Марина Барсукова: Турбота має значення

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Марина Барсукова, менеджер організаційної підтримки “Філіп Моріс Україна, Кавказ і Молдова”

В умовах сьогодення, коли пройшло вже трохи часу і ми змогли пристосуватись до нової реальності, доволі часто виникає запитання: чи могли ми передбачити таку ситуацію і підготуватись до подібних умов? Якщо відверто, то ми навіть й уявити не могли, що таке може трапитись, але майбутнє за тими, хто зможе побачити можливості у цій ситуації. І наша задача, як компанії, була підтримати людей і забезпечити якнайкращі умови для їхньої подальшої діяльності.

Насамперед, ми організували команду з надзвичайних ситуацій, задіявши працівників з усіх відділів, щоб можна було адаптувати роботу кожного співробітника, адже наші люди працюють і на виробництві, і в офісі, і в “полях”. Ми забезпечили їх знаннями та інструментами для ефективної роботи, надали відчуття безпеки та підтримку у тих питаннях, в яких могли це зробити. В середині квітня ми провели опитування, в якому більш ніж 90% співробітників погодились, що відчули справжню турботу і бережливе ставлення компанії. Для нас це найкращий доказ того, що ми впорались зі своїм завданням.

Криза показала, наскільки сильна та згуртована у нас команда, наскільки швидко ми можемо перебудувати бізнес-модель, налагодити робочі процеси. Цифрова трансформація надзвичайно все прискорила: проекти, що заплановані на 12 місяців, тепер виконуються за один місяць! Всі попередні інвестиції в цифрові технології, інструменти, програми та методи навчання нині сприяють ефективності організації.

Ми, як роботодавець, змінюємо формат роботи, повністю або частково переводячи співробітників працювати дистанційно. Завдяки онлайн-конференціям з лідерами компанії, які розповідають останні новини бізнесу, у нас безупинно триває комунікація зі співробітниками та стейкхолдерами. В березні ми запустили Телеграм-бот, у якому міститься не лише вся необхідна інформація, а й відповіді на різні питання.

В час невизначеності та швидких змін надважливо не просто уважно слухати, але й чути людей та щиро цікавитись їхніми проблемами; не просто реагувати, але й передбачати потреби співробітників. Що почули наші працівники та їхні сім’ї від нас як від роботодавця?

  • Компанія збереже всі компенсації для співробітників з урахуванням річного перегляду зарплат, незважаючи на змінений характер роботи: робота з дому, переформатування роботи польової команди тощо.
  • Ми розуміємо, що для ефективної роботи зараз потрібно забезпечити постійне перебування у мережі, тому ми збільшуємо ліміти мобільного інтернету та надаємо нові інструменти (наприклад, MS Teams).
  • У випадку захворювання на COVID-19 ми забезпечуємо 100% виплату лікарняного, незалежно від страхового стажу співробітника, а також компенсуємо видатки на лікування, яке не покриє протокол МОЗ.
  • Ми вдячні співробітникам за відданість і шукаємо шляхи додаткової винагороди.
  • При бажанні взяти щорічну відпустку або відпустку за власний рахунок на час карантину працівники мають на це право, як і за звичайних умов.
  • Ми відкриті до зворотного зв’язку, постійно комунікуємо та діємо з урахуванням інсайтів співробітників.

Нам вдалося об’єднати зусилля та забезпечити наших співробітників та їхні сім’ї персональними засобами захисту (маски, рукавички, антисептики) по всій Україні — даний проект реалізували самі працівники. Вони ж виступили волонтерами — пакували набори, підготували списки адресної доставки та навіть зайнялись власне доставкою.

Ми зібрали і розвезли по домам продуктові пакунки для тих співробітників компанії, що вже вийшли на пенсію. Також збільшили кількість автобусних зупинок для транспортування працівників фабрики на роботу та додому в Харкові, організували дезинфекцію приміщень декілька разів на день, кварцування роздягалень і перебудували процеси таким чином, щоб співробітники могли дотримуватись правил соціальної дистанції.

Ба більше. Ми запрошуємо спікерів та експертів різних напрямків, аби надати працівникам корисну інформацію щодо симптоматики хвороби та способів її попередження, підтримуємо сім’ї корисними порадами про психологічне перенавантаження або лайфхаками щодо роботи з дому, надали безкоштовний доступ до низки фільмів на MEGOGO і корисних ресурсів для діток…

Важливо те, що карантин закінчиться, і рано чи пізно ми повернемося до звичного життя. Проте “звичне” стане іншим. Ми зрозуміли, що можемо не менш ефективно працювати, будучи неприв’язаними до офісів, що інвестиції в людей та їхній розвиток особливо помітні в кризових ситуаціях, і вкотре переконалися, що люди, турбота та взаємодопомога є підвалинами успішного бізнесу.