Денис Бурдук: Не боюся завтра почати все з нуля в новій галузі ІТ

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Денис Бурдук, директор компанії UCloud

За даними європейського статистичного порталу Statista, обсяг світового ринку хмарних технологій 2009 р. становив $58,6 млрд, а 2017 р. — вже $260,2 млрд. Тренд продовжується: експерти очікують, що 2020 р. він досягне $411,4 млрд. Український ринок теж зростає на 40-55% щороку. БІЗНЕС запитав про особливості створення бізнесу в хмарних технологіях у Дениса Бурдука, директора компанії UCloud, яка є лідером українського ринку.

Чому ви обрали саме хмарні технології?

— Я все життя працював у сфері ІТ. Був власником бізнесу, що мав попит у той час. Коли з’явилася ідея створення UCloud, на ринку хмарних сервісів в Україні були лише світові компанії на кшталт Microsoft, Amazon, Digital Ocean. Це було вісім років тому. Саме стільки часу знадобилося для просування самої ідеї хмарних технологій на українському ринку. Я прагну займатись тією справою, яка має перспективу росту та розвитку, ловити хвилю попиту та не боюся завтра почати все з нуля в новій галузі ІТ, що матиме тенденцію до довготривалої потреби.

Що було найскладніше під час створення компанії?

— Компанія — це завжди люди. Неважливо, зараз чи при створенні UCloud, найбільшою цінністю залишаються висококласні спеціалісти. З командою, що формувалася на початку, мені було легше стартувати з проектом, ніж самотужки. Наразі компанія змінюється, і головним драйвером цих змін також є люди, що приходять у компанію.

Яку мотивацію співробітників використовуєте, адже відтік кадрів стосується також IT?

— Кайдани. Або кайдани, або гроші. Жартую, звичайно. Хтось у теніс в офісі грає, а ми смажимо шашлик. Я не вірю в HR-прийоми. Що б ви не розповідали співробітникам, вони все одно дивляться направо чи наліво. Всі ці люди знають англійську мову — їх не втримаєш, якщо вони знайдуть цікаву роботу за кордоном. Єдине, що утримує, — це цікавий проект, добрий колектив і гроші, а все решта — це казки.

“За 2018 рік з команди UCloud не пішла жодна людина”

Вдається утримувати? У США робітник в середньому працює в одній компанії три роки. Як у вас?

— Основними причинами зміни роботи раз на три роки є нецікаві та тривіальні завдання, одноманітна робота без розширення компетенцій та відсутність індексації оплати праці. Основна частина співробітників працює зі мною більше 15 років. Починали ми з “ТопНет” і так дійшли разом до UCloud. Точно знаю, що й досі є такі проекти та задачі, що ставлять їх у глухий кут та не дають нудьгувати. Плинність кадрів у нас в середньому менше 10% на рік. За 2018 р. з команди UCloud не пішла жодна людина. Ми не підвладні американській статистиці.

Чи багато у вас в колективі молоді, міленіалів?

— Так, ось нещодавно ми взяли на роботу працівника, який вдвічі старший за міленіала. Зіпсував нам статистику. Якщо серйозно, то ми беремо в команду людей вже із солідним досвідом роботи.

Які ключові компетенції чи навички мають бути у людини, яку ви візьмете на роботу?

— Для кожної посади є свої strong skills, які людина повинна мати. Якщо казати про soft skills, для всіх один критерій — жага до навчання. Люди, які працюють в UCloud, жадають знань, самоорганізації та саморозвитку. Я з тих керівників, що ніколи не буде штурхати і казати “іди на курси, повчись чогось нового”. Ми не пишемо планів навчання на рік чи два, як рекомендують HR-гуру. Але черга на різноманітні курси та тренінги від того меншою не стає. Це — сила самоорганізації. Звісно, ми маємо партнерські програми від Microsoft тощо. Технічні спеціалісти регулярно отримують міжнародні сертифікати, що підтверджують їхні знання. Але навчання стосується всіх в UCloud та забезпечується за рахунок компанії.

По які послуги найчастіше звертаються клієнти?

