести, навіть встановлювати зоровий контакт, і досить скоро вони стануть доступні, принаймні, у мінімальній збірці в іграшковій індустрії. Ми оточені електронними пристроями, які не лише слугують засобами комунікації, а й виконують роль інформаторів, виконавців і навіть повних замінників деяких людських дій. Машини спілкуються між собою без втручання людини, моделі взаємодій у ланцюгу виробництва повністю змінились, отже, поступово трансформувалися всі сектори економіки.

Але ще 2010 р. такого тотального панування електроніки не було. Настала ера технологій.

Підкорення

IT-компанії у цьому стрімкому розвитку потіснили всіх, включаючи фінансові компанії та промислові конгломерати, з “топових” позицій рейтингів найдорожчих бізнесів світу. Серце прибутку й невпинні потоки інвестицій від споживачів та інвесторів тепер належать цій галузі. І ми, як представники ІT, є неухильними та відчайдушними шанувальниками, пропагандистами і реалізаторами таких трансформацій. Тож ми обираємо Олімп. І змінюємо інші бізнеси, змінюючи і свій.

За 10 років діджиталізація нарешті досягне максимального охоплення і стане тривіальною річчю. І реалізувати це, а також надати впевненість у тому, що це спрацює на користь бізнесу, — у першу чергу, наш виклик. Вже зараз ми допомагаємо поступово реалізовувати digital-стратегії нашим замовникам, навчаємось у кращих світових менторів, накопичуємо галузеві експертизи та цінні знання, пропонуємо пілотні проекти та виконуємо їх разом з досвідченими спеціалістами міжнародного рівня, не обмежу­ючи себе лише тими проектами, що вміємо робити досконало.

Ми впевнені, що будуть оцифровані всі процеси: від укладення угод і скріплення домовленостей через смартфон у “живому” форматі до передбачення очікувань клієнтів, відстеження їхнього досвіду взаємодії з компанією, прогнозування наступних подій. І наша компанія відіграватиме у цьому свою роль.

З точки зору ведення бізнесу зазнає змін і форма конкуренції. Швидше налагодиться партнерство між конкурентами, будуть створені технологічні консорціуми, особливо для реалізації важливих проектів державного рівня. Такий собі глобальний маркетплейс компетенцій і відносин. Компанії стануть ще мобільнішими, зітруться кордони між країнами.

Оцінка масштабу бізнесу перестане базуватися на такому показнику, як кількість працюючих співробітників. Виграє той, хто буде гнучкішим, володітиме мобільними технологіями та навичками, оточить свій бізнес більшою кількістю партнерів, що зможуть долучитися до справи. А додана вартість бізнесу досягатиметься завдяки вузьким спеціалізаціям, нішевим експертизам та унікальним компетенціям.

Грані між класичними департаментами у бізнесах зітруться, а межі компетенцій фахівців знач­но розширяться. Перетікання між галузями стане звичайним досвідом. Масштабування певних алгоритмів дій чи спеціалізацій (маркетинг, логістика, рекрутинг, юридичні послуги тощо) — додатковим сервісним продуктом, орієнтованим на компанії, що планують розвиток. Для цього у нагоді стануть штучний інтелект, машинне навчання та всі новітні технології, що пов’язані з автоматизацією та роботизацією. Й у цій справі ми матимемо широкий досвід і унікальні експертизи. До сервісної моделі відійдуть майже всі послуги, окрім хіба що людського інтелекту. Проте саме він стане основою успіху бізнесу, який прагне до вершин. Невід’ємною частиною цього будуть кваліфікації з обробки даних, вміння відчувати споживача та передбачати ринкові тренди, оскільки динаміка розвитку змусить бізнеси ще більше персоналізувати свої пропозиції та з першого разу влучати у потреби.

Цифровий слід ніби з кожним днем помітніший, проте він і заплутаніший, а вимоги споживача стають дедалі вибагливішими й особистісними. При цьому миттєвий доступ до додатків та сервісів за вимогою, споживання за потребою, оплата за використання стануть типовими моделями отримання послуг.

З точки зору розвитку держави ми, як і інші IT-компанії, маємо взяти на себе і просвітницьку місію — розвивати digital-навички не лише у своїх співробітників, а й у пересічних громадян, починаю­чи з дошкільнят чи школярів. Створення такого середовища у країні — важлива місія, що ми мріємо реалізувати попри всі інші глобальні проекти. І на заваді можуть стати лише певні не усталені процеси в державі щодо цього питання. За 10 років ми точно змінимо форму, але не змінимо суті. Ми завжди будемо прагнути прискорити розвиток бізнесів наших замовників.

За міфами, простим смертним було заборонено підніматись на Олімп, а зараз це доступно всім. Проте не всі доходять до вершин. Але якщо ти вже підкорив Олімп, ти опиняєшся в унікальній атмосфері, перед тобою відкривається захоплюючий вид, а боги радо благословляють тебе. Слід пам’ятати, вершин на Олімпі багато, тож місць у конгломерації вистачить усім.

 

Команда ITIS