business head ads

Андрій Артюхов: Якщо компанія планує розвиватися, вона неминуче прийде до рішення страхувати своїх співробітників

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Андрій Артюхов, голова правління ПрАТ “Страхова компанія VUSO”

— Хто зараз є основними споживачами ДМС в Україні?

— Основними споживачами ДМС залишаються підприємства, які страхують здоров’я своїх співробітників у рамках програм соціального захисту, підвищення соціа­льних стандартів та корпоративної культури компаній.

У фізичних осіб цей вид страхування поки не такий популярний. Цьому є кілька причин. Перша — зараз  готові страхуватися ті, хто планує від цього отримати вигоду: проаналізувавши свої витрати на лікування, розуміючи їхній розмір в майбутньому, люди хочуть перекласти їх на страхові компанії. Але класичне страхування так не працює. Друга — таких людей небагато, відтак, маємо невеликий попит на цю послугу, і, як наслідок, страхові компанії не мають можливості оцінити аналітичні дані щодо цієї групи страхувальників.

— Чи актуальне твердження, що ДМС для співробітників сплачують здебільшого міжнародні компанії?

— Це було актуально три-чотири роки тому. Все частіше ми співпрацюємо з українськими підприємствами, які в рамках корпоративного пакета розглядають страхування співробітників. Форми можуть бути різні — від спільної оплати (частину вартості платить співробітник, частину — підприємство) до повного покриття витрат підприємством. Слід зазначити, що Україна вже вступила в глобальну конкуренцію на ринку робочих ресурсів. Й одним з елементів стало страхування як інструмент захисту від відтоку кадрів.

Цей тренд зберігатиметься, гадаю, це логічно: якщо компанія планує розвиватися, отримувати прибуток і утримувати цінні кадри, вона неминуче прийде до рішення страхувати своїх співробітників.

— Чи зростають вимоги до продукту у клієнтів чи, навпаки, вони йдуть в економ-сегмент?

— Все залежить від бюджету, який може виділити підприємство. Але є одна важлива тенденція: підприємства дуже рідко йдуть на зниження якості бажаних медичних послуг. Зазвичай при укладанні договору на майбутній період підприємство готове збільшувати набір опцій в договорі. Частина підприємств зупиняється на тих же умовах, що говорить про те, що цей інструмент корпоративної культури себе добре зарекомендував. Треба відзначити, що останніми роками ціни на медичні послуги, клініки, ліки й обстеження збільшуються, але клієнти, як і раніше, залишаються з нами.

— Завдяки чому конкурують страховики, як вдається виділятися?

— Ми спостерігаємо і розуміємо, що компанії розділилися на дві групи. Перша — це ті, хто, використовуючи такий інструмент, як демпінг, забирають частку ринку корпоративних клієнтів. Тут ключовим критерієм є ціна поліса. Частина страхових компаній йде на відвертий демпінг, і це видно з росту співвідношення фактичних виплат і зборів страхових платежів. Ці компанії ставлять перед собою мету збільшення своєї частки на страховому ринку.

Друга група компаній, яка орієнтується на прибуток, зупиняє свій вибір на інших інструментах: якісному обслуговуванні, зменшенні строків врегулювання, оптимізації бізнес-процесів, впровадженні елементів телемедицини.

Наша компанія подбала про якість зворотного зв’язку та його швидкість. Для цього ми створили свій call-центр, готовий технічно працювати у форматі 24/7. В його роботі використовуються швидкі та зручні технології зв’язку з клієнтом. Зокрема, в найпопулярніших месенджерах ми створили чат-боти, а зараз тестуємо деякі елементи для впровадження телемедицини при повторних зверненнях. Водночас скоротили час очікування клієнта під час телефонного звернення до 10 секунд.

Наша задача — вивести якість врегулювання на той рівень, який дозволить нам довгі роки залишатися страховим партнером компаній.