— Вони звертаються за IaaS. У хмарних технологіях існують три основні моделі обслуговування: IaaS (інфраструктура як сервіс), PaaS (платформа як сервіс) і SaaS (програма як сервіс). Будь-яка з цих послуг покликана зняти певну частину часових і фінансових витрат на підтримку IT-сервісу — чи то сайт-візитка, сервер 1С у “хмарі” або великий корпоративний проект. Ми спеціалізуємося на IaaS і PaaS. Ми надаємо клієнтам віртуальні сервери та віртуальні дата-центри як сервіс.

Наскільки вигідніше клієнту утримувати резервні копії на хмарному сервісі UCloud, ніж на власних фізичних серверах?

— Питання прямої вигоди зараз — розмитий показник. Якщо ще кілька років тому зберігання інфраструктури “у себе” було звичайною практикою, то зараз картина змінилася. Я можу сказати, які фактори ризику потрібно закрити, щоб резервування було корисним, а не “для галочки”.

По-перше, копії повинні зберігатися окремо від інфраструктури. Наприклад, у вас на диску С на комп’ютері зберігаються фотографії з відпустки та ОС. Якщо злетить ОС, фотки не відновити.

По-друге, копії повинні робитися регулярно з обумовленими параметрами: проміжок часу між копіями, точний час створення копії та кількість копій за попередні дні. Не можна робити копії несистемно, в бізнес-час, або зберігати тільки одну копію. Це краще, ніж нічого, але гірше, ніж правильне копіювання.

У нас копії робляться щодня, зберігаються сім останніх копій і час створення копії обговорюється з клієнтом окремо — в одного це 12 ночі, в іншого 5 ранку. Чи зможе клієнтська компанія сама забезпечити регулярність, місце для зберігання тощо, щоб це копіювання мало сенс? Далеко не кожна. В цьому і є вигода.

Які інноваційні рішення використані при побудові інфраструктури UCloud?

— Як на мене, то інновації — це створення чогось, чого не було раніше. Ми ж беремо кращі інноваційні рішення та практики з усього світу, адаптуємо їх і робимо доступними українським користувачам за доступною для українського бізнесу ціною. Відбувається регулярна заміна обладнання, апгрейд систем, але нічого, за що можна отримати патент.

Як змінилась ситуація на українському хмарному ринку в 2019 р. порівняно з 2018 р.?

— Ситуація на ринку хмарних послуг постійна в своїх змінах. Зростання попиту породжує все більше пропозицій, які відрізняються по геолокації, віртуалізації, обладнанню. Проекти стають складніше з року в рік, що зобов’язує провайдерів відповідно навчати персонал.

У той же час варто стежити за трендами і розширювати лінійку послуг, що надаються. Компанія UCloud, керуючись такими підходами в бізнесі, за останній рік запустила новий майданчик у Варшаві, “хмару” на VMware, оновила операційну систему з Windows Server 2012r2 до 2016. Все це вимагало колосальних ресурсів з боку команди і постійного навчання, яке було забезпечено компанією.

Чи достатньо зараз на ринку “хмар” бути кращим у характеристиках обладнання чи ціні? Можливо, для боротьби за клієнта це вже не найголовніше?

— Лише обладнання або лише ціна ніколи не були і не будуть головною складовою успіху. Якщо ти маєш висококласне обладнання, його потрібно налаштувати для клієнта. Якщо ти маєш низьку ціну, ти повинен забезпечити і якість, на яку розраховує клієнт. Бізнес, що вважає головними в боротьбі за клієнта лише техніку або низьку ціну, приречений.

Якому сегменту клієнтів, які ще не користуються “хмарами”, ви би порекомендували якнайшвидше починати дивитись в їхній бік?

— У сторону “хмар” варто дивитися кожній компанії, яка хоче розвиватися. Як мінімум, всі використовують 1С, яка десь повинна зберігатися. Є люди, яким не завжди зручно працювати тільки на робочому місці. Є бізнес-процеси і бізнес-додатки, які необхідно десь розмістити. Не кожна компанія може дозволити собі сервер, його розміщення в ЦОД. Але якщо компанія, незалежно від сфери діяльності та її нинішніх розмірів, хоче рости і розвиватися, вона рано чи пізно буде в “хмарах”.

 

Ольга Пташка