business head ads

Директор "ТЕК "Енергоінвест" Юлія Щаслива: Бізнес-центр і коворкінг – ідеальне поєднання

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Креативний тренд захопив Astarta Organic Business Centre – на його площах в синергії з офісами працює коворкінг. Як розповіла БІЗНЕСу Юлія Щаслива, директор ТОВ "ТЕК "Енергоінвест" (девелопер та управляюча компанія Astarta Organic Business Centre, що управляє об’єктом), коворкінг доповнює концепцію об’єкту "місто в місті", мета якого – комфорт резидентів.

– У БЦ "Астарта" на правах суборенди працює коворкінг Сreative Quarter. Скажіть, чи плануєте відкрити коворкінг під власним управлінням?

– Сучасні коворкінги – це не просто гнучкі робочі місця, це низка інших сервісів "під ключ" (від організації і супроводу івентів до лідогенерації). Щоб надавати якісний сервіс, необхідно мати грамотно вибудувані алгоритми та досвід реалізації подібних проєктів, часто потрібна досить вузька спеціалізація (наприклад, в HR-сфері). Запуск коворкінгів та управління ними потрібно довіряти фахівцям, які на цьому спеціалізуються. Creative Quarter успішно заповнює свій простір резидентами, а ми фокусуємось на сферах, де зарекомендували себе як професіонали – а це девелопмент, property management та facility management.

– Плануєте збільшувати площі під коворкінги найближчим часом?

– Наразі вакантність у БЦ практично нульова, тому відкрити новий коворкінг зараз немає можливості навіть при великому бажанні.

– Традиційні офіси відчувають пожвавлення конкуренції з боку коворкінгів?

– Потрібно відмежовувати специфіку діяльності "традиційних" офісів та діяльності коворкінгів. Як правило, коворкінги не є власниками нерухомості, а беруть її в оренду. У такому разі коворкінг є клієнтом БЦ або офісної будівлі.

Чи боїмося ми конкуренції з боку коворкінгів? Безумовно, ця ніша зараз стрімко заповнюється, з’являються нові коворкінги, кожен з них працює над унікальністю своєї концепції, і лише дуже відносно вони є нашими конкурентами. Цей сегмент варто розглядати як бізнес-інкубатори для стартапів, які, переростаючи цю фазу, досить часто переходять у власний офіс, а отже, при правильній співпраці обидва офісні формати виграють, працюючи в синергії.

Окрім того, наша пропозиція для резидентів БЦ – це набагато більше, ніж офісні приміщення, це концепція "міста в місті". Наприклад, резиденти мають змогу обирати заклад харчування, на першому поверсі працюють конференц-зали, хімчистка, страхова компанія, відділення банку, банкомати, салон краси, нотаріус та інші послуги. У нас є свій парк, велопарковка з душовими та роздягальнями поруч. Тому, бізнес-центр і коворкінг – perfect match (ідеальне поєднання).

Читайте також:

"Гнучкий" тренд. Чому феномен коворкінгів набирає обертів?

Директор з продажів компанії IWG Юлія Литвиненко: Коворкінги – це нова українська реальність

Гендиректор БФК Gulliver Ірина Круппа: Ми міркуємо поняттям "щастя людей" як критерієм успіху бізнес-центру

– Чи зріс спектр послуг, що надаєте орендарям традиційних офісів? Які нові сервіси та умови оренди пропонуєте?

– Ми постійно помічаємо, чого бракує резидентам, що можна було б удосконалити. З цього народжуються унікальні ідеї. Наприклад, у БЦ є свій власний health point – кабінет лікаря-терапевта, який надає резидентам консультації зі здоров’я та (у разі потреби) першу допомогу. Цей проєкт реалізовано спільно з мережею клінік Into-Sana.

У поточному році ми активно зайнялися питанням сортування сміття у БЦ. Нам пощастило з орендарями, переважна більшість з яких сортують сміття на території своїх офісів. Втім, ми хочемо бути впевнені у результаті, тому кінцеве сортування сміття бізнес-центрі та подальшу його утилізацію здійснює ПП "Обухівміськвторресурси". У 2020 році на території Astarta Business Quarter буде облаштована власна сортувальна станція, до запуску якої ми уже готуємось.

Окрім того, ми child-friendly. У кожному блоці встановлений пеленальний столик для немовлят, а на кожній рецепції можна взяти дитячі розмальовки та олівці.

– Як змінилися потреби орендарів до робочих приміщень за останні 2-3 роки?

– Скасувати можна актуальні формати офісів та темпи росту компаній. Уже декілька років одним із основних клієнтів офісної нерухомості є IT-бізнес, і ця тенденція зберігатиметься. Потенційні клієнти велику увагу приділяють комфорту своїх співробітників, тому для них важливі якість будівлі та інженерних систем і репутація управляючої компанії. Не менш важливим фактором є потенціал до розширення офісу в майбутньому.

– Бізнес-центр переглядав цінову політику (вартість оренди офісів) за останній рік?

– За перше півріччя 2019 року орендні ставки на офісні приміщення в Astarta Organic Business Centre зросли орієнтовно на 40%. Це пояснюється загальною тенденцією по ринку офісної нерухомості в Києві у 2019 році: вакантність у професійних БЦ постійно зменшується, відповідно, ставки оренди зростають. Власники та девелопери мають змогу обирати орендарів.

Наталія Шевченко