Власник Pizzburg: Карантин та криза не змінили стратегічного планування компанії

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Андрій Львов, власник мережі піцерій Pizzburg — про антикризове меню, імпортні продукти та про те, як він нагодував пенсіонерів

— Як на представника малого/середнього бізнесу, наскільки відчутно вдарила криза по вашій компанії?

— Ми чекали такого повороту подій, щоправда, все сталося трохи швидше, ніж ми планували, тому і рішення приймалися дуже швидко і часто непопулярні.

По-перше, ми оптимізували витрати — скоротили всі видатки, які не впливають безпосередньо на якість продукту і безпеку персоналу; провели перемовини з орендодавцями щодо змін умов оренди; відмовилися від ряду послуг обслуговуючих компаній.

По-друге, переглянули стратегію — сфокусувалися на доставці; переорієнтували рекламні бюджети із зовнішньої реклами на інтернет-просування; запустили в короткі терміни мобільний додаток та оновили меню, в якому запропонували страви, які раніше навіть і не думали готувати в нашому форматі.

По-третє, подбали про персонал — головною задачею було залишити 100% співробітників без зміни умов праці, і нам це вдалось: робочих змін стало менше, проте всі зайняті, в тому числі співробітники офісу.

— МСБ говорить про кризу в ланцюгах поставок. Як змінились ваші стосунки з партнерами/контрагентами? Чи переглянули ви договори, строки розрахунків за ними, чи зробили вам якісь акційні пропозиції ваші партнери?

— Ще в перші дні карантину ми провели успішні переговори з постачальниками продуктів українського виробництва, зафіксували ціни. Договори поставок не переглядали і строків відтермінувань платежів не збільшували, адже в цьому не було необхідності.

Дещо складніша ситуація з постачанням імпортних продуктів. Через очікування девальвації гривні ми змушені були зробити товарні запаси на умовах передоплати на три-чотири тижні роботи задля збереження діючих цін.

Але загалом наші постачальники поводяться добре, тому нових ми не шукаємо.

— На яку допомогу від вас, як представника бізнесу, може розраховувати громада? Що ви робите як соціально відповідальна компанія поза межами власного бізнесу?

— Майже від самого початку карантину ми щодня годуємо персонал лікарень швидкої допомоги в Києві та Броварах, а також співробітників Броварської районної лікарні. Крім того, запропонували в асортименті продуктовий набір для малозабезпечених або пенсіонерів, щоб ті залишалися вдома. Цей набір за бажанням можуть передати таким нужденним клієнти наших закладів. Проте я навіть не думав про таку високу соціальну відповідальність наших громадян, тож був приємно здивований, коли заплановані на тиждень набори закінчилися вже на третій день.

А ще ми безкоштовно роздавали всім покупцям індивідуальні антисептики. Я вважаю, що так має діяти кожен, хто доставляє їжу.

— Якою вийде з кризи ваша компанія, якого нового досвіду набуде? Чи змінить ця криза ваше стратегічне планування?

— Pizzburg я відкривав 2017 р. — не в найкращі часи для розвитку діючого бізнесу, а тим більше для запуску нового формату. Але старт виявився успішним, і нам вдалося не тільки вижити і витримати конкуренцію, а й упевнено рости місяць до місяця. За півтора року ми стали лідером доставки в Броварах.

Що стосується стратегічного планування нашої компанії, карантин та економічна криза не змінили його. Прибуток по мережі завдяки вищевикладеним заходам вдалося утримати згідно із запланованими цифрами, навіть при тому, що наші зали не працюють для відвідувачів. Наразі до кінця року ми запланували відкриття ще двох ресторанів у Києві та першого ресторану за договором франчайзингу. Незважаючи на карантин, будівельні та оздоблювальні роботи ведуться активно. Є в планах і відкриття ресторанів у сусідніх країнах, але це трохи згодом. Упевнений: переживемо карантинну кризу з мінімальними втратами!