Уроки онлайну: варто спрощувати комунікацію і концепції

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Тренди цифровізації та “віддаленки”, які створила криза, можуть надалі закріпитись

З початком карантину перехід в онлайн став несподіванкою і навіть деяким випробуванням. Але з іншого боку — це природне прискорення. Наприклад, ми запускали платформу “Цифрова освіта” для того, щоб люди старшого покоління могли навчитись користуватися скайпом, робити комунальні платежі онлайн тощо.

Спочатку нашою метою було те, щоб 6 млн людей пройшли цей курс за три або чотири роки. У перший місяць навчання у нас було 20 тис. користувачів. Ми зрозуміли, що для виконання плану цього недостатньо. Та наразі маємо на платформі вже 300 тис. користувачів.

Ми дуже швидко влилися в онлайн й в інших сферах. У дітей уроки йдуть по скайпу, а вчителі знають, що таке Hangouts і Zoom, та що з них працює краще. Люди старшого віку починають завантажувати різні програми, освоювати платформи, платити онлайн тощо. З точки зору цифрової трансформації, зараз ми як ніколи раніше використовуємо онлайн-продукти в повсякденному житті.

Попри те що робити будь-які прогнози дуже важко, а часом і неможливо, вже зараз можна стверджувати: деякі тренди, найімовірніше, закріпляться та залишаться актуальними й надалі:

  • Відеоформати. Компанії стали використовувати більше відеоматеріалів в комунікації та самих продуктах. Такий формат допомагає створити більш простішу і персоналізовану комунікацію. Наприклад, відео з інструкцією про користування, проведення прямих ефірів в соціальних мережах або ж вебінари й конференції.
  • Трансформація та адаптація продукту. З точки зору діджиталу, неефективно рекламувати продукт, що не відповідає реаліям. Можна збільшити бюджет, але відгук буде мінімальним. Тож перед початком виходу онлайн варто трансформувати продукт під актуальні запити, і тільки потім робити рекламу. Наприклад, складний сайт, на розробку якого потрібно шість-вісім місяців, зараз нікому не потрібен. А ось простий і зручний сайт за два тижні необхідний компаніям, які запускають нові продукти.
  • Чат-боти. Вони розширюють і спрощують комунікацію. Адже клієнт замість того, щоб зателефонувати й зробити замовлення, швидше за все обере зручний додаток. За кілька секунд він зможе знайти всю необхідну інформацію та оформити замовлення.
  • Повний перехід з офлайн в онлайн. Івент-сфера та організація концертів є найкращим прикладом цього тренду. Безліч івентів, конференцій, концертів перейшли в онлайн. Так, звісно, для того щоб зв’язатись з усіма учасниками та спікерами, знайти потрібні формати, платформи, техніку для забезпечення якісного зв’язку потрібен час. Але це працює, адже люди й далі дбають про самоосвіту та дозвілля.
  • Робота з негативом. До, під час і після карантину є клієнти, які будуть чимось незадоволеними. Але кожен клієнт цінний, особливо зараз, і може забезпечити подальше життя компанії. Тож варто працювати з кожним негативним запитом і перетворювати їх у позитив для компанії.
  • Фрілансери та аутсорс-експерти. Через віддалену роботу більшість фахівців виходять на фріланс і пропонують свою експертизу. Та ж ситуація з консалтинговими агентствами й консультантами, які “запаковують” свої послуги в антикризові пакети. Таким чином можна делегувати задачі на аутсорс та оптимізувати роботу власних команд.

Всі ці тренди говорять про те, що варто спрощувати комунікацію і концепції. Перебудовуватися з орієнтацією на людей, їхні запити та можливості. Якщо це тренінг або виступ, які раніше проводилися перед живою публікою, замініть сцену на відеоконференцію. Люди будуть зацікавлені темою й спікерами, а не формою проведення. І в цьому існує можливість для будь-якої компанії.

Вадим Марценко, CEO Martsenko Sales,

Євген Кудрявченко, засновник Vintage Web Studio